Yazar | Mesaj #12258 22-02-2009 12:39 GMT+2 saat | |||||||
CanAdmin
|
Facebook'ta Paylaş
Tweet
REKLAMIN AMAÇLARI NELERDİR
Reklamın temel amacı, malların ve hizmetlerin satışını etkilemektedir. Gerçekte bu amaç çok geneldir. Bu genel amacın yanısıra özel amaçlar da gözönünde tutulursa, reklam kampanyaları çok daha etkili olur. Böylece pazarlama yöneticisi reklam yapmakla neyi vurgulamak istediğini açıkça belirtmeye zorlanır. Ayrıca, reklam kampanyasının biçimlendirilmesi kolaylaşır. Başlıca özellikleri şunlardır; 1-Kişisel satış programını desteklemek. 2-Satışçıların ulaşamadığı kişilere ulaşmak. 3-Aracılarla ilişkileri geliştirmek. 4-Yeni bir pazara girmek yada yeni bir tüketici grubunu işletmeye çekmek. 5-Yeni bir mal pazara sunmak. 6-Malın satışını arttırmak. 7-Sanayi dalının satışlarını geliştirmek. 8-Ön kanılara karşı durmak 9-İşletmenin saygınlığını sağlamak. Gerçekte Pazar birimlerine neyin kime ulaştırılacağı ve ne gibi bir davranış oluşturmak istendiği reklamın amacı olarak açık ve seçik biçimde ortaya konmalıdır. Ekonomik rasyonelde çalışan bir işletmenin uzun dönemde maksimum kar amacını gerçekleştirmeyecek bir faaliyet için harcama yapması mantıklı değildir. Reklamın diğer tüm işletme faaliyetlerinde olduğu gibi esas amacının karlılığı arttırmak olduğunu söylemek mümkündür. Öte yandan işletmenin karlılığını arttırmak maliyet ve gelir araında yeni dengenin kurulmasına bağlıdır. Konuyu daha iyi açıklamak ve karşılaştırma imkanı yaratmak için önce aksak rekabet şartlarında çalışan ve reklam yapmayan bir işletmenin dengesini inceleyelim. Bu denge Şekil – 1 ‘de gösterilmiştir.
__________________
FORUMUMUZ VE LİNKLERİMİZ HERKESE AÇIK! BİZE DESTEK VERENLERE TEŞEKKÜRLER! HER TÜRLÜ KONUDA İLETİŞİME GEÇEBİLİRSİNİZ! FACEBOOK http://www.facebook.com/huseyincancalisan LimeWire Çalışan Sorunsuz Sürüm Burada! İnternet Download Manager 5.19 Full Crack % 100 Çalışıyor Denendi TIKLA İNDİR!! |
|||||||