[Kayıt ol]   [Şifremi unuttum!
Kullanıcı adım:   Parolam:  
 
Yazar Mesaj   #18521  12-12-2009 12:58 GMT+2 saat  

moonlight


Admin


Tecrübe Puanı.: 96%
Ruh Hali: Neþeli
Mesaj 4213
Şehir: istanbul
Ülke:
Meslek: gecelerin adamı :))
Yaş: 36
Facebook'ta Paylaş
MESLEKİ VE TEKNİK ORTAÖĞRETİM KURUMLARI YÖNETMELİĞİ

YAYIM TARİHİ:03.01 1979 RESMİ GAZETE:16518

Mesleki ve Teknik öğretim okul ve kurumlarında görevli yönetici, öğretmen ve diğer personelin görev dağılımı, Milli Eğitim Bakanlığı Mesleki ve Teknik Ortaöğretim kurumları yönetmeliğinde belirtilen esaslara göre yapılmaktadır. (Yönetmelik 13 Ocak 1978 tarih ve 16518 sayılı Resmi Gazetede yayımlanmıştır.)

Okul Müdürünün Görevleri

Müdürün yürütme görevlerinden başlıcaları şunlardır. (Madde 16)
1. Öğretim başlamadan önce, ilgililerin de görüşlerini alarak, öğretmenlere okutacakları dersleri, atölye ve laboratuar uygulamalarını öğretimin en etkili ve verimli olarak yürütülmesini sağlayacak şekilde dağıtır ve ilgililerle yazılı olarak bildirir.
2. Yıllık ders planlarının hazırlanmasını ve bunlara göre ders ve uygulamaların atölye çalışmalarının uyumlu bir biçimde yürütülmesi için zümre ve sınıf öğretmenleri toplantılarının zamanında yapılmasını sağlar ve toplantı karar ve tutanaklarını inceler, değerlendirir gereğini yapar ve dosyasına saklar.
3. Öğretmenlerden derslerin başladığı hafta içinde sorumlu olduğu derslerle atölye ve laboratuar etkinliklerinin, bölüm, atölye ve tesis şeflerinden atölye ve tesislerde yapılacak üretime ve hizmete dönük çalışmaların zümre toplantılarında oluşturulan yıllık planlarını alır, inceler, gerekiyorsa değişiklikler yaptırır, onaylar, bir örneğini geri verir ve aslını dosyasında saklar.
4. Okulun derslik laboratuar atölye ve diğer tesisleri ile araç ve gerecin hizmete hazır bulundurulmasını eksiklerinin tamamlanmasını bunlardan öğretmen ve öğrencilerin en geniş biçimde yararlanmalarını ve bu işin sürekliliğini sağlayıcı önlemler alır. Okulun tesislerinden diğer öğretim kurumlarının yararlanmasını sağlar.
5. Eğitim ve öğretim çalışmalarını geliştirmek etkili ve verimli hale getirmek amacı ile öğretmenler kurulunu, bölüm atölye tesis ve laboratuar şeflerini, sınıf zümre, eğitici kol öğretmenlerini toplantıya çağırır. Bu toplantılara gereli gördüğü hallerde başkanlık eder, bu kurulların kararları müdürün onayından sonra uygulanır. Müdür bunlardan gerekli gördüklerini üst makamlara bildirir.
6. Okulun amaçlarının çevre gereksinimine göre gerçekleştirilebilmesi için okul çevre arasında sıkı ve etkili bir ilişki kurar.

Bu amaçla yapılabilecek çalışmaların başlıcaları şunlardır;
a) Çevrede bulunan ve okulun eğitim alanına giren fabrika, tesis, işyeri, müze, turistik tesisler vb. kuruluşlarla işbirliği yapmak.
b) Eğitim programlarının uygulanmasında ve geliştirilmesinde çevredeki ilgililerin görüşlerini almak, bunlardan program sınırları içersinde yararlanmak, gerekli durumlarda bu konuda Bakanlığa öneride bulunmak.
c) Bir kısım uygulamalı derslerin çevredeki işyerlerine yapılması olanaklarını araştırmak ve olabilenleri gerçekleştirmek.
ç) Okuldaki melek dalları ile ilgili çevrede yeterli ve başarılı kişilerin ders konferans vb. yollarla okulun etkinliklerine katkıda bulunmalarını sağlamak.
d) Mezunlarını izlemek bunların karşılaştıkları güçlüklerin çözümünde kendilerine yardımcı olmak ve çalışmalar sonunda eğitimine yansıması gereken hususları belirleyerek uygulamada göz önünde tutmak.
e) Okulun olanakları ölçüsünde çevre kalkınmasına katkıda bulunmak.
f) Okulun eğitim alanına giren çevredeki insan gücü gereksinimlerini ilgili kurumlarla da işbirliği yaparak araştırmak buna göre bölümlere alınacak öğrenci sayılarını ayarlamak yeniden açılmasına gerek duyulan bölümler için önerilerde bulunmak okulun bu doğrultuda gelişmesini sağlayıcı önlemler almak.
g) Özel yönetmeliklerle belirlenmiş olan okul çevre ilişkilerini sağlamak.

