Yazar | Mesaj #23463 23-06-2011 10:38 GMT+2 saat | |||||||
moonlightAdmin
|
Facebook'ta Paylaş
Tweet
BİTİŞİKLİK KURAMLARI ve KURAMCILARI
WATSON: (1889-1958) v Klasik koşullanmayı, insanın refleksif olmayan karmaşık davranışların öğretilmesinde de kullanılabilecek temel bir yapı olarak görmüştür. Bütün davranışların klasik koşullanma yoluyla öğrenilebileceğini savunmuştur. v Watson’a göre konuşma boğaz kaslarının hareketleri, düşünme sessiz konuşma, duygulanma ise organlardaki kas hareketleridir. v Davranışlar koşullanma yoluyla öğrenilir. Davranışların başlangıç noktasını refleks olarak kabul eder. v Bir ayağın üzerinde bedenin ağırlığını hissetmek, beden ağırlığını diğer ayağa aktarmak için uyarıcı etki yapar. Bir süre sonra ayağın ileri atılması tepkisiyle biter. Bağ ilkesi: Her tepki kendisinden sonra gelen tepki için koşullu uyarıcı görevi yapar. Bu sayede uyarıcı-tepki bağları zinciri oluşur. Sıklık ilkesi: Belli bir uyarıcıya karşı daha sık gösterilen bir tepkinin, aynı uyarıcıyla karşılaşıldığında gösterilme olasılığının fazla olmasıdır. Tekrar ilkesi: Belli bir uyarıcıya karşı yapılan en son davranışın, uyarıcı tekrar verildiği zaman, ortaya çıkma olasılığının daha yüksek olmasıdır. Eğitime Yansıması v Koşullanmanın pekiştirmeye bağlı olmadığına inanmaktadır. v Watson’a göre öğrenme, koşullu ve koşulsuz uyarıcıların birbirine çok yakın zamanlarda verildiğinde meydana gelir. v Ayrıca bu uyarıcılar ne kadar sık birlikte verilirse, aralarındaki ilişkide o kadar güçlenmektedir. v Sistematik duyarsızlaştırma uygulamasının öncülerindendir. |
|||||||