[Kayıt ol]   [Şifremi unuttum!
Kullanıcı adım:   Parolam:  
 
Yazar Mesaj   #11520  10-11-2008 10:15 GMT+2 saat  

cincancon


Huzuristan Üyesi


Tecrübe Puanı.: 45%
Ruh Hali: Belirtilmedi.
Mesaj 340
Şehir:
Ülke:
Meslek:
Yaş:
Facebook'ta Paylaş
Koleos Concept, Günlük Yaşamdan Kaçış

2007 Cenevre Otomobil Fuarı’nda sergilenecek olan Koleos Concept Renault’nun 2008 yılının ilk çeyreğinde piyasaya süreceği crossover modelin öncüsü.

Sağlamlık ve sportifliği zarafetle birleştiren tasarımı ile araç crossover dünyasına ait olduğunu hemen gözler önüne seriyor. Ayrıca, çok sayıda işlevselliği bünyesinde barındırıyor. Kabini çok sayıda eşya yerleştirme gözü ile monospace modellerin iç mekanını çağrıştırıyor. Otoyolda olduğu kadar, dar, virajlı ve bozuk kaplamalı yollarda da rahat bir sürüş sağlaması için Koleos Concept’te yeni 4x4 yürüyen aksam ile Renault-Nissan İttifakı çerçevesinde geliştirilen 2.0 dCi motor kullanıldı. Koleos Concept, her türlü yol koşulunda tüm potansiyelini maksimum keyif için yolcuların hizmetine sunacaktır.

4x4 özellikleriyle binek araçların dinamizmini birleştiren Crossover

Kore’de Renault Samsung Motors tasarım merkezi ile işbirliği içinde Renault Design tarafından tasarlanan Koleos Concept, Renault ürün gamında gelecekte yer alacak crossover modelinin ipuçlarını veriyor. Koleos Concept, 4x4 araçların kasa yüksekliği ve özelliklerini, monospace modellerin geniş oturma ve yerleştirme alanlarını, modern binek otomobillerin konfor ve sportiflik özelliklerini bir araya getiriyor.

Koleos Concept’in farklı ve anlamlı bir çizgisi var. Gök grisi rengi hacimlere ayrı bir teknik boyut kazandırıyor. Ön farlarda aydınlatma ve sinyal işlevleri için LED’ler kullanıldı. Yan dikiz aynalarında ek farlar ve sinyal lambaları bulunuyor.

Koleos Concept’in profili dinamizm sergileyen orantılara sahip. Kasa yanları ile tavan arasındaki bölge aracın çizgilerinin akıcılığını güçlendiren saten parıltılı bir kuşak şeklini alıyor. Camlı tavanda alüminyum profilden yapılmış portbagaj çubukları yer alıyor. Kaslı çamurluklar konsept desenli lastiklerle donatılmış 19’’ alüminyum alaşımlı jantları barındırıyor. Aracın 200 mm’lik yerden yüksekliği, ön ve arkadaki alüminyum motor ve şasi koruyucuları insanı uzaklara gitmeye teşvik ediyor. Eğimli arka cam Koleos Concept’in dinamik ifadesini daha da güçlendiriyor. Arka kısmın karakteristik çizgisi arka camın altından uzanarak bagaj kapağının ortasında yolunu tamamlayan uyumlu bir hareket çağrışımı yapıyor. Parlak siyah bir yüzey ile somutlaşan bu uzatma bölüm üzerinde logo yer alıyor. Yüksek performanslı motoru ön plana çıkaran çift çıkışlı egzos arka tamponda yer alıyor.

