| Yazar | Mesaj #13935 30-04-2009 19:51 GMT+2 saat | |||||||
|
| Tecrübe Puanı.: 96% |
Ruh Hali: Neþeli
|
| Mesaj 4213 |
| Şehir: istanbul |
Ülke: ![]() |
| Meslek: gecelerin adamı :)) |
| Yaş: 37 |
Sosyal Bilgiler 6. Sınıf Konuları
Dünya haritası çizme (kıtalar ve okyanuslar)
İklimler ve etkileri konulu afiş-poster hazırlama
Türkiye’de görülen iklimler konulu harita
Bölgemizin bitki örtüsü konulu poster hazırlama
Resim/fotoğraflarla tarih şeridi hazırlama
Anadolu’da uygarlıklar konulu harita(uygarlıkları ,uygarlıktan kalan eserlerle temsil etme)
Ormanlar yok oluyor konulu afiş/poster hazırlama
Bölgemizde yetiştirilen tarım ürünleri konulu harita ve grafik hazırlama
Bölgemizde çıkartılan madenler konulu harita ve grafik hazırlama
Vatandaş olmanın sorumluluğu açısından vergi vermenin önemi konulu karikatür ile bir öykü hazırlama
bulundugumz şehrin Ticaret ve sanayi odasını tanıtma ve tanıtıcı afiş hazırlama
Doğal kaynakların tükenmesi ile ilgili olarak pano hazırlama
Sosyal Bilgiler 7. Sınıf Konuları
Kimse beni anlamıyor
Haberleri karşılaştırma
Kitle iletişim özgürlüğü ve özel hayatın gizliliği konulu basın takibi
1950 -2000 yılları arası Şanlıurfa’nın nüfus artışını gösteren tablo hazırlama yorumlama
2000 yılı nüfus sayımına göre Şanlıurfa’nın nüfus yapısını inceleme grafiklerle gösterme
bulundugumz şehrin yapılan göçlerle ilişkili röportaj hazırlama
Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nde nüfus yoğunluğunun dağılımını gösteren haritayı inceleme ve yorumlama
Zaman içinde biz
İlimizde Türkiye Selçukluları ve Anadolu Beylikleri döneminden kalan izler
Osmanlı Devleti ordu yapısını tablo şeklinde hazırlama
bulundugumz şehrin farklı kültürlere ait izler
Osmanlı sosyal yaşamı ile ilgili minyatür inceleme ve yorumlama
T.C.İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Konuları
Milli mücadele’de kalem sizde(ders kitabı)
Kurtuluş Savaşı’mız(ders kitabı)
Kurtuluş Savaşı hazırlık dönemi posteri
TBMM’nin açılışı ile ilgili poster
I.Dünya Savaşında cepheleri gösteren harita
Mondoros Ateşkes Antlaşması ile kaybettiklerimiz(harita/poster)
Yararlı cemiyetler (harita/poster)
Türkülerde Urfa’nın kurtuluşu
Lozan Barış Antlaşması ve Önemi
PROJE ÖDEV KONULARI
Sosyal Bilgiler 6. Sınıf Konuları
GAP’tan önce ve GAP’tan sonra Şanlıurfa
bulundugumz şehrin iklimi(sıcaklık ,yağış, karlı gün sayısı vb. grafikleri)
Küresel ısınma: etkileri ve alınabilecek önlemler
Erozyon :etkileri ve alınabilecek önlemler
Komnogena uygarlığı
Yatırım ve pazarlama projesi hazırlamak(ilimizin coğrafi ve ekonomik özelliklerini dikkate alarak)
bulundugumz şehrin sanayi (kendi oluşturduğu grafikler)
bulundugumz şehrin kaybolan meslekler /palancılık
Sosyal Bilgiler 7. Sınıf Konuları
Hemşerim memleket neresi
Şehrimizde ayak izleri
Ülkemizi Yönetiyoruz
Dünya mirasları
bulundugumz şehrde Vakıflar
Türklerin kullandığı alfabeler
T.C.İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Konuları
Atatürk’ün hayatı ile ilgili fotoğraf albümü oluşturma
Urfa’nın kurtuluşu ile ilgili poster ve fotoğraf albümü kitapçık oluşturma
İzmir İktisat kongresi konulu araştırma
Millet mektepleri konulu araştırma
Okul yıllığı oluşturma
Bir sivil toplum örgütü kurunuz
Ata’m izindeyiz(ders kitabı)
Şimdi bak neredeyiz?(ders kitabı)
Öğrenci başarısını artırmaya yönelik olarak alınabilecek önlemler
Dersi öğrenci merkezli işlemek, bunun içinde doğru etkinliği seçmek veya geliştirmek . Gerekirse sürece öğrencileri de dahil etmek.
