| Yazar | Mesaj #12278 22-02-2009 12:59 GMT+2 saat | |||||||
|
| Tecrübe Puanı.: 100% |
Ruh Hali: Neutral
|
| Mesaj 5381 |
| Şehir: Huzuristan |
Ülke: ![]() |
| Meslek: Webmaster |
| Yaş: 35 |
7. sınıf 1. ünite performans ödevi
Öğretmen kılavuz kitabından alıntıdır
İletişim ve insan ilişkileri performans ödevi ve dereceli puanlama anahtarı
Sosyal Bilgiler:
Bu ödevde,
1. İletişimi, olumlu ve olumsuz etkileyen tutum ve davranışları fark ederek kendi tutum ve davranışlarıyla karşılaştırmanız,
2. İnsanlar arasında kurulan olumlu ilişkilerde iletişimin önemini fark etmeniz,
3. İnsanlar arası etkileşimde kitle iletişim araçlarının rolünü tartışmanız
4. Doğru bilgi alma hakkı, düşünceyi açıklama özgürlüğü ve kitle iletişim özgürlüğü arasındaki bağlantıyı fark etmeniz, beklenmektedir.
Türkçe
• Okuduğu metni anlama ve çözümleme
• Sesini ve beden dilini kullanma
• Konuşma kurallarına uyma
• Yazma kurallarını uygulama
Performansın Adı: Kimse beni anlamıyor!
Nazlı 7. sınıfa yeni başlamış bir öğrencidir. Bu yıl biraz daha büyümüştür ama büyümesiyle birlikte bazı anlayamadığı sorunları da ortaya çıkmıştır. Kendini yalnız hissediyor, sürekli ailesiyle tartışıyor, saçını beğenmiyor, şişman olduğunu düşünüyor, arkadaşlarıyla tartışıyor ne yaparsa kimseye yaranamadığını düşünüyordu. Üstelik öğretmeni küçük bir şeyden dolayı ona başkalarına daha saygılı olmasını söylemişti. Annesi de büyüdüğünü belki kabul edemediğinden sürekli çocuk muamelesi yapıyordu. Oysa o her aynaya bakışta ne kadar değiştiğini fark ediyordu. Sanki bütün dünya ona karşıydı. Herkesin onu anlamasını ve herkesle dost olmak istiyordu. Tıpkı eski günlerdeki gibi.
Sevgili öğrenciler, Nazlı'nın neden kendini böyle hissettiğini ve çevresindeki insanları kırmadan onlara nasıl davranması gerektiği konusunda yardım edebileceğiniz bir oyun hazırlayıp sununuz. Görüyordu. Son günlerde yüreği sıkışıyordu. Ayrıca hiç istemediği halde annesine haksız yere sesini yükseltmişti. Kimse onu anlamıyordu.
Bu çalışmayı aşağıdaki yönergelere göre yapınız.
1.Bu çalışma bir grup çalışması olduğundan, grubunuzu oluşturunuz.
2. Nazlı'nın hangi iletişim problemleri yaşadığını içinde bulunduğu gelişim dönemini dikkate alarak kaynak taraması (kitap, İnternet vs) yapınız. Bu konuda rehber öğretmeninizden yardım alabilirsiniz.
3. Nazlı’yla ilgili verilen bilgiden yararlanarak Nazlı'nın çevresinde kimler olabileceğini düşününüz. Örneğin annesi, arkadaşları, babası, öğretmeni gibi Kendi gözlemlerinizi de kullanarak Nazlı’nın çevresinde bulunan kişilere uygun roller (Diyaloglar) yazınız. Örneğin anne rolü, arkadaş rolü gibi Diyalogları yazarken tüm grubunuzla birlikte beyin fırtınası yaparak çalışabilirsiniz. Bu çalışmayı yaparken notlar alınız.
4. Grubunuzda rol dağılımı ve sahne arkası çalışmaları için görev dağılımı yapınız.
Oyununuza uygun kostümler kullanabilirsiniz.
5. Oyununuzu sahneye koymadan önce prova yapınız. Tüm aksaklılıkları düzeltiniz.
6. Oyun sonrası tüm rol arkadaşlarınızı sahneye davet ederek seyirciyle bir tartışma ortamı yaratınız. Bunun için seyirciye sorular yöneltiniz.
7. Bu tartışma ortamında, insanlar arası etkileşimde iletişim araçlarının olumlu ve olumsuz rolünü doğru bilgi alma hakkı, düşünceyi açıklama özgürlüğü ve kitle iletişim özgürlüğü arasındaki ilişkiyi değininiz. Seyirciye söz hakkı veriniz.
8. Oyununuzu videoya çekebilirsiniz.
9. Öğretmeninizin de fikrini alarak oyununuzu izlemek üzere velilerinizi okulunuza davet edebilirsiniz.
10. Bu çalışmanızı rapor hâline getiriniz. Eğer video çekimi yapmışsanız bir kopyasını raporunuza ekleyiniz.
11. Oyun sonrası çalışmanızla ilgili güçlükleri, sizi geliştiren etkinlikleri vs. rolünüzle ilgili değerlendirmeler hakkında bir sayfalık bir kompozisyon yazarak raporunuza ekleyiniz.
Bu performans ödevi 7. Sınıf Sosyal Bilgiler öğretmen kılavuz kitabının 1. ünitesinden alınmıştır.