7) Okulun yıllara göre akademik başarısını ve olanaklar ölçüsünde mezunların iş hayatındaki başarılarını belgelere dayandırarak saptar ve bunları tablo yada grafiklerle gösterir. Bunların sonuçlarından yararlanmak suretiyle eğitimi geliştirici önlemler alır.
8) Haftalık ders programı günlük çalışma çizelgesi müdür yardımcıları ve öğretmenlerin nöbet çizelgelerinin düzenlenmesini sağlar ve onaylayarak uygulamaya koyar. Haftalık ders programlarında yapılacak değişiklikler, önemli bir neden olmadıkça hafta başlarında uygulamaya konur. Bu değişiklikle öğretmen ve öğrenciye zamanında duyurulur.
Eğitim ve öğretim ilkelerine uygun olarak düzenlenecek haftalık ders programlarında dersler haftanın günlerine belirli bir şekilde dağıtılır. Teorik ders okutan öğretmenlere zorunluluk olmadıkça bir günde yedi saatten fazla ders verilmez. Öğretmenin görevleri haftanın günlerine dengeli bir biçimde dağıtılır.
9) Öğretimde araştırmaya incelemeye laboratuar çalışmalarına ağırlık verilmesini bu amaçla okul kitaplığının atölye ve laboratuarlarının , spor ve benzeri tesislerin geliştirilip zenginleştirilmesini ve öğrencilerin bunlardan geniş ölçüde yararlanmalarını sağlar, çevrenin bu konudaki olanaklardan yararlanmalarını sağlar.
10) Bütün sınavları ilgili yönetmelik ve emirler çerçevesinde düzenler, bunların usulüne uygun ve güvenilir şekilde yapılmasını değerlendirilmesini, sonuçlarının duyurulmasını sağlar.
11) Müdür başyardımcısı, müdür yardımcısı, memurlar ve diğer görevli personelin görev ve sorumluluklarını her öğretim yılı başında ve gerektiğinde yeniden belirler, ilgililere yazılı olarak bildirir. Bu görevlerin bu düzenlemeye göre aksaksız olarak yürütmesini sağlar.
12) Eğitici çalışmalarla spor etkinliklerini ilgili yönetmeliklere ve emirlere göre yürütür.
13) öğrencilerin hayata ve iş alanlarına uyumlarını sağlamak için eğitim ile üretim arasında sıkı bir ilişki kurar. Bu amaçla özellikle okul atölye ve tesislerinin gerçek birer eğitim, öğretim ve üretim ortamı haline gelmesini sağlar.
14) Her öğretim yılında öğrencilerin atölye laboratuar uygulamalı ders öğretimini ve staj çalışmalarını çevredeki kurum ve işyerlerinde yapmaları için gerekli inceleme ve çalışmaları yapar. Bu iş için seçilmiş işyerlerine öğrencilerin yerleşmesi ve bu çalışmaların ilgili yönetmelik hükümlerine ve emirlere uygun şekilde yürütülmesi için gerekli önlemlerin alınmasını sağlar.
15) Mesleki ve Teknik Öğretim Danışma Kurulu çalışmalarına katılır. Bu kurulun kararlarına uyar.
16) Öğrencilerin davranışlarının eğitim amaçlarına uygun bir şekilde geliştirilebilmesi için okul aile arasında sıkı bir işbirliği kurar.
17) Okul bina ve tesislerin yangından korunmasını sivil , savunma hizmetleri ile diğer güvenlik önlemlerinin kanun özel yönetmelik ve emirlere göre yürütülmesini sağlar.
18) Diploma tasdikname ve öğrenim belgelerinin resmi yazı ve çizelgeleri imzalanır.
19) Okulun gide gerçekleştirme memurudur. Bu sınıfta harcama kağıtlarını, bordroları onaylar bu memurluğun kanunlarla belirtilen sorumluluğunu taşır.
20) Okulun ayniyat işlerini, bu husustaki kanun ve yönetmeliklere uygun şekilde yürütür.
21) Ayniyat Talimatnamsine göre okul demirbaş eşya, araç gerecinin sayılması için “Sayım Komisyonunu ” zamanında göreve çağırır.
22) Atama önerisi kendisine ait olan görevlilerin kanun ve yönetmelikler çerçevesinde atanmasını ister.
23) Öğretmen ve diğer görevlilerden görevlerini gereği gibi yapmaları için uyarır, bu davranışın sürdürülmesinde kanuni yetkisini kullanır. Yetkisi dışında kalan durumları ilgili makamlara bildirir.
24) Öğretmen ve diğer personelden görevlerini üstün başarı ile yürütenlerin, eğitimin ve öğretimin etkinliğimi artırmak için büyük çaba harcayanların ilgili mevzuat içinde ödüllendirilmesini önerir.
25) Geçici nedenlerle ya da özürleri yüzünden görevlerine gelemeyecek öğretmenlerin yerine gerekli nitelikleri taşıyan öğretmenleri seçerek görevlendirir. Ücretli öğretmenler, il onayı alındıktan sonra işe başlatılır.
26) Geçici nedenlerle ya da özürleri yüzünden görevlerine gelmeyen müdür başyardımcısı, müdür yardımcısı, bölüm atölye tesis ve laboratuar şefleri ile memurların yerine uygun nitelikleri taşıyan öğretmenleri seçerek görevlendirir. Ücretli öğretmenler, il onayı alındıktan sonra işe başlatılır.
27) Okul personelinin belgeye dayanan devamsızlıklarına ait işlemleri gününde ilgili makamlara iletir. Özürsüz devamsızlığı ve geç gelmeyi alışkanlık haline getirenler hakkında kanunun kendisine verdiği yetkileri kullanır. Yetkisini aşan hallerde durumu üst makamlara bildirir.
28) Müdür Bakanlıktan gelen emir, genelge ve yönetmelikleri okuldaki ilgililere yazılı olarak duyurur. Gerekli görülen durumlarda bunların uygulanması ile ilgili önlemleri saptamak üzere ilgilileri toplantıya çağırır. Bakanlıkça okulda verilen inceleme, araştırma, geliştirme vb. görevlerin zamanında sonuçlandırılması için görevlendirir ve gerekli önlemleri alır.
29) Öğrencilere istendik davranışlar kazandırıcı disiplin olaylarını önleyici her türlü önlemin alınmasını, bunların etkili bir biçimde ve zamanında uygulanmasını sağlar.
30) Herhangi bir nedenle ve belirli bir süre okuldan ayrılan müdür başyardımcısının bulunmadığı takdirde müdür yardımcılarından birini müdür yardımcısı bulunmaması halinde öğretmenlerden birini müdür vekili olarak ilgili makamlara önerir.
31) Okulun bütçe önerilerini zamanında hazırlar ve ilgili makama gönderir.
32) Okulun gereksinimlerini saptar. Bütçe olanaklarına göre bu gereksinimlerini satın alma vb. şekillerle karşılanması için gerekli işlemleri yaptırır. Bakanlıktan istenen araç ve gereçlerle onarımla ilgili öneri ve belgeleri zamanında Bakanlığa bildirir.
33) Döner sermaye işlerini hizmetlerini ve siparişlerle ilgili diğer işleri bu husustaki kanun yönetmelik ve Bakanlık emirlerine göre yürütür. Okul atölye ve tesislerinde döner sermaye yoluyla üretilen mal ve hizmetler ile Bakanlıkça temrin niteliğinde yaptırılan siparişlerin müşteriye tesliminden yada ilgili yerlere gönderilmesinden önce şartname ve resimlerinde belirtilen nitelikleri taşıyıp taşımadıkları yönünden “Mamul Eşya Kontrol Komisyonu ” tarafından incelenmesini okulda yapılacak yetişkinler eğitim ile ilgili iş ve hizmetlerin düzenlenmesini yürütülmesini sağlar.
34) Çevre olanakları uygun olan yerlerde okul personeli ve aileleri ile milli eğitim mensupları ve ailelerin dinlenmelerini mesleki bilgi ve görgüleri ile çalışma güçlerini artırmalarını sağlayacak kamp kurs seminer vb. olanakların hazırlanması için gerekli koşulları etüt eder. Bakanlığın izninden sonra bu yerleri faaliyete geçirir. Okul tarafından Bakanlığın izni ile açılacak kamp ve benzeri etkinliklerde okulun her türlü eşyasını bozulup zedelenmeden bu amaç için kullanılan ve personelinden yararlanabilir. Ancak tüketim giderleri bu etkinliğe katılanlardan toplanacak paralardan karşılanır. Dinlenme etkinliklerinin düzenlenmesi ve yürütülmesi, okul idaresinde hazırlanacak bir iç yönetmeliğe göre okulda oluşturulacak bir komisyon tarafından gerçekleştirilir. Bu etkinlikler müdürün denetim sınırları içindedir.

