Yazar | Mesaj #18619 16-12-2009 17:55 GMT+2 saat | |||||||
moonlightAdmin
|
Facebook'ta Paylaş
Tweet
DERS PLANI
Sınıf / Okul 11 .Sınıflar - Dersin Adı TÜRK EDEBİYATI Ünitenin Adı/No EDEBİYATLA DÜŞÜNCE,SOSYAL VE SİYASİ HAYATIN İLİŞKİSİ Konu Edebiyat,sosyal ve siyasi hayat ilişkisi Önerilen Süre 45+45 BÖLÜM I: Öğrenci Kazanımları/ Hedef ve Davranışlar * Edebiyat, sosyal ve siyasî hayat ilişkisini kavrama. 1.Edebî metnin sosyal çevre ile ilişkisini açıklar. 2.Sosyal hayatı belirleyen ögelerden kurmaca metinlerde nasıl yararlanıldığını belirler. 3.Yazarın sosyal ve siyasî şartlardan nasıl etkilendiğini açıklar. 4.Metinlerin, yazıldığı dönemin zihniyetiyle ilişkisini açıklar ve dönemin zihniyeti hakkında çıkarımlarda bulunur. 5.Felsefede, sosyolojide ve psikolojide soyut olarak dile getirilen düşüncelerin edebî eserlerde insan yaşantısıyla birleşerek somutlaştığını sezer. Ünite Kav. ve Sembolleri/ Davranış Örüntüsü ana düşünce, yan düşünce, karakter, tip, bakış açısı, tema Güvenlik Önlemleri (Varsa) Öğretme-Öğrenme-Yöntem ve Teknikleri Soru - cevap, Beyin fırtınası, Problem çözme, İnceleme, Uygulama, Araştırma, Örnek Olay İncelemesi, İş Birliğine Dayalı Öğrenme, Çoklu Zeka KullanılanEğitim Teknolojileri Araç, Gereçler ve Kaynakça Ders Kitabı (11. SINIF TÜRK EDEBİYATI MEB) Öğretme-Öğrenme Etkinlikleri: Dikkati Çekme Edebiyat, edebiyatla sosyal hayatın ilişkisi nedir? Edebi eserlerin yazıldığı dönemin tarihi gerçekliğini nasıl yansıtır? Güdüleme Bu dersimizde edebiyatla sosyal hayatın ilişkisini işleyeceğiz. Edebi eserin toplumdan etkilendiğini göreceğiz. Gözden Geçirme Edebiyatla sosyal hayatın ilişkisini gözden geçiireceğiz. Derse Geçiş Bazı edebi eserlerin isimleri verilerek bunların toplum üzerine etkileri buldurulacak. Buradan hareketle edebi eserlerin toplumu etkilediği de toplumdan etkilendiği de buldurulacak. İzledikleri bir dizi veya filmini ele aldığı dönemin sosyal ve siyasi hayata ilişkisi açısından değerlendirmeler istenecek. “Yol Ayrımı” romanında ele alınan tarihi dönemin zihniyeti hakkında çıkarımlarda bulundurulacak. Güzel sanatlar ve edebiyatın, düşünce hayatı sosyal ve siyasi hayatla ilişkisi yorumlatılacak. Edebiyat-sosyal hayat, edebiyat-düşünce hayatı ve edebiyat-siyasi hayat arasındaki ilişkiyi arkadaşlarıyla paylaştırılacak. Bireysel Öğrenme Etkinlikleri (Ödev, deney, problem çözme vb.) “Yol Ayrımı ve Serbest Fırka Hatıraları adlı metinler yapı,tema,dil ve anlatım açısından hangi ortak özellikler göstermektedir.” defterlerine yazdırılacak, arkadaşlarıyla paylaşacaklar. BÖLÜM II: Ölçme-Değerlendirme Sayfa 11’deki ölçme değerlendirme sorularının cevaplanacak. Dersin Diğer Derslerle İlişkisi 9.sınıf Türk Edebiyatı dersi 1.ünite “Güzel Sanatlar İçinde Edebiyatın Yeri” Planın Uyg. İlişkin Açıklamalar Okul Müdürü İsmet DİŞLİ Ayşegül ACAR KANDEMİR Uygundur Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni |
|||||||