| Yazar | Mesaj #23253 26-04-2011 17:06 GMT+2 saat | |||||||
|
| Tecrübe Puanı.: 96% |
Ruh Hali: Neþeli
|
| Mesaj 4213 |
| Şehir: istanbul |
Ülke: ![]() |
| Meslek: gecelerin adamı :)) |
| Yaş: 37 |
Kavramsal Karikatürler
Kavramsal karikatürler öğrencilerin sahip olduğu kavram yanılgıları veya düşünme biçimleri insan yada hayvan figürleri ile tartıştırıldığı, düşündürüldüğü karikatür türü çizimlerdir.
Kavram karikatürleri normal karikatürlere göre farklı özellikler göstermektedir. Karikatürler bireyleri güldürmek amacıyla kullanılırken, kavram karikatürleri öğrencileri eğlendirerek bilgilerini sorgulatmak amacıyla kullanılmaktadır. Kavram karikatürleri yapısal açıdan bilinen karikatürlerden farklı olup içerisinde mizahi ve abartılı unsurları barındırmamaktadır. Olay ve karakterlerin çizgiler ile anlatılması onlara karikatür özelliği yüklemektedir. Genel olarak üç ya da daha fazla karakterin günlük bir olay hakkında karşılıklı soruları ya da fikirleri konuşma balonları ile sunulmaktadır
Kavram karikatürlerinde iki ya da daha fazla karakterin günlük yaşamda karşılaşılan bir olay hakkında karşılıklı soruları ya da fikirleri, konuşma balonları biçiminde sunulmaktadır
Kavram karikatürlerinin genel nitelikleri ve yararları aşağıdaki gibi sıralanabilir:
· Yapılandırmacı yaklaşımı temel alan bir öğretim tekniğidir
· Görsel ve ilgi çekicidirler ve eğlencelidirler
· Öğrencilerin ön bilgi ve düşüncelerinin ortaya çıkarılmasını sağlar.
· Düşünceleri sorgulatarak ve derinleştirerek ayrıntıya girmeyi kolaylaştırır.
· Alternatif bakış açıları sunar, yaratıcılı geliştirir.
· Öğrencilere alternatif görüş sunma, görüşleri paylaşma, düşünceleri tartışmalarla geliştirme fırsatı verir
· Öğrencileri düşünmeye yönlendirir.
· Kavram yanılgılarını ve kararsızlıkları ortaya çıkarır ve giderilmesini sağlar.
· Araştırmaya yönlendirir.
· Katılımı ve motivasyonu artırır.
· Bir konuyu özetlemek ya da tekrar etmeye yardımcı olmak için kullanılabilir.
· Çalışma yapraklarında da kullanılabilir.
Uygulanışı
· Öğretmen konuya ilişkin düşünceleri karakterize eder.
· Öğrencileri benzer karikatürler çizmeye yönlendirir.
· Tahtaya, posterlere ya da çalışma kâğıtlarına karikatürler çizdirilir.
· Tartışan karakterler sınıfa tanıtılır.
· Öğrencilerin karakterlere katılıp katılmadıkları belirlenir.
· Yapılan tüm çalışmalar sınıfta uygun yerlere asılır.
· Sınıfça konu çalışmalar üzerinde tekrar edilir
Kavramsal Karikatür Etkinlik Örneği (Şahan ve Yılmaz, 2007den aynen alınmıştır).
4.Sınıf Ünite 11-Food and Drink
Yazılı yiyecek ve içecek isimleri (some milk, a lemon, an apple, a carrot,s ome meat, an orange, an egg, some chese, a pear, some limonade, some salami) ve numaralanmış resimler olan çalışma kağıtları öğrencilere dağıtılarak eşleştirme yapmaları istenir.
Öğrenciler sınıf mevcuduna göre 3- 4 gruba ayrılır. Her gruba bir adet büyük ebatlı karton yada kağıtlar dağıtılarak öğretmen tarafından tahtaya çizilen daire, çiçek, yıldız yada farklı karakterler öğrencilere çizdirilerek bu karakterlere bir isim vermeleri istenir.
Aşağıdaki Kaynaklardan Yararlanarak oluşturulmuştur
1- Aykaç,N.Aktif Öğretim Yöntemleri.Naturel.Ankara 2005
2- İnal, D. Ve Diğerleri (2009). Fen Öğretiminde Kavram Karikatürü Kullanımına İlişkin Öğrenci Görüşleri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED) Cilt 3, Sayı 1, Haziran 2009, sayfa 1-16.