Müdürün; izleme, rehberlik denetleme ve değerlendirme konularında başlıca görevleri şunlardır; (Madde 17,18,19,20,21)

1. Okulun bütün etkinliklerini ve bütün görevlerin çalışmalarını izler, rehberlik eder, denetler ve değerlendirir.(Madde 17)
2. Görevini eğitim ve öğretimin etkinliğini artırıcı görevlilerin mesleki gelişimlerini sağlayıcı, yol gösterici , özendirici bir tutum ve anlayış içinde yerine getirir.(Madde 17)
3. Yapılan uyarılardan gereği gibi yararlanmayanlar ve görevlerini aksatmaya devam edenler hakkında gerekli yasal işlemleri zamanında yapar.(Madde 17)
4. İzleme rehberlik denetleme ve değerlendirme görevini yerine getirirken mevzuat çerçevesi içinde ve objektif olarak hareket eder.(Madde 17)

Bu görevini sürekli olarak yapmakla beraber okuldaki bütün görevlileri ve her etkinliği yılda en az iki defa denetler.

Bu denetleme özellikle ilgililerin;
a - Öğrencilere olumlu bilgi beceri ve davranışlar kazandırma ve başarılarını artırma.
b-Okulun bina araç ve tesislerini etkili bir şekilde kullanabilme ve koruma.
c- Görevlerini uyumlu bir işbirliği içinde yapma ve okulun uyumunu koruyucu ve geliştirici yönde çaba gösterme.
d- Eğitim öğretimin erkinliğini ve verimliliğini artırıcı nitelikte etkinlik gösterme.
e- Okul çevre ilişkilerinde uyum ve sıkı bir işbirliği sağlama.
f- Eğitim ve üretim arasında uygunluk sağlama ve üretimi eğitimin etkili bir aracı haline getirme.
g- Çalışmalarında Anayasamız doğrultusunda bir davranış içinde bulunma yolundaki etkinlikler izlenerek ve değerlendirerek gerçekleştirir.


Müdür bir program çerçevesinde yaptığı izleme rehberlik denetleme ve değerlendirme ile ilgili bilgileri gizli bir dosyada saklar. Bu dosya okulu teftiş yetkisi kişiler dışında kimseye verilmez ve gösterilmez.
Müdür, öğretmenlerin “sicil raporları” ile diğer görevlilerin “gizli varakalarını ” düzenleyerek zamanında ilgili makamlara gönderir.(Madde 19)
7. Müdür yukarıda belirtilen planlama yürütme izleme ve rehberlik görevlerinin etkili ve verimli bir şekilde yerine getirilmesinden birinci derecede sorumlu olmakla birlikte bu görevlerin yapılmasında okuldaki ilgili personelin işbirliği ve katkısını da sağlar. Her görevli bu amaçla kendisine okul müdürü tarafından verilen görevlerin yapılmasından ayrıca sorumludur. (Madde 20)
8. Müdür okulun bina ve tesislerinin ve her türlü eğitim araçlarının gereksinimlere yetip yetmediği onarıma, değişikliğe ve eklere gerek olup olmadığı, eğitim ve yönetim çalışmaları ile öğretim yılı sonunda genel bir rapor hazırlar ve Bakanlığa sunar.(Madde 21)



Müdür Başyardımcısının Görevleri

Müdür başyardımcısı okulun yönetimi bakımından müdürün en yakın yardımcısıdır. Müdür başyardımcısı müdürün önerisi üzerine Valilikçe atanır. Eğitim öğretim ve yönetim işlerinin planlı bir şekilde düzene sokulmasından ve amaçlara uygun olarak yürütülmesinden sorumludur. İlgili mevzuata ve müdürden alacağı emirlere göre okul yönetimine katılır. Okulun amaçlarına ulaşması için alınacak önlemleri araştırır, müdür ile birlikte oluşturur, müdürün onayından sonra uygulamaya koyar.
Müdür bulunmadığı zamanlarda müdürlüğe vekillik eder. (Madde 22)

Müdür Başyardımcısının görevlerinin başlıcaları şunlardır. (Madde 23)

