[Kayıt ol]   [Şifremi unuttum!
Kullanıcı adım:   Parolam:  
 
Yazar Mesaj   #14091  05-05-2009 11:46 GMT+2 saat  

Can


Admin


Tecrübe Puanı.: 100%
Ruh Hali: Neutral
Mesaj 5381
Şehir: Huzuristan
Ülke:
Meslek: Webmaster
Yaş: 33
Facebook'ta Paylaş
Kamu Personel Sistemi Değişiklikleri - Yenilikleri

Kamu Personel Sistemine Başbakanlık Devlet Personel Başkanlığının 2009 Yılı Performans Programı, çalışmaları bir süredir devam eden yeni Personel Rejiminin ana hatlarını ortaya koymasıyla birlikte farklı ve köklü değişiklikler geliyormuş. Kamu ve personel sistemi ile ilgili bu değişiklerinin başlıcaları ise;

Uzman kamu personelinin kuruluşlarda görevlendirmelerine olanak tanıyan esnek çalışma modelini Kurum içi, kurumlar arası ve bölgeler arası personel dağılımı yeniden düzenlenerek, vatandaşa doğrudan hizmet verilen noktalardaki personel açığı giderilecekmiş.

Kamu kurum ve kuruluşlarının kadro ve pozisyon bilgilerinin merkez, bölge, il, ilçe, yurtdışı hizmet birimleri itibariyle tespit çalışması yapılacek ve bu şekilde istihdam fazlası veya yeterli personeli bulunmayan hizmet birimleri tespit edilerek, dağılımdaki dengesizliğin giderilmesine yönelik öneriler hazırlanması ve kurumlarla müşterek çalışmalar yapılacakmış

Tüm kurum ve kuruluşlar arasında uyum ve dengeyi sağlamak için, "Modern personel yönetimianlayışı içerisinde personel rejimini gözden geçirilecek ve kamunun her kesimini içine alacak şekilde yeniden biçimlendirilecekmiş.

Kamu kurum ve kuruluşlarında kadro unvanlarının standartlaştırılması ve kodlandırılması sağlanacak ve görev tanımları yapılacakmış.

Kamuda iş analizi çalışmalarını yapmak üzere komisyonlar teşkil edilecekmiş.

Komisyonlar gerekli inceleme ve araştırmaları yürütecek ve bunun sonucunda öncelikle pilot uygulama için seçilecek kamu kurum ve kuruluşları nezdinde hedefe ilişkin unvan standardizasyonu ve görev tanımları yapılarak, tüm kamu kurum ve kuruluşlarında bu çalışmalar sonuçlandırılacakmış.

Kalkınma planlarının süresi, sosyal ve ekonomik hedefleriyle uyumlu olmak üzere kamu kesiminde insan gücü planlaması yapılarak, performansa dayalı yönetim anlayışı geliştirilecekmiş.

Personel performansını ölçmeyi sağlayacak objektif ve saydam standartlar geliştirilecekmiş. Bunun için yabancı ülke personel değerlendirme sistemleri ve uygulamaları da incelenecek ve Türkiye şartlarına en uygun standartlar, görev özellikleri de dikkate alınarak geliştirilecekmiş.

Kamu kurum ve kuruluşlarında ihtiyaç duyulan sayı ve nitelikte personel istihdamı temin edilecek ve değişen şartlara uyumlu etkili bir insan kaynakları planlaması yapılacakmış.

Kamu kurumu ve kuruluşlarında tüm çalışanların yetkin bir seviyeye ulaştırılması ve değişen şartlara uyum sağlanması için etkili stratejik insan kaynakları planlaması yapılması büyük önem arzettiği için. Bu çerçevede yapılacak kapsamlı plan sayesinde 5 yıllık, 10 yıllık öngörülerle hangi kamu kurumunun hangi nitelikleri haiz, ne kadar personele ihtiyaç duyduğu tespit edilecek vebu ihtiyaçlara göre personel istihdamı yoluna gidilecekmiş.

