[Kayıt ol]   [Şifremi unuttum!
Kullanıcı adım:   Parolam:  
 
Yazar Mesaj   #12966  07-04-2009 11:26 GMT+2 saat  

Can


Admin


Tecrübe Puanı.: 100%
Ruh Hali: Neutral
Mesaj 5381
Şehir: Huzuristan
Ülke:
Meslek: Webmaster
Yaş: 33
Facebook'ta Paylaş
Google AdWords Hakkında Bilinmesi Gerekenler

Google AdWords

Google AdWords, bütçeye göre yüksek ölçüde hedeflenmiş tıklama-başı-maliyet (CPC) reklam satın almanın hızlı ve basit bir yoludur. AdWords reklamları Google yanında AOL, EarthLink, HowStuffWorks ve Blogger dahil olmak üzere sürekli büyümekte olan Google ağında yer alan arama ve içerik sitelerinde de gösterilir.

Google Adwords görsel değil, metin bazlı bir reklam modelidir. Sunulacak reklam, genellikle belli limitler içinde kullanacağınız 4 satırdan oluşmaktadır: "İlgi Çekici Başlık", "Açıklama Satırı", "Açıklama Satırı" ve "Site Alan Adı".

Reklamınız, reklamveren tarafından gösterildiğinde değil, reklamı gören kişiler tıkladığında ücret ödersiniz. Bu ücret, reklamınızın gösterilmesini istediğiniz anahtar kelimelerde yaşanan rekabete göre değişmektedir. Reklamınızın rakipler arasından sıyrılıp ön sıralarda gösterilmesi için daha çok ücret ödemeniz gerekmektedir. Bir tür açık arttırma sistemi gibi.

Gösterge olması açısından bazı rakamlardan bahsetmek gerekirse, 5-10 Yeni Kuruş ile pek çok kelimede gösterim sağlanabilirken, 10 Yeni Kuruşun üzerinde başa güreşmek söz konusu olabilmektedir.

Google Adwordse Reklam Verirken Nelere Dikkat Etmek Gerekir?
İlk dikkat edilecek konu, ücretlendirmeyi optimum seviyede gerçekleştirmektir. Ücretini fazlasıyla ödedikten sonra istenilen kelimelerde en önde gelmek çok kolaydır. Ancak bu durum bütçenizin hızla tükenmesini de beraberinde getirebilir. Dolayısı ile anahtar kelimelerin sizin için önem derecelerini sıralayarak, bazı kelimelerde daha orta seviyeli fiyatlandırma yapabilirsiniz. Öte yandan Google Partner sitelerinde gösterilecek reklamlar için de ayrı fiyatlama yapma imkanı bulunmaktadır. Bu rakamlar biraz daha düşük tutulabilir.

Diğer konu da reklamların optimize edilmesidir. Burada, reklamı görecek hedef kitle ile aynı dili konuşarak, mümkün olduğunca ilgi çekici ve tıklamaya motive edici reklam metinleri kullanmak başarı şansınızı arttıracaktır. Aynı kelime için birden fazla reklam alternatifleri oluşturup, hangisinin daha etkili sonuç vereceğini de kolayca test edebilmektesiniz. Son bir konu da anahtar kelimeleriniz ve sitenizde yönlendirdiğiniz sayfa ile uyumlu reklamlar oluşturmaktır. Böylece, Google tarafından yüksek kalite puanı alıp reklamlara daha az maliyet ödemek söz konusu olmaktadır.

Google Adwords Kullanımında Sık Yapılan Hatalar Nelerdir?
Bizim görebildiğimiz önemli bir hata, reklam sahibi şirketlerin umursamaz davranması ve sonuçları takip etmiyor olması. Ayda xxx YTL para yatırıp, bunun ardından istatistikleri ve dönüşümü takip etmiyor olmak pek anlam verilebilir değil. Tek bir reklam metni yaratıp, onlarca kelimeyi tek bir reklama bağlayıp, sadece bu reklamı göstermek de yaygın olarak yapılan hatalar arasında.

Google Adwords’ün Etkinliğini Artırmak İçin Neler Yapılabilir?
Adwords sistemi, reklamlarınızın kaç kez görüntülendiği, kaç kez tıklandığı, size ne kadar maliyet oluştuğu gibi bilgileri tüm açıklığı ile sunmaktadır. Bu şekilde, kaç YTL’lik reklam harcaması yapmanız karşılığında, reklamınızın kaç kez görüntülendiğini ve sitenize kaç kişinin geldiği görebilmektesiniz. Bu önemli bir şeffaflık sağlamaktadır.

Ayrıca, Google Analytics gibi ücretsiz istatistik sistemleri kurarak Adwords ile entegrasyonunu sağladığınızda, reklamınıza tıklayarak sitenize gelen kişilerin, ziyaret edilmesini istediğiniz bir hedef sayfayı ne ölçüde ziyaret ettiklerini (reklam dönüşüm oranını) dahi incelemeniz mümkün olmaktadır. Bunun dışında, önceki yanıtlarımızda da bahsettiğimiz, optimum ücretlendirme yapmak, farklı kelimeler için farklı reklamlar oluşturmak, reklam alternatifleri ile en iyi sonucu test etmek denenmelidir.

Google Adwords Reklamlarının Firmaya Katkıları Nelerdir?
Her hangi bir firmanın ürünlerini ya da kendisini tanıtmak için sahip olduğu alternatifleri değerlendirdiğimizde, internet en etkili ve uygun maliyetli mecralardan biri olarak karşımıza çıkmaktadır. İnternet ortamında ise, sonuca dönük ve uygun maliyetli bir alternatif Google Adwords reklamlarıdır. Ürün ya da hizmetleriniz ile ilgilenen, satın almaya daha hazır bir kitleyi sitenize çekebiliyor olmak firmaya önemli bir katkı sağlamaktadır. Özellikle diğer ticari kanallardan birer birer ilgilenilemeyecek kullanıcılar da yakalanmış olmaktadır.

Google Adwords’de Reklam Çalışması Yapacakların Seçeceği Ajansta Dikkat Etmesi Gereken Unsurlar Nelerdir?
Çalışılan ajansın belli bir pazarlama ve iş geliştirme perspektifine sahip olması önemli katkı yapacaktır. Çeşitli belgeler, referanslar göz önüne alınabilir. Özellikle Adwords reklam aktivitesini, şirketin genel ticari faaliyetlerinde sonuç almaya dönüştürebilen ajansların tercih edilmesi daha doğru olur diye düşünüyoruz. Sonuçta bu işin alternatiflerine göre uygun olsa da bir maliyeti söz konusudur ve bu maliyetin karşılığında ticari somut değer elde edilmelidir.

__________________

FORUMUMUZ VE LİNKLERİMİZ HERKESE AÇIK! BİZE DESTEK VERENLERE TEŞEKKÜRLER!
HER TÜRLÜ KONUDA İLETİŞİME GEÇEBİLİRSİNİZ!
FACEBOOK http://www.facebook.com/huseyincancalisan

LimeWire Çalışan Sorunsuz Sürüm Burada!
İnternet Download Manager 5.19 Full Crack % 100 Çalışıyor Denendi
TIKLA İNDİR!!
Kullanıcın Sayfasını Ziyaret Et Gender_Bay Çevirimiçi durumu