[Kayıt ol]   [Şifremi unuttum!
Kullanıcı adım:   Parolam:  
 
Yazar Mesaj   #15348  19-08-2009 00:47 GMT+2 saat  

Can


Admin


Tecrübe Puanı.: 100%
Ruh Hali: Neutral
Mesaj 5381
Şehir: Huzuristan
Ülke:
Meslek: Webmaster
Yaş: 33
Facebook'ta Paylaş
çocuklarda Eğitime Kaç Yaşında Başlanmalıdır? 7 çok mu geç? okuma kaç yaşında öğrenilmelidir?

Bence ilkokul birinci sınıf okuma - yazma' yı öğrenme sınıfı olmamalı. Birinci sınıfta çocuklar iletişim ve davranış bilimi üzerine gelişmeyi öğrenmeliler.


Örneğin, selamlaşmayı, hal-hatır sormayı, öğrenmeliler. Evde anne, baba veya kardeşlere nasıl davranacaklarını, sokakta, markette veya hastahanede insanlara nasıl davranacaklarını öğrenmeliler. Örneğin, eve bir misafir geldiği zaman, 'Hoşgeldiniz ! Nasılsınız ! ' diyebilmeliler. Evde, okulda ve çevrede nelerden sorumlu olduklarını öğrenmeliler. Yaşlılara saygı göstermeyi, arkadaşlarıyla paylaşmayı ve eşyalarının değerini bilmeyi ve tutumlu olmayı öğrenmeliler.Bunlar güzel, bazen komik minik oyunlarla öğretilebilir. Basit trafik kurallarını, birlikte yaşamamız için gereken basit toplumsal kuralları öğrenebilmeliler. ( Otobüste ayaktaki yaşlılara yer vermek, ama olanların karşıdan karşıya geçmelerine yardım etmek, özürlü arkadaşlarıyla alay etmek yerine, onların topluma daha rahat katılımını sağlamak için işbirliği gibi. ) Tuvalet ve banyo kültürü, temizlik ve diş bakımı kültürü bu arada verilmelidir. Çocuklar bu konumda bazı şeylere özendirilerek bunlar sağlanabilir. Okulunda, evde ve çevrede yerde bulduğu bir kağıt parçasını çöpe atmayı, çöp kutusunu kullanmayı bu arada alışkanlık haline getirebilmelidir.


2. Sınıfta ise okuma ve yazmayı öğrenmeliler ama öğretmenler en önce benim sınıfım okuyup yazacak diye yarış yapmamalılar. Bunun yanında temizliği öğrenmeliler. Önce kendi sınıflarını hijyenik bir şekilde nasıl temizleyeceklerini sonra kendi odalarını nasıl düzenli ve temiz tutabileceklerini öğrenmeliler. Burada velilerle işbirliği yapılmalı ve çocuklara belli sorumluluk verilmeli. Örneğin sofra hazırlanırken yardım edebileceği durumlar, bulaşığa yardım etme, ekmek almak vb. gibi. Üçüncü sınıfa geldikleri zaman dersler beş ana guruba ayrılmalı. Derslere başlanmadan önce yarım saat, yorucu olmamak kaydıyla her gün spor yapılmalı. Günde sadece beş ders saati olmalı.


Birincisi, mutlaka her çocuk güzel sanatlardan biriyle uğraşmalı. Tabii bunun için okuldaki olanaklar önemli olduğu için bu sayı önce az tutulabilir. Örneğin, resim, müzik, satranç, briç ve tenis. Çocuk bunlardan birini seçebilir. İngiltere'de ilkokullarda yapılan bir araştırmada, briç öğrenen çocukların matematiği daha iyi kavradıkları bilimsel olarak saptanmıştır.

İkinci olarak çocuğu hayata hazırlayacak biçimde el işleri olmalı. Örneğin, Bahçe tarımı (fide ekme, sulama), halı dokumacılığı, bulaşık yıkama, basit yemekler, el oyaları, nakış, basit dikişler. Basit marangozluk işleri, ayakkabı boyama, badana, tahta boyama vb. gibi.
Üçüncüsü her çocuk mutlaka spor yapmalı ve bunun içinde bir spor dalı seçmeli. Yine olanaklara göre futbol, basketbol, masa tenisi, judo, güreş, cimnastik ve yüzme gibi sporlardan birini seçmeli ve haftada üç gün ikişer ders saati bu sporla uğraşmalı.


Dördüncüsü, uygulamalı bilgisayar dersleri olmalı. Bu derslerde yine haftada üç gün ve ikişer ders saati olmalı.


Beşincisi kültür ve fen dersleri olmalı. Bunlarda başta Türkçe ve tarih olmak üzere çocukların her seferde bir konuyu öğrenebilecekleri bir şekilde uygulamalı olmalı. Örneğin bir eriyiğin ne olduğunu anlatabilmek için çayın içine şeker atılması bile bir uygulamadır.


Şimdi bunları tekrar hatırlayalım :
1. Güzel sanatlardan biri
2. Hayata hazırlayacak el işleri
3. Spor dallarından biri
4. Bilgisayar
5. Kültür ve fen dersleri ( Türkçe, Tarih, aritmetik, hayat bilgisi


Dördüncü sınıfta bunlar adım adım geliştirilirken, çocuğun zeka çeşitliliği saptanmalı ve yeteneklerinin ölçülmesi ve değerlendirilmesi yoluna gidilmelidir. Bu sınıfta öğretmen ve veli ilişkisi çok önemlidir. Örneğin, çocuk beyninin hangi lobunu daha çok kullanmaktadır? El becerileri nasıldır? Sanatsal yönü nasıldır ? Bu yıl, tamamen çocuğun gözlenmesi ve onun ilerde seçeceği mesleğe yönelebilmesi için bir geçiş yılı olmalıdır.


Beşinci sınıf ise çocuğun yavaş yavaş branşlaşmaya yöneleceği bir yıl olmalıdır ve daha önce söylediğimiz beş basamaktan dördü aynen kalmak kaydıyla beşinci basamaktaki dersler biraz daha genişletilmelidir. Ama en önemlisi bu yılda çocuğa ağırlıklı olarak öğrenmenin nasıl olacağı öğretilmelidir. Yani çocuğa balık vermek yerine, nasıl balık tutacağı öğretilmelidir. Burada belli öğrenme teknikleri basitçe ve eğlenceli bir şekilde çocuğa çok rahat bir şekilde öğretilebilir. Bunun için öyle basit teknikler var ki... Bunlardan bazılarını daha sonra açıklamaya çalışacağım. Sonra da orta okul ve liseler hakkındaki düşüncelerimi açıklamaya çalışacağım.Şimdilik bu kadar... Sizlerin düşüncelerinizi ve katkılarınızı bekliyorum. Detaya da girebilirsiniz. Ben şimdilik kabataslak açıklamaya çalıştım. Düşünceleriniz için şimdiden teşekkürler.

kaynak:internet

__________________

FORUMUMUZ VE LİNKLERİMİZ HERKESE AÇIK! BİZE DESTEK VERENLERE TEŞEKKÜRLER!
HER TÜRLÜ KONUDA İLETİŞİME GEÇEBİLİRSİNİZ!
FACEBOOK http://www.facebook.com/huseyincancalisan

LimeWire Çalışan Sorunsuz Sürüm Burada!
İnternet Download Manager 5.19 Full Crack % 100 Çalışıyor Denendi
TIKLA İNDİR!!
Kullanıcın Sayfasını Ziyaret Et Gender_Bay Çevirimiçi durumu