Derslerde yakından uzağa basitten zora ilkesini uygulamak
Konuları mümkün olduğunca somutlaştırmak,
Konular arası bağlantı kurarak pekiştirmek,
Tüm öğrencileri aktifleştirmek, bu amaçla; grup çalışmalarında grupların oluşumuna pozitif anlamda müdahalede bulunmak, öğrencilerin farklı yeteneklerini ortaya çıkarıcı etkinliklere ve yeteneklerine yer vermek.
Derslerde görsel materyallere ağırlık vermek(projektör, bilgisayar /internet,resim ve fotoğraf vb)
Derslerde oyun ve bulmacalardan istifade etmek,
Sınıf içi performansları düzenli ve objektif olarak takip edebilmek için değerlendirme formları kullanımına ağırlık vermek
Konu ve ünite sonlarında SBS na yönelik konu/ünite ile ilgili testler çözmek( özellikle 8.sınıf)
Giriş değerlendirilmesine özellikle 6. sınıflarda ağırlık vererek öğretimin başlangıç noktasının belirlenmesi.
Öğrencileri düşünmeye ve yorumlamaya sevk edici tekniklere ağırlık vermek
Öğrencilerin derslerde edindikleri kazanımları gündelik yaşamla ilişkilendirebilmelerini veya uygulayabilmelerini sağlayacak tarzda etkinlikler düzenlemek ve ödevler vermek.
Öğrenci çalışma kitaplarını düzenli aralıklarla kontrol etmek
Başarısız öğrencilerle daha yakından ilgilenmek, şube öğretmenleri ile koordineli hareket etmek
Sınıf öğretmeni ve rehber öğretmen ile işbirliği yapmak
Ünite sonlarında veya ağırlık verilmesi düşünülen konularda çalışma kağıtları vermek ve bunları portfolyoda istemek
Sınavlarda çoktan seçme, boşluk doldurma, eşleştirme doğru-yanlış,açık uçlu soru kısa yanıtlı soru tekniklerinden birkaçının birlikte kullanmak
Öğrenci gözlemlerinde sistemli bir plan kullanmak bu amaçla değerlendirme formları ve kontrol listeleri oluşturmak
Performans ödevlerini ünite başlarında liste halinde öğrencilere sunarak istekli öğrencilere dağıtmak sırası gelen konuda öğrencilerden sunumları ile dersin işlenmesinde sürece dahil etmek
Öğrencilere ait ürünleri sergileyerek motivasyonlarını artırmak
Velilerle işbirliği yapmak
Dünya haritası çizme (kıtalar ve okyanuslar)
İklimler ve etkileri konulu afiş-poster hazırlama
Türkiye’de görülen iklimler konulu harita
Bölgemizin bitki örtüsü konulu poster hazırlama
Resim/fotoğraflarla tarih şeridi hazırlama
Anadolu’da uygarlıklar konulu harita(uygarlıkları ,uygarlıktan kalan eserlerle temsil etme)
Ormanlar yok oluyor konulu afiş/poster hazırlama
Bölgemizde yetiştirilen tarım ürünleri konulu harita ve grafik hazırlama
Bölgemizde çıkartılan madenler konulu harita ve grafik hazırlama
Vatandaş olmanın sorumluluğu açısından vergi vermenin önemi konulu karikatür ile bir öykü hazırlama
bulundugumz şehrin Ticaret ve sanayi odasını tanıtma ve tanıtıcı afiş hazırlama
Doğal kaynakların tükenmesi ile ilgili olarak pano hazırlama
Sosyal Bilgiler 7. Sınıf Konuları
Kimse beni anlamıyor
Haberleri karşılaştırma
Kitle iletişim özgürlüğü ve özel hayatın gizliliği konulu basın takibi
1950 -2000 yılları arası Şanlıurfa’nın nüfus artışını gösteren tablo hazırlama yorumlama
2000 yılı nüfus sayımına göre Şanlıurfa’nın nüfus yapısını inceleme grafiklerle gösterme
bulundugumz şehrin yapılan göçlerle ilişkili röportaj hazırlama
Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nde nüfus yoğunluğunun dağılımını gösteren haritayı inceleme ve yorumlama
Zaman içinde biz
İlimizde Türkiye Selçukluları ve Anadolu Beylikleri döneminden kalan izler
Osmanlı Devleti ordu yapısını tablo şeklinde hazırlama
bulundugumz şehrin farklı kültürlere ait izler
Osmanlı sosyal yaşamı ile ilgili minyatür inceleme ve yorumlama
T.C.İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Konuları
Milli mücadele’de kalem sizde(ders kitabı)
Kurtuluş Savaşı’mız(ders kitabı)
Kurtuluş Savaşı hazırlık dönemi posteri