Kamuda kurumsal insan kaynakları planlamasına ilişkin esas ve usuller geliştirilecek, insan kaynakları planlaması yapılması konusunda yabancı ülke uygulamaları da yerinde incelenecek, araştırmalar yapılacakmış. Seminer, panel, konferans gibi etkinlikler düzenlenip, akademisyenler ve sivil toplum kuruluşları da dahil tüm kesimler ile görüş alışverişinde bulunulacakmış.

Bu görüşler çerçevesinde pilot uygulama için seçilip kamu kurum ve kuruluşları nezdinde iş analizi, görev tanımları ve iş değerlendirmesi çalışmaları yürütülecekmiş. Söz konusu kurumların hizmetin gerektirdiği nicelik ve nitelikte kadro ve pozisyon sayılarıyla, çalışacak personelin nitelikleri tespit edilecekmiş. Pilot uygulamalarla elde edilen sonuçlar gözönünde tutularak, tüm kamu kurum ve kuruluşlarının kurumsal insan kaynakları planlamalarını yapması temin edilecek ve hazırlanan kurumsal planlamalar baz alınarak, ulusal insan kaynakları planı uygulamaya konulacakmış.

Kamu kurum ve kuruluşlarının sahip olduğu personel profilinin envanteri çıkarılıp ve kuruluşların hizmetlerini yürütebilmeleri için ihtiyaç duyduğu meslek dalları tespit edilecek ve bu çerçevede kamu yönetiminin makro düzeyde ihtiyacı olan nitelikli insan gücünün yetiştirilmesinin temini maksadıyla Milli Eğitim Bakanlığı ve YÖK başta olmak üzere ilgili kurum ve kuruluşlarla gerekli koordinasyon sağlanarak, işbirliği içerisinde projeler geliştirilip, yürütülecekmiş.

Kamuda esnek çalışma modellerinin uygulanmasına yönelik araştırmalar yapılıp, ilgili mevzuat düzenlemeleri gerçekleştirilecek.

Uzman kamu personelinin bilgi birikimi ve tecrübelerinden azami seviyede yararlanılarak, kamu sektöründe etkinlik ve verimliliğin artırılması amacı ile, farklı kamu kurum ve kuruluşlarında bu personelin görevlendirilmelerine imkan tanıyacak esnek çalışma modellerinin kamuda uygulanabilirliği araştırılacak ve bu şekilde istihdama imkan tanıyacak mevzuat çalışmaları yürütülecekmiş.

Kamuda hizmetin yürütülmesinin gerektirdiği seviyede personel istihdam etmesi sağlanacak ve buna ilişkin usul ve esaslar tespit edilecekmiş.

Özelleştirme işlemleri neticesinde istihdam fazlası haline gelen personelin diğer kamu kurumlarına nakli gerçekleştirilecek ve özelleştirme sonucu istihdam fazlası haline gelen personelin, diğer kamu kurum ve kuruluşlarına naklinde çeşitli problemlerle karşılaşılaşması engellenmiş olacak. Bu personelin, kurumların personel ihtiyaçları da gözetilmek suretiyle nakli gerçekleştirilecek, bu süreçte karşılaşılan sorunları giderecek usul ve esaslara dair çalışmalar yapılacakmış.

Hizmet içi eğitim faaliyetlerinin daha etkin olacak şekilde düzenlenmesi suretiyle kamu personelinin niteliği her bakımdan yükseltilecekmiş.

Kamu personelinin kariyer ve liyakat ilkeleri esas alınarak, görevden yükselme ve unvan değişiklikleri sağlanacakmış. Eğitim ve sınav şartına bağlanan hiyerarşik kadrolar ile öğrenimle ilişkili unvanlı kadrolara yapılacak atamalar kariyer ve lilayat ilkeleri ile gerçekleştirilecekmiş.

Kamuda çalışan personelin görevde yükselme ve unvan değişikliği şeklinde yapılacak atamalara ilişkin usul ve esaslar daha objektif kıstasları içerecek edecek şekilde geliştirilecekmiş.

