Yazar | Mesaj #23005 10-03-2011 17:39 GMT+2 saat | |||||||
moonlightAdmin
|
Facebook'ta Paylaş
Tweet
İÇERİK DÜZENLEME STRATEJİLERİ
1. Doğrusal Programlama Yaklaşımı (BLOOM VE TYLER) Birbiri ile ardışık sıralı, yakın ilişkili ve zorunlu ya da önkoşul öğrenmelerin ağırlıklı olduğu konula¬rın düzenlenmesinde doğrusal programlama yaklaşı¬mı kullanılır. Özellikle aşamalılık özelliği taşıyan dersler için kullanılır. Örnek; hayat bilgisi, sosyal bilgiler gibi. Anahtar kelimesi ARDIŞIKLIK VE SIRADIR. 2. Sarmal Programlama Yaklaşımı (BRUNER) Konuların yeri geldikçe tekrarlandığı, konuların kendi içinde ve birbirleriyle ardışıklık ilişkisinin bulunduğu, özellikle dil öğretiminde ağırlıklı olarak kullanılan bir programlama yaklaşımıdır. Anahtar kelimesi TEKRAR, BRUNER,DİL ÖĞRETİMİDİR. 3. Modüler Programlama Yaklaşımı (VYGOTSKY) İçerik düzenlenirken konular öbekler, üniteler halinde düzenlenir. Bu öbeklerin (ya da modüllerin) birbiriyle ilişkili olması beklenmez. Bu programla öğre¬tim sonunda alınacak sonuçlar bellidir. Konuların hangi sırayla öğrenileceği açısından esnektir. Öğrenme ünitelerinin, aşamalı olup ol¬madıklarına bakılmadan anlamlı parça¬lara ayrılarak düzenlenmesidir. Anahtar kelimesi PARÇA, ÜNİTE, ÖBEK, PARÇALARDAN BÜTÜN 4.Çekirdek Programlama Yaklaşımı Çekirdek programda ise ilk önce ortak öğrenilecek konular verilir. Sonra öğrencilere seçenekler sunularak İlgi duyduğu alanlar¬da ders almaları sağlanabilir. Anahtar kelimesi SEÇİMLİK DERS, MERKEZ DERS, ZORUNLU DERS 5-Konu Ağı-Proje Merkezli Program Yaklaşımı Konu Ağı-Proje merkezli program yaklaşımında öğrencilere konuların ağı bir harita gibi çıkartılıp verilir ve belirli zamanlarda nerelerde olmaları gerektiği söylenir. Bu yaklaşımda konuların içeriğine öğrenciler kendi ken¬dine ya da grup halinde karar verirler. Konular küçük projeler olarak da belirlenebilir. Anahtar kelimesi PROJE-HARİTA 6- Piramitsel Programlama Yaklaşımı İlk yıllarda geniş tabanlı konuların yer alması, ileriki yıllarda alanın git¬tikçe daralarak uzmanlaşmanın küçük birimlerde olması söz ko¬nusudur. Anahtar kelimeler: Geniş Birimlerden Küçük birimlere, Uzmanlık UYARI EN SABİT-KONU MERKEZLİ YAKLAŞIMDIR 7.Sorgulama Merkezli Programlama Yaklaşımı (J.DEWEY) Baştan içerik belli değildir. İçerik düzenlemesi öğrencilerin ihtiyaçları ve sorularına göre oluşturulur. Bu yakla¬şım öğrencilerin sorularına ve gereksinimlerine yanıt verme gerekliliğini benimseyen felsefi görüşe göre dayanır. UYARI EN ESNEK-DEĞİŞEBİLİR YAKLAŞIMDIR. |
|||||||