TBMM’nin açılışı ile ilgili poster
I.Dünya Savaşında cepheleri gösteren harita
Mondoros Ateşkes Antlaşması ile kaybettiklerimiz(harita/poster)
Yararlı cemiyetler (harita/poster)
Türkülerde Urfa’nın kurtuluşu
Lozan Barış Antlaşması ve Önemi
PROJE ÖDEV KONULARI
Sosyal Bilgiler 6. Sınıf Konuları
GAP’tan önce ve GAP’tan sonra Şanlıurfa
bulundugumz şehrin iklimi(sıcaklık ,yağış, karlı gün sayısı vb. grafikleri)
Küresel ısınma: etkileri ve alınabilecek önlemler
Erozyon :etkileri ve alınabilecek önlemler
Komnogena uygarlığı
Yatırım ve pazarlama projesi hazırlamak(ilimizin coğrafi ve ekonomik özelliklerini dikkate alarak)
bulundugumz şehrin sanayi (kendi oluşturduğu grafikler)
bulundugumz şehrin kaybolan meslekler /palancılık
Sosyal Bilgiler 7. Sınıf Konuları
Hemşerim memleket neresi
Şehrimizde ayak izleri
Ülkemizi Yönetiyoruz
Dünya mirasları
bulundugumz şehrde Vakıflar
Türklerin kullandığı alfabeler
T.C.İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Konuları
Atatürk’ün hayatı ile ilgili fotoğraf albümü oluşturma
Urfa’nın kurtuluşu ile ilgili poster ve fotoğraf albümü kitapçık oluşturma
İzmir İktisat kongresi konulu araştırma
Millet mektepleri konulu araştırma
Okul yıllığı oluşturma
Bir sivil toplum örgütü kurunuz
Ata’m izindeyiz(ders kitabı)
Şimdi bak neredeyiz?(ders kitabı)
Öğrenci başarısını artırmaya yönelik olarak alınabilecek önlemler
Dersi öğrenci merkezli işlemek, bunun içinde doğru etkinliği seçmek veya geliştirmek . Gerekirse sürece öğrencileri de dahil etmek.
Derslerde yakından uzağa basitten zora ilkesini uygulamak
Konuları mümkün olduğunca somutlaştırmak,
Konular arası bağlantı kurarak pekiştirmek,
Tüm öğrencileri aktifleştirmek, bu amaçla; grup çalışmalarında grupların oluşumuna pozitif anlamda müdahalede bulunmak, öğrencilerin farklı yeteneklerini ortaya çıkarıcı etkinliklere ve yeteneklerine yer vermek.
Derslerde görsel materyallere ağırlık vermek(projektör, bilgisayar /internet,resim ve fotoğraf vb)
Derslerde oyun ve bulmacalardan istifade etmek,
Sınıf içi performansları düzenli ve objektif olarak takip edebilmek için değerlendirme formları kullanımına ağırlık vermek
Konu ve ünite sonlarında SBS na yönelik konu/ünite ile ilgili testler çözmek( özellikle 8.sınıf)
Giriş değerlendirilmesine özellikle 6. sınıflarda ağırlık vererek öğretimin başlangıç noktasının belirlenmesi.
Öğrencileri düşünmeye ve yorumlamaya sevk edici tekniklere ağırlık vermek
Öğrencilerin derslerde edindikleri kazanımları gündelik yaşamla ilişkilendirebilmelerini veya uygulayabilmelerini sağlayacak tarzda etkinlikler düzenlemek ve ödevler vermek.
Öğrenci çalışma kitaplarını düzenli aralıklarla kontrol etmek
Başarısız öğrencilerle daha yakından ilgilenmek, şube öğretmenleri ile koordineli hareket etmek
Sınıf öğretmeni ve rehber öğretmen ile işbirliği yapmak
Ünite sonlarında veya ağırlık verilmesi düşünülen konularda çalışma kağıtları vermek ve bunları portfolyoda istemek
Sınavlarda çoktan seçme, boşluk doldurma, eşleştirme doğru-yanlış,açık uçlu soru kısa yanıtlı soru tekniklerinden birkaçının birlikte kullanmak
Öğrenci gözlemlerinde sistemli bir plan kullanmak bu amaçla değerlendirme formları ve kontrol listeleri oluşturmak
Performans ödevlerini ünite başlarında liste halinde öğrencilere sunarak istekli öğrencilere dağıtmak sırası gelen konuda öğrencilerden sunumları ile dersin işlenmesinde sürece dahil etmek
Öğrencilere ait ürünleri sergileyerek motivasyonlarını artırmak
Velilerle işbirliği yapmak

| Yazar | Mesaj #18938 02-02-2010 13:24 GMT+2 saat | |||||||
enesciftciHuzuristan Üyesi ![]()
|
Facebook'ta Paylaş
Tweet
güzel paylasım eyw
__________________
|
|||||||
![]() |





