[Kayıt ol]   [Şifremi unuttum!
Kullanıcı adım:   Parolam:  
 
Yazar Mesaj   #25249  17-05-2012 19:57 GMT+2 saat  

ahmet





Tecrübe Puanı.: 0%
Ruh Hali: Belirtilmedi.
Mesaj
Şehir:
Ülke:
Meslek:
Yaş:
Facebook'ta Paylaş
Facebook halka arz ediliyor ama, acaba hala iyi bir yatırım olabilir mi?

Facebook, yarın 421 milyon hisseyi halka arz etmeye hazırlanırken, hisseleri satın almayı planlayanların tekrar düşünmesinde fayda var.



Geçtiğimiz gün yoğun talep üzerine daha önce belirlediği satış miktarını yüzde 25 arttırarak 421 milyona çıkaran Facebook, hisse senedi satışından 16 milyar dolar kâr etmeyi amaçlıyor. Bununla birlikte hisse senedi başına 34-38 dolar fiyat aralığına sahip sitenin piyasa değerini 100 milyon dolara çıkarabileceği öngörülüyor.

Geçtiğimiz yıl 1 milyar dolar kâr eden şirketin başında hisse satışından sonra da Mark Zuckerberg yer alacak. Zuckerberg, elindeki payı yüzde 57,3 olarak sabitledi.

İşin bir diğer boyutuna bakarsak, 900 milyon kullanıcıya sahip modern çağın “Roma İmparatorluğu”nun kısa vadede olmasa da, uzun vadede popülerliğini yitirip, hissedarlarını üzülebileceğini söyleyebiliriz.

Peki bu kanıya nereden varıyoruz?

1.Sosyal medya çeşitliliği

Sosyal mecralar hayatlarımızda çok önemli rol oynamaya başladığından bu yana, sosyal medya sitelerinin çeşitliliği de aynı oranda artmış durumda. Durum güncelleme, tweet atma, konumunu bildirme, video paylaşma, fotoğraf yükleme gibi işlerin hepsini yapabilen ya da ayrı ayrı yapabilen bir çok site olduğundan insanlar bu çeşitlilikten usanabiliyorlar. Örneğin, diğerlerine göre oldukça yeni olan Pinterest’a, diğer sosyal medya siteleri sebebiyle vakit ayıramadığından üye olmayan birçok insan var.

2.Facebook eskisi kadar çekici değil

Yukarıda da bahsettiğimiz gibi sosyal medya siteleri kullanıcılara çok fazla çeşit ve içerik sunuyor. Amerika’da yapılan bir araştırma bunu doğrular nitelikte. Araştırmada, insanların yüzde 50 gibi büyük bir kesimi Facebook’u gelip geçici bir heves olarak görüyor. Bunun yanı sıra site, habersiz olarak tasarım değişimi yapması ve uyguladığı yersiz sansür uygulamaları sebebiyle kullanıcılardan yoğun eleştiriler alıyor. Buradan yeni açılacak bir sitenin, insanlara daha fazla heyecan vereceğini ve Facebook’un böylesi bir durumdan kötü şekilde etkilenebileceğini söyleyebiliriz.



3.Facebook’taki reklam bilmecesi

Son zamanlarda oldukça yüksek sesle dile getirilmeye başlayan bir diğer sorun da Facebook reklamlarının işlevsiz oluşu. Şirketler ve reklamcılar, ürünlerinin sayfalarının kullanıcılar tarafından ziyaret edildiği konusunda şüphe ederken, en radikal hamle GM’den geldi. Otomobil üreticisi General Motors (GM), artık Facebook’a reklam vermeyeceğini açıkladı. Şirket, müşteriler üzerindeki etkisi az olduğu gerekçesiyle Facebook’taki reklamlarına son vereceğini bildirilmesi gelecekte Facebook’run reklam gelirlerinde ciddi azalma olacağının işareti gibi.

4.Mobil bağlantı

Mobil cihazların yaygınlaşmasıyla birlikte, Facebook’a gün içinde bağlanan insanların yarısından fazlası da bu mobil cihazları kullanıyor. İnternetten farklı bir reklam düzeni olan mobil reklamlara henüz alışamayan Facebook, bu kitle üzerinden para kazanamıyor. Mobil reklamcılığın başlangıcında olduğumuzu düşünsek bile, bu durum ilerisi için çok da umut vermiyor.

5.Farklı para kazanma yöntemleri

Buna örnek olarak son dönemde ortaya çıkan “paralı durum güncelleme” olayının kullanıcılar üzerinde bir test olacağı gösterilebilir. Belli bir ücret karşılığında kullanıcıların durum güncellemelerini tepede tutacak bu uygulama, kullanıcıların Facebook’u ne kadar çok iletişim aracı olarak gördüğünü ortaya koyabilir. Bu sayede Facebook, gelecek için daha verimli bir yol haritası çıkartma imkanına sahip olacak. Uygulamanın Facebook’a çok fazla para kazandırma ihtimali olsa da, uzun vadede çok fazla “müşteri” kaybetmesine de sebep olabilir.

Her ne kadar yarın Facebook ve Mark Zuckerberg için bir zafer günü gibi dursa da, uzun vadede büyük bir çöküşün başlangıcı olarak hatırlatan bir gün olabilir.

__________________
Çevirimiçi durumu