Yazar | Mesaj #23033 15-03-2011 15:01 GMT+2 saat | |||||||
moonlightAdmin
|
Facebook'ta Paylaş
Tweet
yakınsal gelişim alanı
Vygotsky bu kavramı çocuğun tek başına yapmakta zorlandığı ancak yetişkin rehberliğinde başarabileceği görevler için kullanmaktadır. ÖRNEK: Çocuk yeni kelimeler öğrenirken okumakta zorlanıyorsa ebeveynleri bu kelimeleri okuyarak çocuğun kelimeleri işitmesine yardımcı olabilir. Çocuğun halihazırdaki başarıları Yakınsal Gelişim Alanı ile ilgili bir örnek (Seifert, Hoffnung & Hoffnung, 1997) Anne: Burada senin için 4 kitap var, abin içinde Çocuk: Aynı mı? (Abisinin kitap sayısını araştırıyor.) Hayır, onun daha fazladır (kızgın bir ifade ile konuşur). Anne: Hayır, gerçekten aynı. Onlara da bak Çocuk: Onun daha fazla. Anne: Onunkileri bir sıraya diz. Sonra da kendininkileri sırala ve karşılaştır. Çocuk: (denileni yapar) bir, iki, üç, dört. Bir iki üç, dört. Aynı. (Mutlu olmuştur.) |
|||||||