[Kayıt ol]   [Şifremi unuttum!
Kullanıcı adım:   Parolam:  
 
Yazar Mesaj   #18525  12-12-2009 13:04 GMT+2 saat  

moonlight


Admin


Tecrübe Puanı.: 96%
Ruh Hali: Neþeli
Mesaj 4213
Şehir: istanbul
Ülke:
Meslek: gecelerin adamı :))
Yaş: 36
Facebook'ta Paylaş
OKUL REHBERLİK HİZMETLERİ YÖNETMELİĞİ

YAYIM TARİHİ:16.12.1985 TEBLİĞLER DERGİSİ:2201

OKUL REHBERLİK HİZMETLERİ KURULLARIöğrenci okulda rehberlik psikolojik hizmet
MADDE 24 - Öğrencilerin,kendilerini,okul içi ve okul dışı imkanlarını,mesleklerini ve toplum değerlerini tanımalarına,yeteneklerine uygun bir öğretim programı seçmelerine,sağlıklı ve topluma faydalı bir kişi olarak yetişmelerine yardım etmek amacıyla çeşitli kurullar kurulur.

REHBERLİK HİZMETLERİ İL DANIŞMA KURULU
MADDE 25 - Rehberlik hizmetleri il danışma kurulu;bir bütünleme imtihanlarının başladığı ilk haftanın içinde, diğer mayıs ayının üçüncü haftasında olmak üzere en az yılda iki defa toplanın.
Rehberlik hizmetleri il danışma kurulu,valinin veya görevlendireceği bir yetkilinin başkanlığında aşağıdaki üyelerden meydana gelir:
a) Milli eğitim gençlik ve spor müdürü
b) Rehberlik ve araştırma merkezi başkanı
c) Rehberlik ve araştırma merkezi müdürü
d) Rehberlik hizmetleri bürolarında görevli rehber öğretmenler arasında seçilecek en az 5 temsilci

REHBERLİK HİZMETLERİ İL DANIŞMA KURULUNUN GÖREVLERİ
MADDE 26 -Rehberlik hizmetleri il danışma kurulu aşağıdaki görevleri yapar:
a) İl düzeyinde rehberlik hizmetlerinin planlanması,yürütülmesi,geliştirilmesi ve kurumlar arası koordinasyonun sağlanması,ihtiyaçların karşılanması için gerekli tedbirler alır.
b) İl içindeki rehberlik hizmetleri ile ilgili tekliflerin ve alınan kararların, ayrıntılı bir rapor haline getirilerek Bakanlığa gönderilmesini sağlar.

REHBERLİK HİZMETLERİ OKUL YÜRÜTME KURULU
MADDE 27 - Rehberlik hizmetleri okul yürütme kurulu, bir okulun öğretimine başlayacağı tarihten bir hafta önce, ikinci yarı yılın ilk haftası içinde olmak üzere yılda en az iki defa toplanır. Öğretim yılı içerisinde yapılan faaliyetleri değerlendirmek üzere okul müdürünün uygun gördüğü tarihte toplantı yapılır.
Rehberlik hizmetleri okul yürütme kurulu, okul müdürü başkanlığında aşağıdaki üyelerden meydana gelir.
a) Müdür yardımcıları,
b) Rehber öğretmenler,
c) Okul müdürünün her sınıf seviyesinde seçeceği iki sınıf rehber öğretmeni,
d) Okul müdürünün seçeceği disiplin kurulu üyelerinden bir temsilci,
e) Okul-Aile birliğinde görevli bir öğretmen.