Kamu personelinin eğitimiyle ilgili yeni bir teşkilat olarak kurumlar arası Eğitim ve Kongre Merkezi yapılacakmış.

Kamu yönetimiyle ilgili araştırma ve incelemeler yapılacak ve personel rejiminin işleyişini etkileyen temel problemlerin tespit edilip, saptanan sorunlara ilişkin çözüm önerilerinin geliştirilmesi amacıyla araştırma ve incelemelerde bulunulacakmış.

Memurlar ve diğer kamu görevlilerinin niteliklerini, ödev, hak, yetki vesorumluluklarını belirleyen mevzuat hazırlanacak ve bu mevzuatın kamu yönetiminde birlik ve beraberlik içinde uygulanması sağlanacakmış.

Benzer statüde görev yapanlara, birbirine yakın oranlarda zam ve tazminatların ödenmesi suretiyle kurumlar arası ücret adaletsizlikleri giderilecek ve aynı zamanda görevi dolayısıyla farklı ücret alması gereken personele de bu ödemelerin yapılmasına yönelik çalışmalar yürütülecekmiş.

Kamuya ilk defa alınacak personele ilişkin genel esaslar tespit edilecek, kurumlar arasındaki farklılıklar önlenecekmiş.

Kamu görevlilerinin ortak ekonomik, sosyal, mesleki hak ve menfaatlerinin korunması ve geliştirilmesi için oluşturulan sendika ve konfederasyonlara ilişkin mevzuatın birlik içinde uygulanması sağlanacakmış.

Sendika ve konfederasyonlara ilişkin belge ve kayıtların merkezi olarak tutulmasına yönelik çalışma yapılacakmış.

Kamu yönetiminde rasyonel bir yönetim gerçekleştirilecekve böylece kurumlar arasındaki görev ve yetki karmaşaları giderilecekmiş.

Kamu kurum ve kuruluşlarınca kullanılan idari usul ve metotları değerlendirilerek, çalışma usulleri ve iş aksamları geliştirilecekmiş.

Kamu kurum ve kuruluşlarının teşkilat, görev ve yetkileri, memleketin gelişen ve değişen kültürel, sosyal ve ekonomik şartlarına göre yeniden düzenlenecekmiş.

Mevcut teşkilat yapıları tespit edilecek ve merkezi bilgisayar ağı ile bilgiler sürekli güncellenecekmiş.

Kamu Personeli Bilgi Sistemi (PER-NET) ve KADRO-NET projeleri gerçekleştirilecek ve bu projelerle kamu çalışanlarına ait bilgiler on-line sistemle güncel olarak tutulacakmış.

Kamu kesimi istihdam bilgilerinin MERNİS-KPS (Kimlik Paylaşım Sistemi) ve kamu kurum ve kuruluşlarınca oluşturulan kayıt sistemi ile irtibatlı olarak tutulması ve TC Kimlik Numarası esasalınarak uygulamanın birlikte yürütülmesi sağlanacakmış.

Belirtmiş olduğum gibi bir çok değişiklik var kamu personeli sistemi için ama ne kadar yeterli ve uygulanabilir, burası tartışılır. Fakat bu değişilikler kamu personellerinin beklentileri doğrultusunda hazırlanmış gibi gözüksede pek öyle görünmüyor açıkçası.

Etiketler: bilgi sistemi, değişiklikler, kadronet, kamu, kamu personeli, kamu ve kuruluşlar, kps, mernis, per-net, personel, sistemi

__________________

FORUMUMUZ VE LİNKLERİMİZ HERKESE AÇIK! BİZE DESTEK VERENLERE TEŞEKKÜRLER!
HER TÜRLÜ KONUDA İLETİŞİME GEÇEBİLİRSİNİZ!
FACEBOOK http://www.facebook.com/huseyincancalisan

LimeWire Çalışan Sorunsuz Sürüm Burada!
İnternet Download Manager 5.19 Full Crack % 100 Çalışıyor Denendi
TIKLA İNDİR!!
Kullanıcın Sayfasını Ziyaret Et Gender_Bay Çevirimiçi durumu