1. Müdürün vereceği görevleri yapmak.
2. Okulun yazışma ve kayıt işlemlerini düzenli yürütmek ve diğer işlere ait cetvelleri gününde hazırlanmasını, okula gelen kayıt ve havale işlerinin yapılmasını sağlamak.
3. Kayıt ve kabul işlerinin noksansız olmasını, öğrenci künye defterinin, öğrenci dosyalarının düzgün tutulmasını bunlarla ilgili işlemleri zamanında yapılmasını izlemek.
4. Öğrenci karneleri, tasdikname ve diplomalar ile müdürün onaylayacağı diğer belgeleri inceleyerek müdürün onayına sunmak.
5. Müdür “Verilen emri ” görevini yaptığı takdirde verildiğinde gider gerçekleştirme memurluğu görevini yapmak.
6. Okulun disiplin kuruluna başkanlık etmek; bu sıfatla disiplin işlerini düzene koyma, yürütmek ve müdürün havale ettiği konuları inceleyip sonuçlandırmak için ilgilileri göreve çağırmak; disiplin kurulu kararları ile ilgili bütün işlemleri tamamlamak.
7. Öğretmen ve memurların nakillerinde izinlerinde, görevden ayrılma ve atamalarında izin dönüşlerinde görevlerine başlama tarihlerini saptayarak müdüre bildirmek,öğretmenlerin ve memurların izinleri ve hastalık raporları ile ilgili iş ve işlemleri yapmak sicil fişlerinin ve sicil defterlerinin tutulmasını sağlamak.
8. Öğretmenlerin ve memurların görevlerine devamlarını yakından izlemek göreve geç kalan yada gelmeyenleri müdüre bildirmek.
9. Memurların ve diğer personelin iş bölümünü düzenlemek , müdürün onayına sunmak ve yürütülmesini sağlamak.
10. Öğretmen, memur ve diğer personelin devam-devamsızlığı defter ve kayıtlarının tutulmasını ders görevi, ücretleri ve yan ödemelerle tahakkuk çizelgelerine esas belgelerin hazırlanmasını sağlamak, sosyal yardımlarla ilgili işleri yapmak.
11. Okula alınacak personelin atamalarına ilişkin işlemleri tamamlamak, görevlerini ayırmak, kontrol etmek, ödüllendirmeleri ya da cezalandırmaları gerekli olanları müdüre bildirmek.
12. Öğretmenler arasındaki ders dağıtımı ve haftalık ders programlarının düzenlenmesinde kendisine verilen görevleri yapmak.
13. Zümre toplantılarını, eğitici çalışmaları sınıf öğretmenliği etkinliklerini vb. çalışmaları müdürün bildireceği şekilde düzenlemek alınacak kararları müdürün onayına sunmak.
14. Döner sermayeden yapılan üretim ve hizmet etkinliklerinin yürütülmesinde müdürün vereceği görevleri yapmak.
15. Öğretmenler kurulu toplantılarının gündemini ve bu konudaki duyurucu müdüre danışarak hazırlamak ,kurulun sekreterliğine seçilecek öğretmenle birlik ile yapmak tutanakları düzenlemek ve saklamak ,kararların uygulanmasında müdüre yardımcı olmak.
16. Not çizelgelerini öğretmenlerden zamanında alarak müdürün onayına sunmak üzere incelemek, notların sınıf geçme defterine ve karnelere işlenmesini, yıl sonu sınıf öğretmenler kurulu kararlarına göre gerekli işlemlerin ilgili müdür yardımcıları ile yapılmasını ve kayıtların saklanmasını sağlamak, öğrenci karneleri ile tasdiknamelerini müdürle birlikte imzalamak.
17. Öğrencilerin devam işlerini izlemek , bu işlerle ilgili görevli müdür yardımcılarının işlerini düzenlemek, okula gelmeyen öğrencilerin velileriyle haberleşmeyi sağlamak.
18. Hastalık yada önemli nedenlerle öğrencilere bir günü geçmemek üzere izin vermek.
19. Öğrencilerin muayene, kontrol, tedavi, bakım, raporla ilgili işlemlerinin yürütülmesini sağlamak.
20. Öğrencilerin askerlikle ilgili yoklama ve erteleme işlemlerinin zamanında yapılmasını erteleme hakkını kaybeden öğrencilerin bağlı bulundukları askerlik şubelerine bildirilmesini sağlamak
21. Okulun muayene teslim alma ve sayım komisyonlarına başkanlık etmek, bu konulardaki işlemleri zamanında yaptırmak.
22. Sivil savunma ve yangından korunma hizmetlerini yürürlükteki yönetmelik ve yasalara göre yürütmek ve diğer tehlikelere karşı gerekli güvenlik önlemlerini almak.
23. Yetiştirme, tamamlama kursları ve tamamlama, bütünleme, bitirme, engel, tek ders, seçme sıralama sınavlarıyla okullar arası geçişlerle ilgili sınav işlerinin yürütülmesini sağlamak.
24. Okul-aile birliği okul ve öğrenci koruma derneği toplantılarına ve okulla ilgili diğer toplantılara gerektiğinde katılmak, bu konuda müdürün vereceği görevleri yapmak.
25. Okul içinde ve dışında yapılan her türlü tören, yarışma gezi ve benzeri etkinliklerle ilgili olarak müdürün vereceği görevleri yapmak.
26. Okulda yapılacak yetişkinler eğitimi ile ilgili iş ve işlemlerin düzenlenmesini ve yürütülmesini sağlamak.
27. Müdür yardımcılarına ait görevlerin uyumlu bir şekilde yürütülmesini sağlamak aksayan hususlar için geçici önlem almak ve durumu müdüre bildirmek.
28. Hazırlanacak nöbet çizelgesine göre müdür yardımcıları ile birlikte nöbet tutmak yatılı okullar ile okulda öğrenim yapılmadığı zamanlar ayrı bir nöbet çizelgesi düzenlemek ve müdürün onayına sunmak.


Müdür Yardımcılarının Görevleri

Müdür yardımcıları okulun yönetiminden müdür ve müdür başyardımcısının en yakın yardımcılarıdır. Müdür yardımcıları müdürün teklifi üzerine valilikçe atanır. Eğitim öğretim ve yönetim işlerinin planlı bir şekilde ve amaçlara uygun olarak yürütülmesinden sorumludur. (Madde 24)

Müdür yardımcısının görevlerinden başlıcaları şunlardır.

1. Öğrenci kayıt kabul, eğitim, devam, izin, askerlik ve disiplin işlerini ve bunlarla ilgili defter, dosya ve belgeleri usulüne uygun bir şekilde düzenlemek.
2. Toplantı gezi tören gibi etkinliklerin düzenlenmesinde kendisine verilen işleri usulüne uygun bir şekilde yapmak.
3. Okulun bina araç ve gerecinin tertip düzen temizlik ve bakımı korunması ile ilgilenmek ve onların her an kullanılır halde bulundurulmasını sağlamak.
4. Müdür başyardımcısı olmayan okullarda müdür tarafından verilen müdür başyardımcısına ait görevleri yapmak.
5. Bir müdür yardımcısı bulunan okullarda müdür yardımcılığı ile ilgili görevlerden, müdür ve yardımcısı arasında yapılacak iş bölümüne göre kendisine düşenleri yapmak.
6. Okulda hesap memuru yada iç hizmetler şefi olmadığı zamanlarda bunların görevlerini yürütmek.
7. Döner sermayeden okula yapılan üretim ve hizmet etkinliklerinin yürütülmesinde müdürün vereceği görevleri yapmak.
8. Temrin ve döner sermaye siparişleriyle ilgili yazışmaları yürütmek bu işlerin zamanında yapılmasını izlemek ve sonuçlanmasını sağlamak.
9. Okulda açılacak kurs seminer ve benzeri çalışmalarla kamp ve dinlenme gibi etkinliklerin düzenlenip yürütülmesinde görev almak.
10. Okulun satın alma işlerinde müdürün vereceği görevleri yapmak.
11. Okulun Ayniyat ve demirbaş işleriyle hesap işlerinin düzenli yürütülmesini sağlamak.
12. Okulda yapılan yetişkinler eğitimine ait eğitim öğretim ve yönetim işlerini düzenlemek ve yürütmek.
13. Hazırlanacak nöbet çizelgesine göre nöbet tutmak.

