[Kayıt ol]   [Şifremi unuttum!
Kullanıcı adım:   Parolam:  
 
Yazar Mesaj   #18554  13-12-2009 11:43 GMT+2 saat  

moonlight


Admin


Tecrübe Puanı.: 96%
Ruh Hali: Neþeli
Mesaj 4213
Şehir: istanbul
Ülke:
Meslek: gecelerin adamı :))
Yaş: 36
Facebook'ta Paylaş
Atletler bir dakika içerisinde, diger yarismaciya bir vurus yaparlar.



Eskrimde silah epedir. % 70 basari 1000 pentatlon puanina esittir. Her zaferin degeri yarismacilarin sayisina göre degisir. Normalde her zafer, +/- 28 puan degerindedir.
Her takim digeriyle karsilasir, her takim üyesi diger takimdan bir yarismaciyla eslesir. Faket bireysel yarismalardan farkli olarak her kisi 3 maç yapmis olur. Bu her takim karsilasmasinda toplam 9 eskrim maçi yapilir anlamina gelir. Eger bir takim, maçlarinin %70'ini kazanirsa 1000 puan alir. Her zafer altinda ya da üstünde +/- puan degerindedir.Örnek: 12 takim, (11x9=) 99 kez maç yapar. %70, 69 zafere denk gelir = 1000 puan
72 zafer= 1036 puan.
Eskrim, epe silahiyla bir vurusluk karsilasma serilerinden olusur. 1912'de oldugu gibi, modern pentahlonun eskrim bölümü, her maçi tek bir vurusun belirledigi yuvarlak robin-turnuvasi seklindedir.
Eskrim bir iç mekanda, 18 metre uzunlugunda ve 1.5-2 metre genisliginde özel alüminyum pist üzerinde gerçeklesir.
Yarismaci diger atletlerin her biriyle epeyi kullanarak karsilasir.
Her karsilasma 1 dakika sürer, kazanan hit skoru yakalayan ilk yarismacidir. Her ikisi de hit bir skor elde edemezse ikisi de kaybeder.
Eger atletler birbirlerini saniyenin 0.04'te birinde vurularsa (çift vurus), vuruslarin hiçbirisi geçerli olmaz.
Penalti puanlari çesitli ihlallerde verilir: epeyi rakibin disinda herhangi bir seye vurmak, sinir çizgisini iki ayakla geçmek, yarismacini bir digerine tamamen arkasini dönmesi..
Karsilasmalarin %70'ini kazanan 1000 puanlik skoru elde eder. Her kazanma bir zafer, her kaybetme de bir yenilgi olarak adlandirilir. %70 kazanimin üzerindeki her zafer özel puan degeri tasir. %70'in üzerindeki her zaferin degeri yarismacilarin sayisina bagli olarak degisir.
En sik elde edilen skorlar:
22-23 maç = +/- 40 puan
24-26 maç = +/- 36 puan
27-29 maç = +/- 32 puan
30-33 maç = +/- 28 puan
34-39 maç = +/- 24 puan
Örnek: 32 yarismaci (finale kalanlarin sayisi), her atlet için 31 karsilasma anlamina gelir. 31'inin %70'i 22.20 zafer anlamina gelir, bu da 944 puandir.

Kuralları belirli bir spor dalı olarak eskrimin gelişmesi, erkeklerin düello ve sava­şa hazırlanmak amacıyla, uçları küt ya da sarı­lı silahlarla yaptıkları çalışmalardan doğmuş­tur. Eskrim üç tür silahla yapılır: Flöre, epe ve kılıç. Her üçünün de değişik yönleri olma­sına karşılık, sayı sistemleri aynıdır. Erkekler arası eskrim karşılaşmalarında ilk beş vuruşu, kadınlar arası karşılaşmalarda ise ilk dört vu­ruşu tamamlayan oyuncu maçı kazanır.
Eskrimci, yaralanmamak için tel kafesten bir maske, koruyucu bir yelek, sağlam keten ya da branda bezinden bir ceket ve yumuşak eldivenler giyer. Eskrim karşılaşmaları 2 met­re genişliğinde ve 14 metre uzunluğunda bir pist üzerinde yapılır.





Flöre 1,1 metre uzunluğunda, en fazla 500 gram ağırlığında, ucunda küçük bir düğme ve çan biçiminde bir koruyucusu bulunan ince bir silahtır. Eskrim bu silahla öğrenilir. Sayı kazanmak için flörenin ucundaki yaylı nokta­nın gövdeye bastırılması gerekir. Her iki oyuncu da aynı anda vuruş yaparsa hücumda olan sayı kazanır. Kol ve bacaklara ya da başa değen vuruşlar sayılmaz. Eskrimci kısa, hızlı adımlarla öne ve arkaya hareket eder. Saldırı anında kol, gövde ve bacakların hamle denen açılımıyla rakibini dürter. Savunmadaki es­krimci saldırıyı savuşturursa, vuruş hakkı ka­zanır. Doğrudan yapılan hamleler kolay savı­lır; bunun için, hamleyi yapan aldatıcı ha­reketlerle rakibini şaşırtmaya çalışır. Böy­lece rakibin erken savunmaya geçmesini sağ­layarak, gerçek saldırı için vakit kazanmış olur.
Epe, flöreden daha keskin ve ağır bir silah­tır, koruyucusu da daha büyüktür. Epede vu­ruşlar yalnızca silahın ucuyla yapılır. Üçgen kesitli olan epenin ucu üç çatallıdır ve bir vu­ruş kaydedildiği zaman giyside iz bırakır. Kar­şılaşma genel düello kurallarıyla ve özel sınır­lamalar olmaksızın yapılır ve rakibin vücudunda herhangi bir yere dokun­ma vuruş sayılır. Aynı anda yapılan vuruşlar iki tarafa da sayı olarak yazılır.eskirim, eskirim nedir, eskrim nedir, eskrim silahlari, eskrim sporu nedir,
Kılıç hem dürtme, hem de kesme silahı ola­rak kullanılır. Düz ve yassı olan kılıcın yarı yuvarlak bir koruyucusu vardır. Rakibin bel­den yukarısına uç ya da kenarla yapılan vu­ruşlar sayı olur.
Eskrim sporunun bağlı olduğu ana kuruluş Uluslararası Eskrim Federasyonu'dur. 1896' dan başlayarak Olimpiyat Oyunları'nda da yer alan eskrim bir yarışma sporudur.
Türkiye'de ilk Eskrim Federasyonu 1923'te kuruldu. Türk eskrimciler 1924 Paris Olimpi-yatlan'na, 1931 Balkan Oyunlan'na, 1936 Ber­lin Olimpiyatları'na katıldılar. Daha sonraki yıllarda yer alan çeşitli uluslararası yarışma­larda dereceler elde ettiler. 1983 Balkan Gençler Eskrim Şampiyonasında, epede Mu­rat Dizdaroğlu altın madalya kazandı.
Eskrim insanın hareketli ve esnek olmasını sağlar. Beden ve kafanın aynı anda çalışması­na yardım eder. İnsanın tüm vücudunu ve dikkatini kullanmasını gerektiren bir spor olan eskrimde, oyuncular rakiplerini yenebil­mek için sürekli olarak savunma ve hücum taktiklerini kurarlar. Bu yüzden eskrimde çabuk karar verme ve hareket etme güç göste­risinden daha önemlidir.

__________________
Gender_Bay Çevirimiçi durumu