[Kayıt ol]   [Şifremi unuttum!
Kullanıcı adım:   Parolam:  
 
Yazar Mesaj   #18520  12-12-2009 12:56 GMT+2 saat  

moonlight


Admin


Tecrübe Puanı.: 96%
Ruh Hali: Neþeli
Mesaj 4213
Şehir: istanbul
Ülke:
Meslek: gecelerin adamı :))
Yaş: 36
Facebook'ta Paylaş
ATATÜRK İLKE VE İNKLAPLARININ ÖĞRETİM PROGRAMLARINA AKTARILMASI

YAYIM TARİHİ:30 Haziran 1986 TEBLİĞLER DERGİSİ:2212


Hepimizin bildiği gibi Atatürk , sadece bir savaş kahramanı değil. O, kurtarıcı özelliğinin yanı sıra, Türk milletinin her alanda takip edeceği yolu da gösteren ve böylece Türk Milletinin lideri olmuş milli bir kahramandır. Yeni yetişen gençlerimizi yabancı ideolojilerden kurtarmak, onları Atatürk İlke ve İnkılapları etrafında birleştirmek mümkün olacaktır.

Burada Atatürk ilke ve inkılaplarının neler olduğu anlatılacak değildir. Bunları tüm eğitimciler bilmektedir. Burada üzerinde durulacak hususlar, Atatürkçülüğün istismar edilmesinin önlenmesi,Atatürk İlke ve İnkılaplarının yıllık ve günlük planlarda okulun genel işleyişi, özel günlerde yer alışı ve kontrolü olacaktır.

Eğer Atatürkçülüğü bir bütün olarak ele almazsa konun fikirlerini parçalara ayırarak işimize gelenleri kabul edip diğerlerini yok sayarsak Atatürk ilke ve inkılaplarını kendi çıkarlarımıza göre yorumlamaya çalışırsak ,Ülkenin birliği ve beraberliğini bozar,anarşinin doğmasına sebep oluruz. Öğrencilerimizi Atatürk ilke ve inkılaplarına bağlı gençler olarak yetiştirmek, eğitimcilere verilmiş ulvi bir görevdir. Nitekim Atatürk ; ‘Öğretmenler, Cumhuriyetin fedakar muallim mürebbiyeleri,yeni nesli sizler yetiştireceksiniz ve yeni nesil sizin eseriniz olacaktır. Eserin kıymeti sizin maharetiniz ve fedakarlığınız derecesiyle mütenasip olacaktır.’ diyerek öğretmene düşen görevi belirtmiştir. Yine ‘ Toplumların medeniyet düzeyleri, öğretmene verilen değerle ölçülür .’ , ‘Dünyanın her tarafında öğretmenler, in san topluluğunun en fedakar ve muhterem unsurlarıdır.’ Sözleriyle de verdiği önemi açıklamıştır.

Temel Eğitim ve Öğretim kurumlarında Atatürk inkılap ve ilkelerinin öğretim esasları yönergesi 2104 sayılı T.D. sinde yayımlanarak uygulamaya konmuştur.

Ayrıca 30 Haziran 1986 tarih ve 2212 sayılı tebliğler dergisinde de ‘Öğretim Programlarına Dahil edilen ve ders Kitaplarına Aktarılacak Olan Atatürkçülükle ilgili konular.’ Yayımlanmıştır

Bilahare,19 Haziran 1985 tarih ve 2433 sayılı T.D. ‘inde İlköğretim kurumlarının birinci kademesindeki öğretim programları ile ders kitaplarında yer alması gereken ‘Atatürkçülükle ilgili konular.’ Yeniden yayımlanmıştır.

Bu sebeple 2212 sayılı T.D. inde yayımlanan ‘Atatürkçülükle ilgili konular’ ın ilk öğretim kurumlarının birinci kademesini kapsayan konuları yürürlükten kaldırmıştır.

Bütün öğretmenlerimizin Milli Eğitim Temel Kanunu ve genel programlarda yer alan amaçlar doğrultusunda hareket ederek, öğrencilerini Atatürk İnkılap ve İlkelerine bağlı yurttaşlar olarak yetiştirmeleri görevlerinin gereğidir. Bu durumda ise, okullarımızdaki her türlü branş öğretmeni ile sınıf öğretmenlerinin derslerinde yeri geldikçe bu konuya önemle eğilmeleri programlara uygun biçimde etkinlik göstermeleri zorunlu bulunmaktadır.


Uygulamada:
1- Öğrencilerimizin Atatürkçü olarak yetişmelerini sağlamak için okullarımızda bütün öğretmenlerin, plan ve programa dayalı işbirliği içinde ortak çalışmalara girmeleri gerekmektedir. Bunun için, öğretim yılı başında yapılacak Öğretmenler Kurulu ve Zümre öğretmenleri toplantılarında yapılacak etkinlikler saptanmalıdır.
2- Zümre öğretmenleri toplantılarında okulda T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersini okutan öğretmen de bulunmalı ve görüşlerinden yararlanılmalıdır. Atatürk ilke ve inkılaplarının benimsetilmesinde birlik ve beraberlik sağlanmalıdır.
3- Yapılacak etkinlikler konuların ilgisine göre ve yeri geldikçe uygulanacak şekilde yıllık ve günlük planlara yansıtılmalı, uygulama sonucu sınıf defterine yazılmalıdır.
4- Dersin konuları ve anma günleri ile ilgili Atatürk’ün özdeyişlerinin, günümüzdeki uzay çalışmaları, bilimsel teknik gelişmelerden örnekler verilerek, anlamının büyüklüğü ve önemi üzerinde durulmalıdır .
5- 2104 ve 2212 sayılı T.D ’lerinde yayımlanan hususlara uyulmasında, azami titizlik gösterilmelidir.

__________________
Gender_Bay Çevirimiçi durumu