REHBERLİK HİZMETLERİ OKUL YÜRÜTME KURULUNUN GÖREVLERİ:
MADDE 28 - Rehberlik hizmetleri okul yürütme kurulu aşağıdaki hizmetleri yapar:
a) Okul rehberlik hizmetleri bürosunca hazırlanan yıllık rehberlik planı inceler ve uygulanması için gerekli tedbirleri alır.
b) Rehberlik hizmetlerinin yürütülmesinde okulun her türlü imkanlarını kullanmasına yardımcı olur.
c) Öğretim yılı içerisinde;öğrenci,yönetim,öğrenci öğretmen, öğrenci rehber öğretmen arasındaki ilişkileri göz önünde bulundurması gereken esasları tekit eder,öğrenci ve öğrenci velileriyle yapılacak toplantıları planlar.
d)Okul rehberlik hizmetleri sırasında ortaya çıkan konuları inceler ve gerekli tedbirleri alır.
OKUL MÜDÜRÜNÜN GÖREVLERİ:
MADDE 29 - Okul müdürü aşağıdaki görevleri yapar.
a) Rehberlik hizmetleri okul yürütme kurulunu kurar,bu kurula başkanlık eder.
b)Okul rehberlik hizmetlerinin yürütülmesi ile ilgili planın hazırlanmasını sağlar ve uygulanmasını takip eder.
c)Okulda birden çok rehber öğretmen bulunduğu taktirde, aralarında birini okul rehberlik hizmetlerinin koordinatör rehber öğretmen olarak görevlendirilir ve rehber öğretmenler arasındaki görev bölümünü belirten çizelgenin hazırlanmasını sağlar.
d)Okul rehberlik hizmetlerinin bürosunca hazırlanan rehberlik program ve planların tasdili birörneği de Ekim ayının ilk haftasında, yıl sonu çalışma raporunun tasdikli bir örneği de Haziran ayının son haftasında merkez başkanlığına gönderilmesini sağlar.

OKUL MÜDÜRÜNÜN YARDIMCISININ GÖREVLERİ:
MADDE 30 - Okul müdür yardımcısı aşağıdaki görevleri yapar.
a)Öğrencilerden ve velilerden gelen problemleri, problemli çocukları, sürekli başarısızlık ve devamsızlık konularını ve bunlarla ilgili bilgi ve bilgileri rehberlik hizmetleri bürosuna gönderir.
b)Rehberlik hizmetleri ile ilgili konularda rehberlik bürosu personeli ile işbirliği içerisinde çalışır ve ortaya çıkacak güçlüklerin giderilmesine yardımcı olur.

OKUL REHBER ÖĞRETMENİN GÖREVLERİ :
MADDE 32 - Okul rehber öğretmeni aşağıdaki görevleri yapar.
a) Rehberlik programının uygulanışında sınıf rehber öğretmenine yardım eder.
b) Okula yeni gelen öğrencilere, sınıf rehber öğretmeni ile iş birliği yaparak, okulu ve yakın çevreyi tanıtan çalışmalar yapar.
c) Okulun öğretim programı, uygulanan mevzuat ve bunlarda yapılan değişiklikler, rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini, disiplin kurulları ve duyulan diğer konular hakkında açıklayıcı bilgiler hazırlar ve öğrencilere duyurulmasını sağlar.
d) Eğitici çalışmaları programlamada ilgili ve sorumlu öğretmenlere yardım eder.Bu çalışmalara katın öğrencileri uygun ve gelişim durumlarını takip eder, aksaklıkların çözümüne çalışır.
e) Sınıf rehber öğretmeniyle görüşerek, problemli ve rehberliğe muhtaç öğrencileri tespit eder. Şahsi ve ailevi problemlerin çözümü için gerekli çalışmaları yapar.
f) Öğrencilerin gidebileceği üst okullar, çalışabileceği iş ve mesleği hakkında bilgi toplar ve bu bilgileri öğrencilere duyurur.
g) Okulda iş ve meslekleri tanıtıcı programlar hazırlar, ilgili okullara ve işyerlerine öğrencilerle birlikte geziler düzenler.
h) Öğrencilerin genel ve özel yetenekleri ile, ilgili kişilik özellikleri ve bilgi seviyeleri hakkında bilgi toplamak amacıyla test, envanter,anket gibi psikolojik ölçme araçları uygular, sonuçlarını toplu dosyalara işler, özel ve şahsi bilgileri gizli tutar.
ı) Üstün zekalı ve üstün özel yetenekliler ile, özel ihtiyaçları olan öğrencileri tespit eder ve bunları koordinatör rehber öğretmene bildirir.
j) Öğretim programları, okul ve meslek seçimi, başarısızlık, şahsi ve sosyal uyum problemleri vb konularda öğrencilere psikolojik danışmanlık yapar.
k) Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri ile ilgili gerekli kayıtları tutar, ilgili yazılara cevap hazırlar ve istenen raporları düzenler.
l) Çocukların genel olarak yetenek, ilgi, başarı ve gelişim durumları ve diğer konular hakkında velilere açıklamalarda bulunur.
m) Rehberlik hizmetlerinde kullanılacak test,envanter,anket, toplu dosya gibi araçları hazırlama ve geliştirme çalışmalarına katılır.
n) Okul-aile birliği toplantılarına katılır ve bu toplantılarda rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri hakkında açıklayıcı bilgiler verir.
o) Çevrede hizmet veren kuruluşların ve başka okulların çalışmalarını takip eder ve bunlarla işbirliği yapar.
p) Okulu bitiren öğrencilerin durumlarını inceler ve sonuçlarını analiz ederek ilgililerin bilgisine sunar.
r) Disiplin kurulu toplantılara istişare mahiyette katılır, olayların yorumunda ve ceza tertibinde fikrini söyler.
s) Yıllık plana uygun olarak her gün yapacakları işleri planlar ve okul müdürünün onayına sunar.
ş) Öğretim yılı sonunda uygulanan rehberlik faaliyetlerini, meydana gelen aksaklıkları, gelecek öğretim yılında rehberlik faaliyetleri için gerekli ihtiyaçları ve bu konu ile ilgili tekliflerini belirten bir rapor hazırlar.

