Doğum Adı: Selçuk Balcı
Doğum Tarihi: 4 Temmuz 1988
Doğum Yeri: Rize, Türkiye
Burcu: Yengeç
Çalgı: Kemençe
Tarz: Karadeniz Müziği, Yöresel Müzik
Meslek: Vokalist, Kemençe sanatçısı, Şarkı sözü yazarı
Selçuk Balcı (d. 4 Temmuz 1988, Çayeli, Rize) Türk müzisyen ve kemençe sanatçısı.
Müziğe çocuk yaşlarda ilgi duymaya başlamıştır. Kemençe’ye olan hayranlığı ise, Karadeniz’den uzak kalınca başlamıştır. Lise yıllarında eline aldığı kemençe’yi elinden hiç düşürmemiş ve onunla özdeşleşmiştir. Müziğinde yöresel tavırlı yaylı kullanımını günümüz müziğine uyarlayarak, daha geniş kitlelere ulaşmak için kendine has yeni bir teknik uygulamıştır. Ayrıca 2011 yılında Patika adında bir albüm çıkartmıştır. Albümündeki ilk video klip Deniz Üstünde Fener’e çekilmiştir. İkinci klibi ise “Yosun Tuttu Yüreğim” adlı şarkıya çekilmiştir.
Kemençeyle nasıl tanıştınız? Çocukken neler dinlerdiniz?
10 yaşına kadar köydeydik. Evde Türk Halk Müziği, sanat müziği ve özgün müzikler dinlenirdi. Babam Karadeniz müziğini pek sevmezdi. Sözleri anlamsız gelirdi ona. Bir gün kemençe çalıp şarkı söylemeyi iş haline getireceğimi bilse, eminim çok kızardı. Ama yetişemedi kemençeyi elime aldığım zamana, dokuz yaşımdayken kaybettim onu. 10 yaşımda Ankara’ya taşındık. Rize’ye yazları çay toplamak için geliyorduk. Yöreden uzak kaldıkça, Karadeniz müziğine çok fazla ilgi duymaya başlamıştım. 15’imde elime aldığım kemençeyi 23 yaşıma kadar elimden düşürmedim. Düşürmeye de niyetim yok.
Profesyonel olarak müzik dünyasına giriş öykünüz nedir?
Kemençe çalıp şarkı söylemeye başladığımda, bunu profesyonel bir iş haline getirmek değildi niyetim. Zamanla barlardan gelen teklifler, orada sanatçılarla kurulan ilişkiler ve arkadaş ortamlarında çaldığım eserlerimin internette ses getirmesiyle albüme karar verdim.
Nasıl tanımlarsınız albümünüz Patika’yı?
Amatör çalışmalarımdaki gibi albümü de kendi zevk ve isteklerime göre düzenledik. İhsan Eş, Paul Dwyer, Kemal Sahir Gürel ve İlhan Yabantaş gibi başarılı aranjörlerle çalıştım. Dinleyicilerimizin beklentisi amatör kayıtlardaki gibi kemençe ve gitarla doldurulmuş sade kayıtlardı. Ama albüme karar verdiğim andan itibaren kayıtların müzikal zenginliği önemliydi. Kendi bestelerim, anonim eserler ve söz yazarı, bestekar ağabeylerimin desteğiyle repertuvarı oluşturduk.
İnternet ortamında patlayan ‘Deniz üstünde fener’ adlı bir parçanız var…
‘Deniz üstünde fener’ benim için çok farklı bir eser. İlk bestem değil ama ilk bestemmiş gibi seviyorum. Kemençe çalarken nasıl bir duygu yoğunluğu yaşıyorsam artık bilemeyeceğim, 15 dakikada müziğini yapıp sözlerini oturttuk. Paul ile çalıp söylediğimiz kayıt internette beğenildi.
Dinleyicilerimiz, kulakları ilk haline alıştığı için biraz yabancılık çektiler ama müzikalite olarak kıyaslanamayacağı, zamanla anlaşılacaktır. Bugüne kadar insanlar sadece amatör kayıtlarda dinledi beni. Kendi evlerinde çalıp söylüyormuşum gibi. O yüzden albüm yabancı geldi kulaklarına.
Siz kimlerden etkilendiniz?
Bar programlarımda Fuat Saka’nın ‘Lazutlar’ albümünden şarkılar çaldım. Eski kemençe üstadı Bahattin Çamurali sürekli dinleyip saygıyla andığım bir sanatçıdır. Fuat Saka ve İhsan Eş kendilerinden bir şeyler daha öğrenebilmek için can attığım usta isimler. Ama kendi bestelerimle ve oturtmaya çalıştığım tarzımla, kendime ait bir yol izliyorum.
Karadeniz müziğinde bahsettiğiniz isimlerin yanında, İsmail Türüt, Davut Güloğlu gibi isimler de var piyasada. Karadenizli genç bir müzisyen olarak, topraklarınızın müziğinin geleceği üzerine kafa yoruyor musunuz?
Gerçekçi baktığımızda başarılı ve bu işi kaliteli yapan müzisyenler piyasa müziği yapanları eleştirirken, kendisi gibi bir müzisyen daha yetişmesinden rahatsızlık duyabiliyor. Bu da sanatçıların ‘Kaliteli müzik yapan gençlerin yetişmesini istiyoruz’ söylemlerinin pek samimi olmadığını gösteriyor. Nihayetinde müzik adına yapılan her ürün halka sunuluyor ve herkes canının çektiğini dinliyor.
Benim dinleyici olarak tercihim, klavyeyle çalınıp düğün salonu atmosferini yaşatan ve popülerite uğruna disko ritmlerinin üzerine çalınmış kemençelerden oluşan tuhaf bir kirlilikten yana değil tabii. Daha sade, her enstrümanı teker teker duyabileceğim, zengin bir sound’dan hoşlanıyorum.
Patika (2011)
NetGSM, Türkiye merkezli yerli bir mobil iletişim ve mesajlaşma hizmeti sağlayıcısıdır. Türkiye'nin 4. GSM operatörü…
Sıradan bi gece isimli parça ile Spotify gibi sitelerde viral listelere girmeyi başaran ve merak…
Gam isimli parçası ile duyulan ve Spotify viral listede birince olmayı başaran ve merak edilen…
Kung Fu, Sokak çocukları gibi parçalarıyla viral listelerde ilk sıraları bulan ve merak edilen isimlerden…
Cumali isimli parçası ile Spotify viral listenin 1. sırasına gelen ve merak edilen isimlerden biri…
YouTube Abone Satın Alabileceğiniz En İyi 5 Site (2024) YouTube’da kanalınızı büyütmek ve videolarınızın daha…