| Yazar | Mesaj #23255 26-04-2011 17:15 GMT+2 saat | |||||||
|
| Tecrübe Puanı.: 96% |
Ruh Hali: Neþeli
|
| Mesaj 4213 |
| Şehir: istanbul |
Ülke: ![]() |
| Meslek: gecelerin adamı :)) |
| Yaş: 37 |
İki aşamalı testler,
Adından da anlaşılacağı üzere iki kısımdan oluşan
testlerdir.bu testlerin çeşitli şekillerine literatürde
rastlanmaktadır. Genellikle bu testlerin ilk kısmı bilinen çoktan seçmeli ve
sınıflama gerektiren testlerle aynıdır. Yani, kök denilen bir soru maddesi ya da
bilgi önermesi, onu takip eden çeşitli adette cevap seçenekleri ve bu seçenekler
arasında çeldiriciler ile doğru cevap şıkkı bulunmaktadır. İki aşamalı testleri
çoktan seçmeli testlerden farklı kılan onun ikinci kısmıdır. Bu bölümde,
öğrencinin ilk aşamada işaretlediği seçeneği, işaretleme gerekçesini belirtmesi
istenmektedir. Testin ikinci aşaması, literatür incelemesi ya da mülakatlardan
elde edilen bulgulara bağlı olarak belirlenen öğrenci yanılgılarını içeren çoktan
seçmeli veya bir şıkkı açık uçlu-çoktan seçmeli bir formda olabilmektedir.
Ayrıca bu ikinci bölüm, öğrencilerin muhakeme yeteneğini daha iyi ölçebilmek ve daha önce belirlenen yanılgılardan farklı alternatif kavramların olup
olmadığını tespit edebilmek amacıyla açık uçlu bir yapıda da
düzenlenebilmektedir
Adından da anlaşılacağı üzere iki kısımdan oluşan
testlerdir.bu testlerin çeşitli şekillerine literatürde
rastlanmaktadır. Genellikle bu testlerin ilk kısmı bilinen çoktan seçmeli ve
sınıflama gerektiren testlerle aynıdır. Yani, kök denilen bir soru maddesi ya da
bilgi önermesi, onu takip eden çeşitli adette cevap seçenekleri ve bu seçenekler
arasında çeldiriciler ile doğru cevap şıkkı bulunmaktadır. İki aşamalı testleri
çoktan seçmeli testlerden farklı kılan onun ikinci kısmıdır. Bu bölümde,
öğrencinin ilk aşamada işaretlediği seçeneği, işaretleme gerekçesini belirtmesi
istenmektedir. Testin ikinci aşaması, literatür incelemesi ya da mülakatlardan
elde edilen bulgulara bağlı olarak belirlenen öğrenci yanılgılarını içeren çoktan
seçmeli veya bir şıkkı açık uçlu-çoktan seçmeli bir formda olabilmektedir.
Ayrıca bu ikinci bölüm, öğrencilerin muhakeme yeteneğini daha iyi ölçebilmek ve daha önce belirlenen yanılgılardan farklı alternatif kavramların olup
olmadığını tespit edebilmek amacıyla açık uçlu bir yapıda da
düzenlenebilmektedir