Yararlı teknoloji ve araç içinde rahatlık

Kapılar açıldığında, alüminyum çamurluk paneli de açılıyor ve böylece Koleos Concept’e kolayca binilebiliyor. Koleos Concept’in kabinine girer girmez iki renkli bir ‘’spor’’ dünya keşfediliyor. Bağımsız dört koltuk, zarif çizgileriyle dikkati çekiyorlar. Bej deri kaplı minder ve sırtlıklar yolculara ve bagajlara daha fazla yer bırakmak için ince tasarlandı. Torpido paneli üzerinde, sayacın çevresindeki fon ışığı diyotlarla sağlanıyor. Yarı şeffaf malzemeden tasarlanan orta konsol üzerinde ayrı klima ayar kumandaları yer alıyor. Çok sayıda donanım Koleos Concept içindeki yaşam keyfini artırıyor. Kokpit panelinin orta kısmında yer alan ekran hem navigasyon verileri, hem multimedya uygulamaları ve hem de bilinen yolların dışına kaçmak için yararlı bilgiler görüntüleniyor. Rakım, hava basıncı, yön, rakım değişimi, yol eğimi gibi tüm bu bilgiler kabin içinde herkes tarafından paylaşılıyor. Araç içindeki çeşitli kumandalar hem ergonomik ve hem de sezgisel nitelikleriyle son derece kullanışlılar. Panoramik cam tavan sayesinde kabinin içi özellikle aydınlık. Konfor ve iç mekan genişliği konusunda Koleos Concept modern kompakt tek hacimlilerin çoğu ile boy ölçüşebilir. Tavan yüksekliği ve alın genişliği dört yolcunun rahat şekilde oturmasına imkan veriyor. Kabin içinde çok sayıda eşya gözü monospace modelleri hatırlatıyor. Döşemede kapaklı gözler, koltukların altında çekmeceler ve orta konsol, kapı içlerinde öngörülen eşya yerleştirme gözlerini tamamlıyorlar.

Koleos Concept, günlük yaşamdan kaçış için yaratılmış bir araç

Koleos Concept günlük yaşamda olduğu kadar, hobi ve dinlence uygulamalarında da yararlı işlevler sunuyor. İki kanatlı arka bagaj kapısı yüklemeyi kolaylaştırıyor ve dar bir mekanda bagaja ulaşma imkanı sağlıyor. Aracın hafta sonunda veya tatillerde kullanımında, alt kısım iki kişinin piknik veya herhangi bir açık hava faaliyeti için oturmasına imkan vermek üzere tasarlandı ve boyutlandırıldı. Aracın şasisi bu tür kaçışlara fırsat tanıyor, çünkü arazide kullanıma dönük olarak tasarlandı. Bu yepyeni yürüyen aksam Renault-Nissan ittifakı çerçevesinde Japon ortağımızın 4x4 alanında bilgi birikiminden yararlanılarak geliştirildi. İki tekerlekten olduğu gibi, dört çeker olarak programlanabilen yürüyen aksam, tutunma düzeylerine göre tekerleklere torku dağıtan elektronik kumandalı aktif bir kuplör sayesinde her koşulda üstün bir çekişi garanti ediyor ve yüksek düzeyde bir yol tutuşu sağlıyor. Buna ek olarak, Koleos Concept’te ABS, Acil Fren Destek Sistemi AFU, ESP gibi yol kullanımında yararlı elektronik yardım sistemleriyle, Rampa İniş kontrolü HDC (Hill Down Control) ve yokuşta kalkış desteği HSA (Hill Start Assist) gibi arazi kullanımda yararlı elektronik sistemler kullanıldı. Koleos Concept şehir ortamında olduğu kadar, tatil yolunda veya tutunma düzeyi düşük yollarda rahat kullanıma imkan veren bir motorla donatıldı. 2.0 dCi motoru, dizel motor alanında en son teknolojileri içeriyor.

Kirletici salınımları sınırlamak üzere katkısız çalışan periyodik rejenerasyonlu partikül filtresine sahip olan bu motor Kaleos Concept’e binek modellere yakışan bir sürüş keyfi kazandıran 6 vitesli manuel şanzıman ile birlikte kullanıldı.

Koleos Concept Teknik Özellikler
Toplam boy
Yan dikiz aynaları hizasında genişlik
Yükseklik

4 520 mm
1 890 mm
1 700 mm

Tahrik grubu
4 silindirli, Euro 4 turbo kompresörlü partikül filtreli 2.0 l 16v dCi dizel motor
130 kW / 180 bg güç
6 vitesli düz şanzıman

Aktarma
Önde enlemesine konumlandırılmış motor, sürekli 4x4 aktarma
Tutunmaya bağlı olarak ön ve arka dingiller arasında % 0 ila % 100 arasında dağılımlı elektronik çekiş kontrolu
19" jantlar
255 / 50 R19 Hankook lastikler

__________________
Çevirimiçi durumu