Yazar | Mesaj #13935 30-04-2009 19:51 GMT+2 saat | |||||||
moonlightAdmin
|
Facebook'ta Paylaş
Tweet
Sosyal Bilgiler 6. Sınıf Konuları
Dünya haritası çizme (kıtalar ve okyanuslar) İklimler ve etkileri konulu afiş-poster hazırlama Türkiye’de görülen iklimler konulu harita Bölgemizin bitki örtüsü konulu poster hazırlama Resim/fotoğraflarla tarih şeridi hazırlama Anadolu’da uygarlıklar konulu harita(uygarlıkları ,uygarlıktan kalan eserlerle temsil etme) Ormanlar yok oluyor konulu afiş/poster hazırlama Bölgemizde yetiştirilen tarım ürünleri konulu harita ve grafik hazırlama Bölgemizde çıkartılan madenler konulu harita ve grafik hazırlama Vatandaş olmanın sorumluluğu açısından vergi vermenin önemi konulu karikatür ile bir öykü hazırlama bulundugumz şehrin Ticaret ve sanayi odasını tanıtma ve tanıtıcı afiş hazırlama Doğal kaynakların tükenmesi ile ilgili olarak pano hazırlama Sosyal Bilgiler 7. Sınıf Konuları Kimse beni anlamıyor Haberleri karşılaştırma Kitle iletişim özgürlüğü ve özel hayatın gizliliği konulu basın takibi 1950 -2000 yılları arası Şanlıurfa’nın nüfus artışını gösteren tablo hazırlama yorumlama 2000 yılı nüfus sayımına göre Şanlıurfa’nın nüfus yapısını inceleme grafiklerle gösterme bulundugumz şehrin yapılan göçlerle ilişkili röportaj hazırlama Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nde nüfus yoğunluğunun dağılımını gösteren haritayı inceleme ve yorumlama Zaman içinde biz İlimizde Türkiye Selçukluları ve Anadolu Beylikleri döneminden kalan izler Osmanlı Devleti ordu yapısını tablo şeklinde hazırlama bulundugumz şehrin farklı kültürlere ait izler Osmanlı sosyal yaşamı ile ilgili minyatür inceleme ve yorumlama T.C.İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Konuları Milli mücadele’de kalem sizde(ders kitabı) Kurtuluş Savaşı’mız(ders kitabı) Kurtuluş Savaşı hazırlık dönemi posteri TBMM’nin açılışı ile ilgili poster I.Dünya Savaşında cepheleri gösteren harita Mondoros Ateşkes Antlaşması ile kaybettiklerimiz(harita/poster) Yararlı cemiyetler (harita/poster) Türkülerde Urfa’nın kurtuluşu Lozan Barış Antlaşması ve Önemi PROJE ÖDEV KONULARI Sosyal Bilgiler 6. Sınıf Konuları GAP’tan önce ve GAP’tan sonra Şanlıurfa bulundugumz şehrin iklimi(sıcaklık ,yağış, karlı gün sayısı vb. grafikleri) Küresel ısınma: etkileri ve alınabilecek önlemler Erozyon :etkileri ve alınabilecek önlemler Komnogena uygarlığı Yatırım ve pazarlama projesi hazırlamak(ilimizin coğrafi ve ekonomik özelliklerini dikkate alarak) bulundugumz şehrin sanayi (kendi oluşturduğu grafikler) bulundugumz şehrin kaybolan meslekler /palancılık Sosyal Bilgiler 7. Sınıf Konuları Hemşerim memleket neresi Şehrimizde ayak izleri Ülkemizi Yönetiyoruz Dünya mirasları bulundugumz şehrde Vakıflar Türklerin kullandığı alfabeler T.C.İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Konuları Atatürk’ün hayatı ile ilgili fotoğraf albümü oluşturma Urfa’nın kurtuluşu ile ilgili poster ve fotoğraf albümü kitapçık oluşturma İzmir İktisat kongresi konulu araştırma Millet mektepleri konulu araştırma Okul yıllığı oluşturma Bir sivil toplum örgütü kurunuz Ata’m izindeyiz(ders kitabı) Şimdi bak neredeyiz?(ders kitabı) Öğrenci başarısını artırmaya yönelik olarak alınabilecek önlemler Dersi öğrenci merkezli işlemek, bunun içinde doğru etkinliği seçmek veya geliştirmek . Gerekirse sürece öğrencileri de dahil etmek. Derslerde yakından uzağa basitten zora ilkesini uygulamak Konuları mümkün olduğunca somutlaştırmak, Konular arası bağlantı kurarak pekiştirmek, Tüm öğrencileri aktifleştirmek, bu amaçla; grup çalışmalarında grupların oluşumuna pozitif anlamda müdahalede bulunmak, öğrencilerin farklı yeteneklerini ortaya çıkarıcı etkinliklere ve yeteneklerine yer vermek. Derslerde görsel materyallere ağırlık vermek(projektör, bilgisayar /internet,resim ve fotoğraf vb) Derslerde oyun ve bulmacalardan istifade etmek, Sınıf içi performansları düzenli ve objektif olarak takip edebilmek için değerlendirme formları kullanımına ağırlık vermek Konu ve ünite sonlarında SBS na yönelik konu/ünite ile ilgili testler çözmek( özellikle 8.sınıf) Giriş değerlendirilmesine özellikle 6. sınıflarda ağırlık vererek öğretimin başlangıç noktasının belirlenmesi. Öğrencileri düşünmeye ve yorumlamaya sevk edici tekniklere ağırlık vermek Öğrencilerin derslerde edindikleri kazanımları gündelik yaşamla ilişkilendirebilmelerini veya uygulayabilmelerini sağlayacak tarzda etkinlikler düzenlemek ve ödevler vermek. Öğrenci çalışma kitaplarını düzenli aralıklarla kontrol etmek Başarısız öğrencilerle daha yakından ilgilenmek, şube öğretmenleri ile koordineli hareket etmek Sınıf öğretmeni ve rehber öğretmen ile işbirliği yapmak Ünite sonlarında veya ağırlık verilmesi düşünülen konularda çalışma kağıtları vermek ve bunları portfolyoda istemek Sınavlarda çoktan seçme, boşluk doldurma, eşleştirme doğru-yanlış,açık uçlu soru kısa yanıtlı soru tekniklerinden birkaçının birlikte kullanmak Öğrenci gözlemlerinde sistemli bir plan kullanmak bu amaçla değerlendirme formları ve kontrol listeleri oluşturmak Performans ödevlerini ünite başlarında liste halinde öğrencilere sunarak istekli öğrencilere dağıtmak sırası gelen konuda öğrencilerden sunumları ile dersin işlenmesinde sürece dahil etmek Öğrencilere ait ürünleri sergileyerek motivasyonlarını artırmak Velilerle işbirliği yapmak |
|||||||
Yazar | Mesaj #18938 02-02-2010 13:24 GMT+2 saat | |||||||
enesciftciHuzuristan Üyesi
|
Facebook'ta Paylaş
Tweet
güzel paylasım eyw
__________________
|
|||||||