3- Kete, R. ve Diğerleri (2009). Öğretmen Adaylarının Çalışma Yapraklarında Karikatür Kullanımına İlişkin Tutumları. Mayıs 2009 Cilt:17 No:2 Kastamonu Eğitim Dergisi 531-540
4-Şahan, G. Ve O.Yılmaz.(2007). İlköğretim Okulları 4.-5. Sınıflarda Yabancı Dil Öğretiminde Yeni Öğretim Teknikleri-Etkinlik Örnekleri. 1. Ulusal İlköğretim Kongresi. (15-17 Kasım 2007)
Kavramsal karikatürler öğrencilerin sahip olduğu kavram yanılgıları veya düşünme biçimleri insan yada hayvan figürleri ile tartıştırıldığı, düşündürüldüğü karikatür türü çizimlerdir.
Kavram karikatürleri normal karikatürlere göre farklı özellikler göstermektedir. Karikatürler bireyleri güldürmek amacıyla kullanılırken, kavram karikatürleri öğrencileri eğlendirerek bilgilerini sorgulatmak amacıyla kullanılmaktadır. Kavram karikatürleri yapısal açıdan bilinen karikatürlerden farklı olup içerisinde mizahi ve abartılı unsurları barındırmamaktadır. Olay ve karakterlerin çizgiler ile anlatılması onlara karikatür özelliği yüklemektedir. Genel olarak üç ya da daha fazla karakterin günlük bir olay hakkında karşılıklı soruları ya da fikirleri konuşma balonları ile sunulmaktadır
Kavram karikatürlerinde iki ya da daha fazla karakterin günlük yaşamda karşılaşılan bir olay hakkında karşılıklı soruları ya da fikirleri, konuşma balonları biçiminde sunulmaktadır
Kavram karikatürlerinin genel nitelikleri ve yararları aşağıdaki gibi sıralanabilir:
· Yapılandırmacı yaklaşımı temel alan bir öğretim tekniğidir
· Görsel ve ilgi çekicidirler ve eğlencelidirler
· Öğrencilerin ön bilgi ve düşüncelerinin ortaya çıkarılmasını sağlar.
· Düşünceleri sorgulatarak ve derinleştirerek ayrıntıya girmeyi kolaylaştırır.
· Alternatif bakış açıları sunar, yaratıcılı geliştirir.
· Öğrencilere alternatif görüş sunma, görüşleri paylaşma, düşünceleri tartışmalarla geliştirme fırsatı verir
· Öğrencileri düşünmeye yönlendirir.
· Kavram yanılgılarını ve kararsızlıkları ortaya çıkarır ve giderilmesini sağlar.
· Araştırmaya yönlendirir.
· Katılımı ve motivasyonu artırır.
· Bir konuyu özetlemek ya da tekrar etmeye yardımcı olmak için kullanılabilir.
· Çalışma yapraklarında da kullanılabilir.
Uygulanışı
· Öğretmen konuya ilişkin düşünceleri karakterize eder.
· Öğrencileri benzer karikatürler çizmeye yönlendirir.
· Tahtaya, posterlere ya da çalışma kâğıtlarına karikatürler çizdirilir.
· Tartışan karakterler sınıfa tanıtılır.
· Öğrencilerin karakterlere katılıp katılmadıkları belirlenir.
· Yapılan tüm çalışmalar sınıfta uygun yerlere asılır.
· Sınıfça konu çalışmalar üzerinde tekrar edilir
Kavramsal Karikatür Etkinlik Örneği (Şahan ve Yılmaz, 2007den aynen alınmıştır).
4.Sınıf Ünite 11-Food and Drink
Yazılı yiyecek ve içecek isimleri (some milk, a lemon, an apple, a carrot,s ome meat, an orange, an egg, some chese, a pear, some limonade, some salami) ve numaralanmış resimler olan çalışma kağıtları öğrencilere dağıtılarak eşleştirme yapmaları istenir.
Öğrenciler sınıf mevcuduna göre 3- 4 gruba ayrılır. Her gruba bir adet büyük ebatlı karton yada kağıtlar dağıtılarak öğretmen tarafından tahtaya çizilen daire, çiçek, yıldız yada farklı karakterler öğrencilere çizdirilerek bu karakterlere bir isim vermeleri istenir.
Aşağıdaki Kaynaklardan Yararlanarak oluşturulmuştur
1- Aykaç,N.Aktif Öğretim Yöntemleri.Naturel.Ankara 2005
2- İnal, D. Ve Diğerleri (2009). Fen Öğretiminde Kavram Karikatürü Kullanımına İlişkin Öğrenci Görüşleri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED) Cilt 3, Sayı 1, Haziran 2009, sayfa 1-16.
3- Kete, R. ve Diğerleri (2009). Öğretmen Adaylarının Çalışma Yapraklarında Karikatür Kullanımına İlişkin Tutumları. Mayıs 2009 Cilt:17 No:2 Kastamonu Eğitim Dergisi 531-540
4-Şahan, G. Ve O.Yılmaz.(2007). İlköğretim Okulları 4.-5. Sınıflarda Yabancı Dil Öğretiminde Yeni Öğretim Teknikleri-Etkinlik Örnekleri. 1. Ulusal İlköğretim Kongresi. (15-17 Kasım 2007)