Bölüm, Atölye, Tesis ve Laboratuar Şeflerinin Görevleri

Okulların özelliklerine göre kurulacak bölüm, atölye, tesis ve laboratuarların neler olacağı Bakanlıkça saptanır. Okul müdürünün önerisi üzerine bölüm şefleri bakanlıkça, diğer şefler valilikçe atanır. (Madde 26)

Bu şeflikler;

a) Teknik liselerde:
1. Bölüm şefi ( Makine, Elektrik, Konfeksiyon vb.)
2. Atölye ve tesis şefi (Her bölüm bünyesinde bulunan atölye ve tesisler için ayrı ayrı şeflikler)
3. Laboratuar şefi (fizik, kimya, malzeme, mekanik, enerji makineleri elektronik, elektrik laboratuarı, elektronik laboratuarı, lisan laboratuarı vb.)

b) Kız meslek, Endüstri meslek, ticaret otelcilik ve turizm meslek vb. liselerde.
1. Bölüm şefi (Tesviye, metal, işleri, elektrik vb. ayrı ayrı şeflikler)
2. Atölye ve tesis şefi (her bölüm bünyesinde bulunan atölye ve tesisler için ayrı ayrı şeflikler)
3. Laboratuar şefi (fizik, kimya, malzeme, mekanik, enerji makineleri, elektronik, elektrik laboratuarı, elektronik laboratuarı, lisan laboratuarı vb.)

Şefler sorumluluklarına verilen bölüm atölye tesis ve laboratuarları yönetirler.
Okulun programın birimine ve birimde yapılan üretim ve döner sermaye çalışmalarının özellikleri dikkate alınmak suretiyle aşağıda belirtilen hususlar doğrultusunda şeflerin görev ve yetkileri ilgililerin görüşleri de alınarak her öğretim yılı başında okul müdürü tarafından saptanır ve ilgililere yazılı olarak bildirilir. (Madde 27)

Şeflerin görevlerinden başlıcaları şunlardır.
1. Sorumlulukları altında bulunan birimdeki hizmetleri kanun yönetmelik ve emirlere göre yürütmek.
2. Birimde bulunan bina, eşya, makine, avadanlık ve malzemenin bakım onarım, koruma, saklama ve kullanılmaya hazır halde bulundurulmasından birinci derece sorumlu olmak.
3. Sorumluluğunda bulunan demirbaşlar için yardımcı demirbaş defterini tutmak ve demirbaşları bu deftere kaydedip gerektiğinde ve yıl sonlarında demirbaş ve diğer gereci sayım ve kontrole hazır bulundurarak ayniyat memuru ve döner sermaye saymanı tarafından hazırlanacak sayım çizelgesine göre sayım işlerini yürütmek.
4. Demirbaşların dışındaki sürekli araç ve gereç için gerek kayıt ve sarf defteri tutmak, sarfları gününde bu deftere işlemek. Kullanma sonucu zamanla eskiyen aracın okul olanakları ile onarımını yada yeniden yapımı mümkün olmayan tezgah ve aracın demirbaştan düşülmesi için yönetmeliğe göre öneride bulunmak.
5. Öğrencilerin kullanacakları takım ve avadanlıkları, ilgili öğretmenin aracılığı ve sorumluluğu altında imza karşılığı şahıslara ay da gruplara teslim etmek , bu iş için okul müdürlüğünce onaylanmış bir atkım dağıtım defteri tutmak.

Kendilerine teslim edilen öğretim araçlarına zarar veren yada öğretim yılı sonunda bunları teslim etmeyen öğrencileri, gereği yapılmak üzere okul müdürlüğüne bildirmek.
Öğrenciler verilen takım ve gerecin bu iş için tahsis edilen yerlerde düzenli bir şekilde korunmasını ilgililerle beraber sağlamak.

6. Birimin ihtiyacı olan araç ve gerecin zamanında teslim edilmesi için ilgililerle işbirliği yapmak.
7. Öğrencilerin yapacakları uygulamalar ile ilgili doküman araç ve gerecin önceden hazırlanmasını sağlamak.
8. Öğrencilerin tutacakları uygulama ile ilgili defter ve benzeri dokümanların düzgün temiz ve gerektiği şekilde tutulmasını sağlamak.
9. Öğrencilerin devamlarının sağlanması için gerekli önlemleri almak öğretmenler tarafından tutulacak öğrenci devam çizelgeleri ile ilgili fişlerin zamanında okul idaresine verilmesini sağlamak.
10. İş kazalarına ve diğer tehlikelere karşı ilk yardım ve güvenlik önlemleri alınmasını ve bunların ilgililerce aksaksız ve sürekli bir şekilde uygulanmasını sağlamak.
11. Birimin temizliğinin öğrenciler tarafından önceden ilgililerce hazırlanacak bir plana göre yapılmasını ve çalışma yerinin temiz tutulmasını iş terbiyesinin gerektiği bir davranış haline getirilmesini sağlamak.
12. Birimdeki görevlilerin buralara öğrencilerden önce girmelerini ve öğretim sonunda gerekli kontrolleri yaparak öğrencilerden sonra çıkmalarını sağlamak.
13. Şefi bulunduğu birim ile ilgili yazışmaları yürütmek, belge ve defteri tutmak saklayıp korumak.
14. Döner sermayeden yapılan üretim çalışmalarını uygulamalı öğretimin etkinliğini artıracak şekilde ilgililerle işbirliği yaparak planlamak ve yürütmek, bu çalışmalarla ilgili sipariş şartnamesini, imalat maliyet pusulasını, mamul eşya pusulasını, isteme ve çıkarma pusulasını lüzum müzakeresini, gereç kayıt defteri vb. belgeler ile hesapları, ilgili yönetmelik ve yasalara göre tutmak. (Şef ayniyat yazı işleri için sorumluluğu kendisine ait olmak şartıyla birimindeki diğer şeflerden yada öğretmenlerden birini kendisine yardımcı olarak seçebilir.)
15. Her öğretim yılı başında birimindeki öğretmen ve stajyer öğretmenler usta öğreticiler teknisyenler ve diğer personel arasında bir iş bölümü planı hazırlamak ve bunu okul müdürüne sunmak.


Bu planda görevlerin:
a)Hangi kısımda görev yapacakları
b)Öğretimi yürüteceği sınıflar ve grupların hangileri olacağı
c)Görev zaman ve sürelerinin ne olacağı
ç)Yapacağı diğer görevlerin neler olacağı açıkça belirtilir.