Öğretmen kılavuz kitabından alıntıdır
İletişim ve insan ilişkileri performans ödevi ve dereceli puanlama anahtarı
Sosyal Bilgiler:
Bu ödevde,
1. İletişimi, olumlu ve olumsuz etkileyen tutum ve davranışları fark ederek kendi tutum ve davranışlarıyla karşılaştırmanız,
2. İnsanlar arasında kurulan olumlu ilişkilerde iletişimin önemini fark etmeniz,
3. İnsanlar arası etkileşimde kitle iletişim araçlarının rolünü tartışmanız
4. Doğru bilgi alma hakkı, düşünceyi açıklama özgürlüğü ve kitle iletişim özgürlüğü arasındaki bağlantıyı fark etmeniz, beklenmektedir.
Türkçe
• Okuduğu metni anlama ve çözümleme
• Sesini ve beden dilini kullanma
• Konuşma kurallarına uyma
• Yazma kurallarını uygulama
Performansın Adı: Kimse beni anlamıyor!
Nazlı 7. sınıfa yeni başlamış bir öğrencidir. Bu yıl biraz daha büyümüştür ama büyümesiyle birlikte bazı anlayamadığı sorunları da ortaya çıkmıştır. Kendini yalnız hissediyor, sürekli ailesiyle tartışıyor, saçını beğenmiyor, şişman olduğunu düşünüyor, arkadaşlarıyla tartışıyor ne yaparsa kimseye yaranamadığını düşünüyordu. Üstelik öğretmeni küçük bir şeyden dolayı ona başkalarına daha saygılı olmasını söylemişti. Annesi de büyüdüğünü belki kabul edemediğinden sürekli çocuk muamelesi yapıyordu. Oysa o her aynaya bakışta ne kadar değiştiğini fark ediyordu. Sanki bütün dünya ona karşıydı. Herkesin onu anlamasını ve herkesle dost olmak istiyordu. Tıpkı eski günlerdeki gibi.
Sevgili öğrenciler, Nazlı'nın neden kendini böyle hissettiğini ve çevresindeki insanları kırmadan onlara nasıl davranması gerektiği konusunda yardım edebileceğiniz bir oyun hazırlayıp sununuz. Görüyordu. Son günlerde yüreği sıkışıyordu. Ayrıca hiç istemediği halde annesine haksız yere sesini yükseltmişti. Kimse onu anlamıyordu.
Bu çalışmayı aşağıdaki yönergelere göre yapınız.
1.Bu çalışma bir grup çalışması olduğundan, grubunuzu oluşturunuz.
2. Nazlı'nın hangi iletişim problemleri yaşadığını içinde bulunduğu gelişim dönemini dikkate alarak kaynak taraması (kitap, İnternet vs) yapınız. Bu konuda rehber öğretmeninizden yardım alabilirsiniz.
3. Nazlı’yla ilgili verilen bilgiden yararlanarak Nazlı'nın çevresinde kimler olabileceğini düşününüz. Örneğin annesi, arkadaşları, babası, öğretmeni gibi Kendi gözlemlerinizi de kullanarak Nazlı’nın çevresinde bulunan kişilere uygun roller (Diyaloglar) yazınız. Örneğin anne rolü, arkadaş rolü gibi Diyalogları yazarken tüm grubunuzla birlikte beyin fırtınası yaparak çalışabilirsiniz. Bu çalışmayı yaparken notlar alınız.
4. Grubunuzda rol dağılımı ve sahne arkası çalışmaları için görev dağılımı yapınız.
Oyununuza uygun kostümler kullanabilirsiniz.
5. Oyununuzu sahneye koymadan önce prova yapınız. Tüm aksaklılıkları düzeltiniz.
6. Oyun sonrası tüm rol arkadaşlarınızı sahneye davet ederek seyirciyle bir tartışma ortamı yaratınız. Bunun için seyirciye sorular yöneltiniz.
7. Bu tartışma ortamında, insanlar arası etkileşimde iletişim araçlarının olumlu ve olumsuz rolünü doğru bilgi alma hakkı, düşünceyi açıklama özgürlüğü ve kitle iletişim özgürlüğü arasındaki ilişkiyi değininiz. Seyirciye söz hakkı veriniz.
8. Oyununuzu videoya çekebilirsiniz.
9. Öğretmeninizin de fikrini alarak oyununuzu izlemek üzere velilerinizi okulunuza davet edebilirsiniz.
10. Bu çalışmanızı rapor hâline getiriniz. Eğer video çekimi yapmışsanız bir kopyasını raporunuza ekleyiniz.
11. Oyun sonrası çalışmanızla ilgili güçlükleri, sizi geliştiren etkinlikleri vs. rolünüzle ilgili değerlendirmeler hakkında bir sayfalık bir kompozisyon yazarak raporunuza ekleyiniz.
Bu performans ödevi 7. Sınıf Sosyal Bilgiler öğretmen kılavuz kitabının 1. ünitesinden alınmıştır.
__________________
FORUMUMUZ VE LİNKLERİMİZ HERKESE AÇIK! BİZE DESTEK VERENLERE TEŞEKKÜRLER!
HER TÜRLÜ KONUDA İLETİŞİME GEÇEBİLİRSİNİZ!
FACEBOOK http://www.facebook.com/huseyincancalisan
LimeWire Çalışan Sorunsuz Sürüm Burada!
İnternet Download Manager 5.19 Full Crack % 100 Çalışıyor Denendi
TIKLA İNDİR!!
FORUMUMUZ VE LİNKLERİMİZ HERKESE AÇIK! BİZE DESTEK VERENLERE TEŞEKKÜRLER!
HER TÜRLÜ KONUDA İLETİŞİME GEÇEBİLİRSİNİZ!
FACEBOOK http://www.facebook.com/huseyincancalisan
LimeWire Çalışan Sorunsuz Sürüm Burada!
İnternet Download Manager 5.19 Full Crack % 100 Çalışıyor Denendi
TIKLA İNDİR!!





