Yazar | Mesaj #295 07-03-2007 14:17 GMT+2 saat | |||||||
GFB_furkanHuzuristan Üyesi
|
Facebook'ta Paylaş
Tweet
[img][/img]Türkiye&nin dört bir köşesinde çok iddialı otomobiller yapılıyor. Ama bunun gibisi o kadar az ki& Performance Shop&un Civic VTI&ı Mantar Tuning tecrübesiyle 1.3 bar&da 440 HP güce ulaşıyor.
Adamın biri sabah Porsche nevresimli yatağından kalkar, Porsche desenli pijamalarıyla banyoya gider. Banyoda, yüzünü yıkayıp, Porsche logolu jileti ve tıraş köpüğüyle tıraş olur, duşunu alır ve Porsche havlusuna kurulanır. Üzerine en şık Porsche gömleğini geçirir. Ayakkabıların da Porsche olduğu gözden kaçmamıştır. Porsche&nin o nefis kokusunu da üzerine boşaltır, masanın üzerinde duran Porsche anahtarlığını alır ve o ultra lüks dairesinin kapısını çeker, dışarı çıkar. Bu sahneyi göreniniz var mı bilemem, ama dinleyerek bile bu kadar şaşanın üstüne garajda duran ve birazdan yola çıkacak olan otomobilin 911 Turbo olduğunu tahmin edebilmek pek zor değil. Kahramanımız basar marşa ve lastik cayırtılarıyla garajından çıkar. İstikamet otobandır, hedefse her gün olduğu gibi 300 km/s! Gişeleri geçtikten sonra esas ivmelenme başlar. Motor sesi, direksiyon, lastikler, egzoz, rüzgar, pedallar ve vites topuzu birbirine karışarak kısa zaman içinde gösterge tablosu 300 km/s&lere gelmektedir ki tam o sırada yanından çığlıklar atarak bir kırmızı toz bulutu geçer. Ve reklam burada sona erer. Kırmızı ve Porsche&den hızlı otomobil denince aklınıza ne geliyor? Ferrari tabi ki. İşte burada oltaya düştünüz. Türkiye&desiniz ve Tuning Türkiye okuyorsunuz. Burada ne olur sizce? Ne Porsche ne de Ferrari&yi tanıyan bir Civic olmasın bu! Valla ne yalan söyleyeyim, bunca yıllık meslek hayatım boyunca neredeyse tüm marka ve modelleri kullandım ve performanslarına şahit oldum, ama daha önce Barbaros&un Civic&i gibi birşeye şahit olmamıştım. &Birşey& diyorum, çünkü artık bu Civic otomobillikten çıkmış, yolda garip sesler çıkararak acayip bir şekilde ivmelenen belirsiz bir yaratık haline gelmiş. Daha önce içimin bu kadar çekildiği ve hayatın bu kadar hızlı aktığı anlar çok azdır. Neyse, bırakalım geyiği de otomobilin hikayesine başlayalım artık. Barbaros Bayrak&la bundan yaklaşık bir yıl önce tanıştım. Tuning tutkunu Barbaros, o zamanlar Amerika&dan kendi ve arkadaşlarının otomobillerine parçalar getiriyordu. Özel istek üzerine de parça getirmiyor değildi hani. Barbaros daha sonraları, bu getirdiği parçaları online olarak sattığı www.performanceshop.net&i kurdu. Birkaç otomobil hazırladıktan sonra, baktı işler hiç fena gitmiyor aynı isim altında bir showroom açmaya karar verdi ve Erdem Eyiliksever&le birlikte Bayrampaşa&da Performance Shop&u açtı. Firmanın tanıtımı, ürünlerini ve faaliyetlerini gelecek saylarımızda daha ayrıntılı bulabileceksiniz. Ben böyle konuya daldıkça Civic&ten uzaklaşıyorum, kusura bakmayın. 98 model Civic VTI&ı alabilmek için çok araştırma yapmış ve sonunda bulabildiği en temiz otomobil satın alınmış. Bu sırada parçaların birçoğu gelmiş, Barbaros&un deposunda beklemekte. Proje daha aylar öncesinden belliymiş. Bu nedenle otomobilden önce parçalar sipariş edilmiş. Otomobil ve tüm parçalar bundan 3 ay önce Mantar Tuning Gökmen Usta&nın ellerine emanet edilmiş. Size şimdi parçaları sıralasam tüm dergi ancak yeter. Bu nedenle sadece belli başlı parçalarla yetineceğim. Merak edenler zaten modifiye listesinde en ince ayrıntısına kadar bulabilirler. Eee tabi 440 HP&yi 1.6 litre motordan elde etmek pek kolay değil. Gerçi Amerika ve Japonya tuning dergilerinde bu tip otomobillere rastlamak mümkün. Fakat Türkiye&de 440 HP&lik bir Civic olabileceği hiç aklınıza gelir miydi? Gökmen ustanın ameliyatı motoru tamamen indirerek başlıyor. Üst kapak açılıyor, bloktan ayrılıyor ve itina ile ince frezelerle temizlenip işleniyor. İçine Skunk2&nin Tuner