Görev bölümü planı, okul müdürünün onayından sonra yürürlüğe girer. Yıl içinde planda bir değişiklik yapılması gerektiğinde bu değişiklik okul müdürlüğüne bildirilir ve müdürün onayından sonra uygulanır.

16. Birimdeki eğitim öğretim üretim ve diğer çalışmalarının aksamadan yürütülmesi için gerekli önlemleri alarak çalışmaların plana uygun içimde yürütülmesini sağlamak.
17. Öğretim programında yer alan bütün konuların ilgili tarafından yeterince işlenip işlenmediği ve bu konular ile ilgili bilgi beceri ve davranışların öğrencilere kazandırılıp kazandırılmadığını izlemek ve öğretimin etkili bir şekilde yürütülmesi için gerekli önlemleri almak.
18. Birimde döner sermayeden ve temrinden yaptırılacak iş ve hizmetlerin zamanında ve beklenilen nitelikte yapılmasını, plan ve programa göre yürütülmesini sağlamak ve bu konuda gerekli önlemleri almak.
19. Uygulamalı öğretimde öğrencilere yaptırılan temrin üretim ve hizmetlerin programlarda öngörülen bilgi beceri ve davranışları kazandıracak nitelikte olmasını ve bu çalışmaların programların amaçlarını gerçekleştirecek şekilde yürütülmesini sağlamak.
20. Uygulamalı öğretimde sıra ile:
a) Uygulama ile ilgili teorik bilgilerin verilmesi ya da öğrencilerin bu konu il ilgili bilgilerinin yoklanmasını
b) Öğretmen tarafından temel işlemlerin gösteri şeklinde bizzat yapılmasını
c) Bu işlemlerin yapılışını doğru bir şekilde kavranıp kavranmadığının anlaşılması yönünde bir kısım öğrencilere tekrar ettirilmesini .
d) Uygulamanın bütün öğrenciler tarafından yapılması sırasında aralarında dolaşarak kontrol ve gerekli rehberliğin yapılmasını sağlamak.

21. Birimindeki görevli öğretim elemanları ile eğitim ve öğretimin daha etkili olmasını sağlamak üzere zümre toplantıları yapmak ve bu toplantıların tutanaklarını tutmak, tutanağın bir örneğini okul müdürüne vermek ve okul müdürünün onayından sonra toplantıda alınan kararların eksiksiz uygulanmasını sağlamak.
22. Uygulamalı öğretimin incelenmeye ve araştırmaya dayalı olarak her türlü ders araç ve gerecinden yaralanılarak yapılmasını ,çeşitli ders araç ve gerecinin biriminde bulundurulmasını bunların zenginleştirilmesini sağlamak.
23. İlgili öğretim alanında bilim ve teknolojideki gelişmelerin öğretmen tarafından takip edilmesini bunlardan uygun olanının zamanında öğrencilere aktarılmasını sağlamak, bu konudaki yayınların birime alınması için ilgililerle işbirliği yapmak. Birim kitaplığını kurup zenginleştirmek.
24. Birimi ile ilgili çevredeki iş ve hizmet kurumları ile ilişki kurmak, mezunların işyerindeki başarılarını inceleyerek uygulamalarda programların elverdiği oranda çevre gereksinimlerine cevap verecek iş ve hizmetlerin yapılmasını sağlamak. Gerektiğinde öğretim programlarının geliştirilmesi için öneride bulunmak.
25. Yürürlükteki yönetmelik ve yasalara göre çevresindeki iş ve hizmet kurumlarında uygulanan ileri teknolojileri öğretime aktarmak ve okulun ileri durumda bulunduğu alandaki teknolojilerin bu kurumlara aktarılmasını ve bu kurumların memleket ekonomisine yararlı hale gelmesinde okulun katkısını sağlamada birimine düşen görevleri yapmak.
26. Öğretim yılı sonunda öğretim elemanlarına danışarak birimi ile ilgili
a) Eğitim ve öğretimde ulaşılan sonuçların yapılan iş üretim ve hizmetlerin neler olduğunu
b) Gelecek öğretim yılında birim ile ilgili olarak alınması gereken önlem ve gereksinimleri belirten bir rapor hazırlayarak okul müdürüne vermek ve bu raporun bir örneğini dosyasında saklamak.
27. Temrin uygulamaları sırasında okulun eğitim ve öğretimini geliştirecek ders araçlarının yapılmasını ve bulunanların onarılmasını sağlamak.

Bir yönetim altında birden fazla okul ve program bulunduğu takdirde şeflerin çeşitli okul ve programlardaki görevlerinin neler olacağı, okul müdürünün önerisi üzerine Bakanlıkça saptanır. (Madde 29)
Bir yönetim altında sürekli öğretim yapılan okullardaki birimlerde bulunan araç ve gerecin sorumluluğu birim şefi ile birlikte o birimde görevli bir teknisyene verilir.
Bir binada birden fazla bağımsız okul bulunduğunda, bina tesis laboratuar atölye ve benzeri yerler ile araç gereç okul yönetimlerinin aralarında düzenleyecekleri ve bir örneği Bakanlığa gönderecekleri protokol hükümlerine göre müştereken kullanır.

Öğretmenlerin Görevleri

Öğretmenler kendilerine verilen görevleri Türk Milli Eğitimin amaçlarına ve temel ilkelerine uygun olarak kanun yönetmelik ve emirlerle saptanan esaslara göre yapmakla yükümlüdürler.
Öğretmenler okulun yönetim eğitim öğretim ve bu amaçla yapılan üretim çalışmalarında görevli ve bunların yerine getirilmesinden sorumludurlar. Öğretmenler bu görev ve sorumluluklarını okul idaresinin düzenleyeceği esaslar ve eğitim programları çerçevesinde, öğrencilere ilgi, beceri, ve yetenekleri doğrultusunda ve toplumun insan gücü gereksinimi duyulan alanlarında bilgi beceri ve davranışlar kazandıracak şekilde bir bütünlük ve uyum içinde yerine getirirler. (Madde 30)
Öğretmenlerin yukarıdaki esaslar dahilinde yapacakları görevlerden başlıcaları şunlardır. (Madde 31)

