| Yazar | Mesaj #23033 15-03-2011 15:01 GMT+2 saat | |||||||
|
| Tecrübe Puanı.: 96% |
Ruh Hali: Neþeli
|
| Mesaj 4213 |
| Şehir: istanbul |
Ülke: ![]() |
| Meslek: gecelerin adamı :)) |
| Yaş: 37 |
yakınsal gelişim alanı
Vygotsky bu kavramı çocuğun tek başına yapmakta zorlandığı ancak yetişkin rehberliğinde başarabileceği görevler için kullanmaktadır.
ÖRNEK: Çocuk yeni kelimeler öğrenirken okumakta zorlanıyorsa ebeveynleri bu kelimeleri okuyarak çocuğun kelimeleri işitmesine yardımcı olabilir.
Çocuğun halihazırdaki başarıları
Yakınsal Gelişim Alanı ile ilgili bir örnek (Seifert, Hoffnung & Hoffnung, 1997)
Anne: Burada senin için 4 kitap var, abin içinde
Çocuk: Aynı mı? (Abisinin kitap sayısını araştırıyor.) Hayır, onun daha fazladır (kızgın bir ifade ile konuşur).
Anne: Hayır, gerçekten aynı. Onlara da bak
Çocuk: Onun daha fazla.
Anne: Onunkileri bir sıraya diz. Sonra da kendininkileri sırala ve karşılaştır.
Çocuk: (denileni yapar) bir, iki, üç, dört. Bir iki üç, dört. Aynı. (Mutlu olmuştur.)
Vygotsky bu kavramı çocuğun tek başına yapmakta zorlandığı ancak yetişkin rehberliğinde başarabileceği görevler için kullanmaktadır.
ÖRNEK: Çocuk yeni kelimeler öğrenirken okumakta zorlanıyorsa ebeveynleri bu kelimeleri okuyarak çocuğun kelimeleri işitmesine yardımcı olabilir.
Çocuğun halihazırdaki başarıları
Yakınsal Gelişim Alanı ile ilgili bir örnek (Seifert, Hoffnung & Hoffnung, 1997)
Anne: Burada senin için 4 kitap var, abin içinde
Çocuk: Aynı mı? (Abisinin kitap sayısını araştırıyor.) Hayır, onun daha fazladır (kızgın bir ifade ile konuşur).
Anne: Hayır, gerçekten aynı. Onlara da bak
Çocuk: Onun daha fazla.
Anne: Onunkileri bir sıraya diz. Sonra da kendininkileri sırala ve karşılaştır.
Çocuk: (denileni yapar) bir, iki, üç, dört. Bir iki üç, dört. Aynı. (Mutlu olmuştur.)