SINIF REHBER ÖĞRETMENİNİN GÖREVLERİ:
MADDE 33 - Sınıf rehber öğretmeni aşağıdaki görevleri yapar:
a) Rehberlik hizmetleri bürosunca verilen yıllık çalışma planına bağlı olarak kendi sınıfı için yıllık bir çalışma planı hazırlar.
b)Sorumlu olduğu sınfla ilgili çalışmalarda,işbirliği yaptığı rehber öğretmene her türlü yardımda bulunur.
c) Problemi tespit edilen öğrencilerle mülakat yapar.Şahsi ve ailevi problemlerin çözülmesi için gerektiğinde okul yönetimi, öğretmenler ve aileleriyle işbirliği içinde çalışır ve sonuçlarını rehber öğretmenle birlikte toplu dosyaya işler.
d) Rehber öğretmenle işbirliği yaparak, seçmeli ders , bölüm, okul, iş ve meslek seçimlerinde öğrencilere yardım eder.
e) Öğrencilerin eğitici kol çalışmalarına etkin bir şekilde katılamalarını sağlar.
f) Rehber öğretmenlerle işbirliği yaparak öğrenciyi tanımak, gerekli bilgileri toplamak için form , fiş , gözlem katları , anket, test ve benzerlerini uygular, kendisinin yapabileceği değerlendirmeleri yapar ve sonuçları rehber öğretmenle birlikte öğrenci toplu dosyasına işler
g) Başka okullardan naklen gelen öğrencilerin toplu dosya ve öğrenci dosyalarındaki bilgileri inceler ve değerlendirir.
h) Sosyal ilişkileri zayıf olan çocukların bu ilişkilerini geliştirmek için eğitici çalışmalarda bulunur.
ı) Öğretim yılı sonunda yaptıkları her türlü rehberlik faaliyetlerini, aksaklıkları, sağlanması gereken imkanları ve teklifleri kapsayan bir raporu koordinatör rehber öğretmene verir.
j) Okul müdürünün verdiği rehberlikle ilgili diğer görevleri de yerine getirir.

DİĞER ÖĞDETMENLER:
MADDE 34 - Diğer öğretmenler aşağıdaki görevleri yaparlar:
a) Her yönden okul rehberlik bürosunun çalışmalarına yardımcı olurlar.
b) Okul müdürünün verdiği rehberlikle ilgili görevleri de yerine getirirler

__________________
Gender_Bay Çevirimiçi durumu