1. Kendilerine verilen dersleri okutarak bunlara ait araştırma, uygulama ve deneyleri yapmak, öğrencilere de yaptırmak.
2. Öğrencilerini yetiştirmek okuldaki eğitim öğretim ve üretimi daha etkili kılmak okul ve çevre arsında daha etkili ilişkiler kurmak için her fırsattan yaralanmak. Davranışları ile öğrencilerine ve çevreye iyi örnek olmak.
3. Derslerine hazırlıklı girmek derslerin işlenmesinde öğrencilerin yaparak yaşayarak inceleyerek ve araştırarak öğrenmelerini sağlamak.
Eğitim ve öğretimde öğrencilerin kişisel çalışmaları yanında grup içinde uyumlu bir şekilde çalışma alışkanlığı kazanmalarına önem vermek. Öğrencilerin yerine göre okul ve çevredeki atölye, fabrika, işyeri, ticari, ekonomik, turistik ve mali kurumlar ile işletmelerde eski eserler, kitaplık, müzeler ve laboratuarlardan bir plan ve program içinde yararlanmalarını sağlamak ve bunu alışkanlık haline getirmelerine özen göstermek.
4.“İlk ve Orta Dereceli Okullar Eğitici Çalışmalar Yönetmeliği” ne göre yapacakları sosyal etkinliklerden eğitim araç ve ilkelerinin gerçekleştirilmesinde yararlanmak.
5. Öğrencilere “Ortaöğretim Okullarında Öğrenciye Yaptırılacak Yazılı Vazifeler Hakkında Yönetmelik” e göre ders dışı ödevler vermek zümre öğretmenler toplantılarında bu konuda karar almak.
6. “Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Ortaokullar ile Ortaöğretim Kurumlarının Sınıf Geçme ve İmtihan Yönetmeliği ” ve emirlere göre kendilerine verilen ayırtmanlık gözcülük vb. sınavlarla ilgili görevleri yapmak. Başka okullarda görevlendirildikleri sınavlara katılmak.
7. Yıllık planlara bağlı olarak verdikleri ders konuları ile yapılan deney, ödev, uygulama, özlü ve yazılı yoklama vb. çalışmaları her dersin sonunda ilgili deftere açıkça yazarak imza etmek.
8. İnceleme gezilerinde:
a) Önceden bir plan hazırlamak.
b) ilgililere zamanında haber vermek.
c) Konu üzerinde öğrencilere hazırlık yaptırmak.
d) İnceleme sonunda konunun öğrenciler tarafından tartışılıp değerlendirilmesini sağlamak.
e) Sonucu bir raporla okul müdürlüğüne bildirmek.
9. Her derste öğrenci yoklamasını yaparak ilgili fişlere işlemek.
10. Her türlü eğitim öğretim ve üretim çalışmalarında ve uygulamalarda öğrencilerin etkinliklerini devamlı ve yakından izlemek gerekli rehberliği yapmak.
11. Okul idaresinde düzenleyeceği nöbet çizelgesine göre nöbet tutmak.
12. Kendilerine verilen eğitim, öğretim, yönetim ve üretim görevlerini yapmak.
13. Öğretmenler kurulu zümre ve sınıf öğretmenleri toplantılarına katılmak.
14. Okulun yönetim işlerine yardımcı olmak.
15. Görevlendirdiği komisyon, eğitici kol ve rehberlik çalışmalarına, milli bayramlara katılmak,verilecek görevleri yapmak.
16. Bilim ve teknolojideki yenilikleri izleyerek bunları okulun amaçları doğrultusunda öğretime aktarmak, öğrencileri mesleki konuda çevre ile ilişki kurmalarını sağlamak.
17. Uygulamalı öğretimde gerekli görülecek araç, gereç ve avadanlıkların zamanında sağlaması amacı ile ilgililerle işbirliği yapmak. Uygulamada önce bu araç ve gereçleri kontrol etmek.
18. Öğrencilerin yaptıkları deney temrin döner sermayeden yapılan iş ve uygulamalarda harcanan gereçlerin bir listesini yapmak ilgililere vermek.
19. Uygulamalı öğretimde temrin üretim ve ders araç ve gereçlerinin yapımının düzenli bir şekilde sürdürülebilmesi için birim şefi ile birlikte bir plan hazırlamak.
20. Birimde yapılan iş ve hizmet çalışmalarının beklenen nitelikte ve sürede sonuçlandırılmasını sağlamak.
21. Döner sermayeden yapılan üretim çalışmalarına katılmak, beklenilen nitelikte ve saptanan sürede sonuçlanmasını sağlamak.
22. Uygulamalı öğretimi bu yönetmeliğin 28. maddesinin 20. fıkrasında belirtilen esaslara göre yapmak.
23. Kendilerine verilen araç, gereç, ve makinelerin korunmasını bakımını onarımını ve uygun şekilde kullanılmasını sağlamak ve bu konuda öğrencilere rehber olmak.
24. Her öğretim yılı başında okutacakları derslerle ilgili birer yıllık plan hazırlamak. Yıllık ders planında :
a) Bir yıl içinde okutulacak konuların eğitim programlarına uygun olarak aylara dağıtımı yapılır.
b) Bir aya alt konuların işlenecekleri haftalarda belirtilir.
c) Uygulamaların neler olacağın çevre incelemelerinin ve gezilerin hangi tarihlerde nerelere yapılacağına hangi deneylerin uygulanacağına yer verilir.
d) Ödev konuları ile ilgili yoklama tarihleri de gösterir.
25. Tebliğler dergisini aralıksız okumak ve son sayfasındaki kendisine ait yeri imzalamak.
Öğretmenlerle ilgili diğer hükümler şunlardır; (Madde 32)