serisi turbo eksantrikleri monte ediliyor. Bunların başlarına da değişen ayarları daha iyi ayarlayabilmek için ayarlı kasnaklar monte ediliyor. Darton&un gömlek takımı, ACL ana yatak seti, ARP blok ve kapak saplamaları, Wiseco 84 mm forged piston ve Crower kollar, 1.5mm genişletilmiş Skunk2 supaplar ve şapkalar ve bunun gibi birçok gerekli ürün yine Amerika&dan getirilen Integra üst kapağına monte ediliyor. her şeyin dört dörtlük olması için krank bile yenileniyor. Skunk2 68 mm gaz kelebeği ve Pro serisi emme manifoldu kapak üzerine monte edilen diğer malzemelerin başında. HONDA CIVIC VTI Model: 1998 Motor: 1595 cc, 4 silindir, DOHC, 16V Maks. güç: 160 HP 7600 d/d Maks. tork: 150 Nm 7000 d/d 0-100 km/s: 8.0 sn Maks. hız: 207 km/s Ağırlık: 1165 kg Darton Mid gömlek takımı ACL ana kol yatak seti Total Seal TNT Piston ring seti Wiseco 84 mm 8.5 CR Forged piston seti Crower A Beam Forged piston kol seti ARP blok saplamaları ARP kapak saplamaları Integra üst kapak B&M yağ radyatörü AEM yakıt filtresi AEM yakıt hattı B&M yakıt basınç saati MSD B16 buji kablosu DENSO IK24 Iridium bujiler RC 650 cc enjektör seti Integra supap kapağı Skunk2 Tuner Serisi Turbo egzantrik Skunk2 Pro Serisi emme manifoldu Skunk2 B Serisi 0.5 mm supaplar Skunk2 Titanium supap şapkaları Skunk2 Stage 3 Retainer set Skunk2 Timing kasnakları Skunk2 68 mm gaz kelebeği Mantar Tuning kapak işleme NX 5 Lb interer NOS sistemi PerformanceShop 28 lt Alüminyum interer Performanceshop Alüminyum interer boruları HKS Sequential Blow-off valve Samco silikon radyatör hortumları Koyo Racing Serisi radyatör Mugen termostat Mugen fan müşürü Garrett GT30R AR82 GT35 inernalli dual ball bearing turbo Full Race tubular T3 turbo manifoldu Precision yağ dönüşüm seti Precision su dönüşüm seti HKS Super Mega Flow filtre KW100 downpipe KW100 egzoz sistemi Greddy yağ kapağı Tial 38 mm 18 psi wastegate Integra Type-R yağ pompası B&M yağ filtresi HKS Carbon TI 76 mm susturucu Integra LS uzun şanzıman Cusco 60/100 kilitli diferansiyel ACT 6 Pack debriyaj seti Hasport akslar Greddy E-Manage Ultimate beyin Greddy basınç sensörü Greddy hava/yakıt sensörü Greddy ısı sensörü Greddy E-Manage uzakten kumanda butonu HKS EVC V turbo basınç kontrol ünitesi HKS avans ünitesi ve monitörü APEX-i RSM Meter G Sensörü APEX-i AVC-R turbo basınç kontrol ünitesi HKS turbo timer Type1 AEM Wideband Uego Meter Greddy EGT saati SÜSPANSİYON Brembo Grand Turismo fren kiti Skunk2 Race serisi coilover Skunk2 ön kamber kiti Skunk2 arka kamber kiti Skunk2 arka viraj kolu DC Sports ön kule gergisi DC Sports arka kule gergisi JANT/LASTİK 17 inç Momo Corse 205/40 R17 Toyo Proxes T1-R DIŞ KISIM Type-R ön tampon altı Type-R arka tampon altı Type-R bagaj spoyleri FK Led&li stop FK Dual Halo far 10000K Xenon İÇ MEKAN AC Autotechnic basınç saati AC Autotechnic yağ basınç saati AC Autotechnic yağ ısı saati AC Autotechnic A/F Lambda saati AC Autotechnic hararet saati AC Autotechnic voltaj saati Skunk2 vites topuzu Skunk2 short shifter Performanceshop deri döşeme Autometer 3&lü pod Özel yapım orta konsol podu Momo Fighter direksiyon simidi Momo paspas Ziebart cam filmi MÜZİK SİSTEMİ Sony MEX-R1 DVD receiver Rockfors Fosgate P4004 amfi Infinity 6510 CS komponent JBL GTO-1202D subwoofer ASS bağlantı elemanları[img][/img] Bu mesaj GFB_furkan tarafından düzenlendi (07-03-2007 14:25 GMT+2 saat, ago) |
|||||||
Yazar | Mesaj #301 07-03-2007 14:19 GMT+2 saat | |||||||
CanAdmin
|
Facebook'ta Paylaş
Tweet
Teşekkürler Furkann
__________________
FORUMUMUZ VE LİNKLERİMİZ HERKESE AÇIK! BİZE DESTEK VERENLERE TEŞEKKÜRLER! HER TÜRLÜ KONUDA İLETİŞİME GEÇEBİLİRSİNİZ! FACEBOOK http://www.facebook.com/huseyincancalisan LimeWire Çalışan Sorunsuz Sürüm Burada! İnternet Download Manager 5.19 Full Crack % 100 Çalışıyor Denendi TIKLA İNDİR!! |
|||||||