[Kayıt ol]   [Şifremi unuttum!
Kullanıcı adım:   Parolam:  
 
Yazar Mesaj   #23465  23-06-2011 10:40 GMT+2 saat  

moonlight


Admin


Tecrübe Puanı.: 96%
Ruh Hali: Neþeli
Mesaj 4213
Şehir: istanbul
Ülke:
Meslek: gecelerin adamı :))
Yaş: 36
Facebook'ta Paylaş
BAĞLAŞIMCILIK KURAMI
EDWARD LEE THORNDIKE (1874-1949)

v Organizma amaca ulaşmak için bir takım tepkilerde bulunur. Bu tepkilerden biri rastlantısal olarak organizmanın amaca ulaşmasını sağlar. Bundan sonra amaca götürmeyen tepkiler terk edilirken, amaca götürenlerin tekrarlanma olasılığı artar.
v Bağlaşımcılık iki uyarıcının aynı anda tekrar tekrar ortaya çıkmasıyla iki uyarıcının bitişik duruma gelmesi ve birinin diğerini hatılatmasıdır.
v Uyarıcı ve tepkinin sinirsel bir bağla bağlandığını savunur.
v Öğrenmenin en temel formu deneme-yanılma öğrenmesidir. Daha sonra buna seçme-bağlama yoluyla öğrenme adını vermiştir.
v Bireye haza veren ve sonuca götüren davranış kalıcı olur.
v Thorndike’a göre öğrenme, büyük atlamalardan çok, küçük sistemli adımlarla meydana gelir.
v Not : Klasik koşullanma fikrini ilk ortaya atan Thorndike olmuştur.

Temel kanunlar.
Hazır bulunuşluk Kanunu:
v Kişi etkinlik göstermeye hazırsa, etkinliği yapması mutluluk verir.
v Kişi etkinlik göstermeye hazırsa, fakat etkinliği yapmasına izin verilmezse, bu durum bireyde kızgınlık yaratır.
v Kişi etkinlik yapmaya hazır değil ve etkinlik yapmaya zorlanıyorsa kızgınlık duyar.

Tekrar Kanunu:
v Sadece tekrar etme bağı güçlendirmediği gibi, kullanmamada bağın gücünü azaltmaz.
v Bununla birlikte tekrar etme, bağın gücünde az bir gelişme sağlayabilir, kullanmamada biraza unutmaya yol açabilir.
v Ancak her tür amaç için tekrar yasası uygun değildir.

Etki Kanunu:
v Uyarıcıya karşı yapılan tepki, haz verici bir durum yaratırsa, uyarıcı ve tepki arasındaki bağın gücü artar. Ancak tepki tatmin edici bir sonuç yaratmazsa, yani cezalandırılırsa bağın gücüne hiçbir etkisi olmaz.
1930’dan sonra Thorndike’nin Öğrenme Kuramı
Etkinin Yayılması
v Pekiştirmenin etkisi, doğru davranışla yan yana yer alan davranışa da yayılır.
v Pekiştirme doğru davranışın tekrar edilme olasılığını arttırır ancak cezalandırılan davranışın tekrar edilme olasılığını azaltmaz.
Ait Olma
v Uyarıcı durumda yer alan iki öğe birbirine ait ise, çağrışım olmakta, ancak bitişik olarak bulunan fakat birbirine ait olmayan öğeler arasında çağrışım meydana gelmemektedir. Ör: Zeynep öğretmen. (ait) Ahmet iyi bir öğrencidir. (ait değil)
v Tepkinin meydana getirdiği etki, organizmanın ihtiyaçları ile ilgili ise, öğrenme daha etkilidir.


Çağrışımsal Zıtlık
v Belirli uyarıcı tepki bağlarının yerine genel ilkeler öğrenilirse, bireyler her iki yönde de aynı kolaylıkla performans gösterirler.

__________________
Gender_Bay Çevirimiçi durumu