1. Öğretmenlere dersin olmadığı gün her gün dersi olduğu takdirde en az dersi bulunduğu gün nöbet görevi verilir.
2. Zorunlu olmadıkça stajyer öğretmenlere bağımız olarak nöbet görevi verilmez.
3. Birden fazla okulda dersi olan öğretmen maaşını aldığı okulda nöbet tutar. Valilik gerek görürse öğretmenin nöbet tutacağı okulu belirler.
4. Meslekteki kıdemi 25 yıldan fazla olan öğretmenler isterlerse okul müdürüne yazı ile başvurarak nöbet tutmayabilirler.
Ayrıca bayan öğretmenlere doğumdan önce üç ay doğumdan sonra altı ay olmak üzere nöbet görevi verilmez.
5. Nöbetçi öğretmen okul müdüründen izin almadan nöbet görevinden ayrılamaz. Yatılı okullarda nöbetçi öğretmen, görevini devretmeden ayrılamaz. Ancak nöbetçi öğretmen zorunlu nedenlerden ötürü ayrılmak zorunda olursa müdürden, müdür bulunmadığı takdirde müdür yardımcısından izin alır.
6. Nöbete gelmeyen öğretmen hakkında derse gelmeyen öğretmen gibi işlem yapılır.
7. Okulun açılma tarihinde ve öğretim yılı içinde hastalık yada çok önemli bir özür dolayısıyla görevine gelemeyen öğretmenler özürlerini üç gün içinde yönetime haber vermek , bir hafta içinde belgelendirmek zorundadırlar. Üç gün içinde özrünü bildirmeyen yada özürleri okul müdürünce kabul edilmeyenler hakkında yasal hükümler uygulanır. Öğretmenler tedaviyi ve dinlenmeyi gerektiren hastalıklarda özürlerini raporla belgelendirmek zorundadırlar.
8. Öğretmenlere sınavların devam süresinde ve ders yılı içinde kendi hastalıklarından başka ancak pek önemli nedenlerle izin verilebilir. Bu izinler için yasaların genel hükümleri içinde işlem yapılır.
9. Öğretmenler öğretim görevinden başka yasalarla belirtilen görevler dışında hiçbir görev yapamazlar. Kadrosunun bulunduğu okulda aylıklı ve ders ücretli olarak kanunen okutmak zorunda olduğu ders saatini doldurmayan öğretmenler Milli Eğitim Müdürlüğünün belirteceği okullarda yasal saatlerini dolduruncaya kadar ders okutmak zorundadırlar. Bu yönetmelikte belirtilen görevlerin dışında bilim öğretim ve eğitimle ilgili bir işte çalışma yapacak öğretmenlerin Bakanlıktan izin almaları şarttır.
10. Kanuna göre okulda ve diğer okullarda aylık karşılığı okutulması gereken ders saatlerini dolduramayan öğretmenler eksik kalan süre kadar okul müdürünün hazırlayacağı bir programa uygun şekilde maaşını aldığı okuldaki yetiştirme kursları, yönetim işleri, araştırma çalışmaları vb. hizmetlerde görevlendirilir. Bu görevlere gelmeyen öğretmenlere derse gelmeyen öğretmenler hakkındaki hükümler uygulanır.
11. Öğretmenler çalışma takviminde belirtildiği tarihte okulda bulunmak zorundadırlar. Öğretmenler bu tarihlerde okulda bulunmazlarsa özürlerini usulüne göre belirleyerek en az bir gün önceden okul müdürlüğüne bildirirler. Sürekli eğitim yapan kurumlarda öğretmenlerin yaz tatillerini yapacakları zaman ve sıra çalışma takviminde belirtilir.
12. Öğretmenler görevlendirildikleri sınavlarda ve okulda yapılan her türlü tören ve resmi toplantılarda bulunmak zorundadırlar. Bunlara katılmayan öğretmenler hakkında göreve gelmeyen öğretmenler hakkındaki hükümler uygulanır.
13. Tatillerini yurt dışında geçirmek isteyen öğretmenler Bakanlıktan izin almak zorundadırlar.
14. Öğretmenler giyim kuşamında sadeliğe önem verir. Günlük davranış ve yaşayışlarında örnek olurlar. Dikkati çekecek şekilde aşırı süs ve gösterişli giyimden sakınırlar. Erkek öğretmenler sakal ve aşırı derecede uzun saç bırakamazlar. Öğretmenler okulda derste ve törenlerde başı açık bulunurlar.
15. Öğretmenler hiçbir suretle özel ders veremezler ve dershanelerde görev alamazlar.0
16. Öğretmenler derslik, atölye, laboratuar, okul bahçesi vb. yerlerde öğrenci karşısında sigara içemezler.
17. Öğretmenler okul müdürünün hazırlayacağı bir plan içersinde stajyer öğretmenleri yetiştirmek zorundadırlar. Kendisine syajyer öğretmen yetiştirme görevi verilen öğretmen stajyer öğretmenle birlikte hazırlayacağı çalışma programını zümre öğretmenleri kurulunda geçirir. Öğretim yılı sonunda yapılan çalışmaları ve sonuçlarını okul müdürlüğüne bildirir.
18. Öğretmenler okul yönetimine verdikleri belgelerin bir örneği ile okul yönetiminden aldıkları eğitim ve öğretim ile her türlü belgeyi bir dosya içersinde saklamak ve gerektiğinde denetleme yetkisi olanlara göstermek zorundadır.
Yapılacak çalışmaların planlanmasının yapılması; işleri kimlerin yürüteceğinin belirlenmesi işin kısa zamanda ve başarı ile tamamlanması için büyük önem arz etmektedir. Okul ve kurumlarda da işlerin verimli olarak yürütülebilmesi ;ilgili personele yapacakları görevlerin ayrıntıları ile birlikte bildirilmesi ile sağlanabilir. Bunun için her öğretim yılının başında müdür yardımcıları, memurlar, hizmetliler, gece bekçileri ve kalorifercilere yapacakları işleri gösteren görev dağıtımı yapılıp yazılı olarak tebliğ edilir.
Görev dağılımının yapılmasında aynı sınıf personeli ile birlikte olmak üzere yapılmasında beraber çalışacağı personelin görevlerini bilmesi bakımından fayda vardır. Görev dağıtımı ile ilgili yazılar çoğaltılarak her personele imza karşılığı birer suret verilmelidir. Ayrıca öğretmenlere görev dağıtımının duyurulması hem kendi ileri hem de veli veya öğrencilerle ilgili işleri yürütmeleri bakımından faydalı olur. Görev dağıtımı yapılırken okulun öğrenci mevcudu bölüm sayısı müdür yardımcısı, memur, hizmetli ve diğer personel durumu göz önünde bulundurulur.
Yapılan görev dağıtımında personele verilen işlerin yükünün eşit olması ile birlikte personelin kabiliyeti göz önünde bulundurulmalıdır.
Görev dağıtımında göz önünde bulundurulması gereken hususlar:
1. Görevler personele dengeli dağıtılmalıdır.
2. Verilen işin özelliği görevlendirilen personelin yetenek ve kabiliyetine uygun olmalıdır.
3. Personele aşırı yüklenilmemeli görev yerine getirilebilecek nitelikte olmalıdır.
4. Kullanılan cümleler nazik olmalı ve personele güven vermelidir.
5. Görevlerin açık anlaşılır ve sınırları belli olmalıdır.
6. değişen şartlara yeni emir ve mevzuata adapte olabilecek şekilde olmalıdır.
7. okulun genel iş takvimi ile öğretim takvimine uygun olmalıdır.
8. Görev dağıtımı resmi yazışma kurallarına uygun olarak yazılıp, kayıt işlemlerine tabi tutularak ilgili dosyalarda bir nüshası saklanmalıdır.
9. Mevzuata uygun olmalı afaki görevler verilmemelidir.

Personele görev dağıtımı ile ilgili bir yazı örneği aşağıda verilmiş olup, okulun ve personelin durumuna göre geliştirilip kullanılabilir.

__________________
Gender_Bay Çevirimiçi durumu