Yazar | Mesaj #23471 28-06-2011 16:46 GMT+2 saat | |||||||
moonlightAdmin
|
Facebook'ta Paylaş
Tweet
ÖRNEK OLAY YÖNTEMİ
Gerçek hayatta ortaya çıkan ya da gerçek hayatta yaşanma ihtimali olan ve öğretmen tarafından hazırlanan problemin sınıf ortamında çözümlenerek öğrenmenin gerçekleşmesine dayanan bir yöntemdir. Öğrenci merkezli bir yaklaşımdır. Öğrenciyi, gerçek yaşam sorunlarıyla yüz yüze getiren bir yöntemdir. ÖRNEK OLAY YÖNTEMİNİN ÖZELLİKLERİ: 1. Öğrenciler öğrendikleri bilgileri bir olay ya da durumda kullanarak sonuç elde ederler. 2. Örnek olay dersin hedeflerine ve öğrencilerin gelişim seviyelerine uygun olmalıdır. 3. Öğretmen öğrencilerin süreçte düşünmelerini sağlayacak anahtar sorular hazırlayarak yönlendirme yapmalıdır. 4. Öğrencilerin problem çözme becerilerini geliştirir. 5. Öğrencilere yazılı metinler dağıtılarak ya da VCD’lerde izlemesi sağlanarak yönlendirilir. 6. Bilişsel alanın uygulama ve üzerindeki hedef alanlarını (analiz, sentez, değerlendirme) kazandırmada kullanılır. 7. Duyuşsal (ilgi, tutum, sosyal etkileşim) hedeflerin kazandırılmasında da kullanılır. UYGULAMADA DİKKAT EDİLECEK NOKTALAR: a) Örnek olayda temel ayrıntılar belirlenmiş olmalıdır. Bir örnek olay seçerken olay gerçek mi? Anlamlı mı? Bir bütünlük taşıyor mu? soruları yanıtlanmalıdır. b) Örnek olayda temel bir sorun bulunmalıdır. c) Öğrencilerin örnek olayla ilgili önceden bilgi sahibi olmaları gerekir. d) Örnek olayı yönlendirici sorular önceden hazırlanmalı, olayın nedeni ve sonuçları üzerinde durulmalıdır. e) Tartışma sonunda önerilen çözümler değerlendirilmeli ve en uygun çözüm yoluna sınıf olarak karar verilmelidir. ÖRNEK OLAYA DAYALI ÖĞRENME YÖNTEMİNİN UYGULANIŞI 1-Örnek olayın hazırlanıp sunulması Örnek olayın hazırlanması Örnek olayın sunulması Örnek olayın tartışılması Tartışmanın sonlandırılması 2-Öğrencilerin örnek olayı hazırlayıp sunması Özgür yazım aşaması Örnek olayı kaleme alma aşaması Örnek olayı paylaşma aşaması Gruplama çalışma süresinin değerlendirilmesi ve sunulması ÖRNEK OLAY YÖNTEMİNİN ETKİLİ KULLANILIŞI 1-Bu yöntemin kullanılışı konuya bakılarak belirlenmelidir. 2-Konu ile öğrencinin hazır bulunuşluluğu birbirine uyuyorsa kullanılmalı 3-İdeal öğrenci sayısı 30 dur. 4-Bu yöntem uzun zaman alabilir. 5-Yöntemi kullanırken ‘U’ biçiminde oturulmalıdır. 6-Öğretmen hoş görülü, yönlendirici ve sabırlı olmalıdır. |
|||||||