[Kayıt ol]   [Şifremi unuttum!
Kullanıcı adım:   Parolam:  
 
Yazar Mesaj   #13873  29-04-2009 16:27 GMT+2 saat  

moonlight


Admin


Tecrübe Puanı.: 96%
Ruh Hali: Neþeli
Mesaj 4213
Şehir: istanbul
Ülke:
Meslek: gecelerin adamı :))
Yaş: 37
Facebook'ta Paylaş
Çocuklar Edebiyata Niçin Gereksinim Duyarlar

"1. Edebiyat hoş vakit geçirtici, eğlendirici bir şeydir. Hoş vakit geçirtmeyi eğiti-min başlıca amaçlarından biri olarak düşünmekten çekinilmemelidir. Elbette radyonun, re-simli dergilerin, sinemanın ve televizyonun yanında okumaya da bir yer ayrılması gerekir.Eğer çocuklar okulda okumayı sevmeyi, okumaktan sadece okumak için zevk almayı öğren-mezler ise hoşça vakit geçirten bir unsurdan yoksun kalırlar. Bu bakımdan, edebiyatı, bir hoşvakit geçirme aracı olarak öğretim programına alınacak değerli unsurlardan biri biçimindepekala düşünebiliriz.

"2. Edebiyat ruha canlılık verir, yaşama gücünü artırır. Edebiyat kimi zaman bizi,hayatın çok ciddi ve üzücü durumlarından uzaklaştırır, götürür. Güzel bir düzyazıveya şiirokumanın kazandırdığı yaşantılarla bir insan kısa zamanda bugünkü tasalarından kurtul-ma olanağı bulur ve sonra da bu tasarıların karşısına daha güçlü, daha dinlenmiş halde çık-manın yollarını öğrenir. Çocuklara okulda bu gibi yaşantılar edinmek için birtakım olanak-lar verilmediği sürece onlar ruhun canlanıp güçlenmesinde edebiyatın bu şaşırtıcı, olağa-nüstü değerini hiç bir vakit öğrenemeyeceklerdir.

"3. Edebiyat yaşamı tanımaya yardım eder. Çocuklar yaşamı ve yaşama yollarını öğ-renmek için edebi eserlere gereksinim duyarlar. Başka bir kimsenin yaşamınıilgilendiren du-rumları öğrenmek için edebiyat aracılığıyla elde eldilen pek ilginç yaşantıları -televizyon,radyo vb.- hiçbir araç kazandıramaz. Kimi durumlarda kişisel yaşantılardan daha iyisi yok-tur; ama bazı yaşantılar vardır ki bunlar türlü edebiyat eserlerinni okunmasıyla birer rast-lantısonucu kazanılır. Kısaca, çocuklar yaşamıtanımak için edebiyata gereksinim duyarlar.

"4. Edebiyat bir rehberlik kaynağıdır. Edebiyat bir kimsenin kendini tanıyarak dav-ranışlarınıdeğiştirmeye yarayacak olanaklar hazırladığıiçin bir rehberlik kaynağı olarak dahizmet edebilir. Şüphesiz, bütün edebiyat eserleri böyle bir hizmeti görmez ve bu hizmet deher zaman klasik ölçüler içinde yerine getirilemez. Fakat, her birimizin yaşamında gereksi-nim duyduğumuz vakit bize kendimizi anlamak konusunda yardımcıolan en az bir kitap bu-lunmuştur.

"5. Edebiyat yaratıcı etkinlikleri özendirir. Çocuklar, başka alanlardaki yaratıcı et-kinliklere geçmek için bir sıçrama tahtasıolarak edebiyata gereksinim duyarlar. Başka sanat-larla ilişkileri bulunan zengin bir programın eşliğinde yaratıcılığa yönelten okuma etkinlik-leri sayesinde bir sanat, başka bir sanatı desteklemiş, beslemiş olur. Okuma, çocuğu resimçizmeye ve dramatik sanat alanlarında ritmik yorumlamalar yapmaya özendirir. Çocuklarokuma ve dramatik sanat alanlarında ne kadar zengin yaşantılar edinirlerse yaşamın ötekiyaratıcı alanlarında da o kadar zengin bir kişiliğe sahip olurlar.

"6. Edebiyat güzel bir dil demektir. Çocuklar kendi dillerini geliştirmek için edebiyateserlerine gereksinim duyarlar. Edebiyat güzel bir dildir ve içimizde, çocukların anadilleri-nin güzelliğini en iyi biçimde öğrenmelerini istemeyecek kimse var mıdır?

Çocukların Eğitimi ve Anadilde Eğitim İçin Çocuk Edebiyatı

Bu mesaj ahmet tarafından düzenlendi (29-04-2009 16:33 GMT+2 saat, ago)
__________________
Gender_Bay Çevirimiçi durumu   

HUZURİSTAN - Temiz Bilgi
2025-12-17 17:52
Fatal error : Shield protection activated, please retry in 15 seconds...
After this duration, you can refresh the current page to continue.
Last action was : Hammering