[Kayıt ol]   [Şifremi unuttum!
Kullanıcı adım:   Parolam:  
 
Yazar Mesaj   #23152  06-04-2011 12:48 GMT+2 saat  

moonlight


Admin


Tecrübe Puanı.: 96%
Ruh Hali: Neþeli
Mesaj 4213
Şehir: istanbul
Ülke:
Meslek: gecelerin adamı :))
Yaş: 37
Facebook'ta Paylaş
PROGRAM GELİŞTİRME ANAHTAR KELİMELER

STRATEJİLER

SUNUŞ: Öğretmen merkezli - Kavram haritaları - Asubel - Tümdengelim
BULUŞ: Öğrenci merkezli - Keşfediş - Tümevarım
ARAŞTIRMA İNCELEME: Öğrenci merkezli - problem çözme - Bilimsel tutum - Üst düzey beceri.
ANLATIM: Klasik - Öğrenci pasif, öğretmen aktif - Dinlemeye dayalı
TARTIŞMA: Demokratik beceriler - Düşüncenin ifadesi - Kavrama ve uygulama
KÜÇÜK GRUP: Kümeler yoluyla tartışma
BÜYÜK GRUP: Öğretmen, öğrenci iletişimli - Öğretmen sorularıyla tartışma
PANEL: Değişik açılar ve farklı bakışlar
ZIT PANEL: Öğrenci, öğrenci iletişimli - Soru cevap grupları
KOLOKYUM: Öğrenci - Uzman
WORKSHOP ( ÇALIŞTAY ): Uzman ve deneyimli katılımcıların oluşturduğu grupla problem çözme
ARAMA KONFERANSI: Ortak akıl - Ortak iddia
MÜNAZARA: Tez - Antitez - İkna
SEMPOZYUM: Bilimsel akademik tebliğ - Bildiri
AÇIKOTURUM: Başkan - Başkandan söz alma ( Çeviz Kabuğu )
FORUM: Dinleyenlerin etkin katılım - Soru cevap ( Genç Bakış )
ÖRNEK OLAY ( VAKA ANALİZİ ): Yaşanmış ya da yaşanması olası senaryo çözümleme
PROJE: Zihinsel süreçlerden ürün elde etme - Yaratıcı - Tasarım - Üretken
PROBLEM ÇÖZME: Üst düzey düşünme - Çözümleme - Bilimsellik
GÖSTERİP YAPTIRMA: Psikomotor - Yaparak, yaşayarak - Öğretmen, öğrenci merkezli
BİREYSEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ: Oto didaktik - Oto disiplin

TEKNİKLER

BEYİN FIRTINASI: Özgürlük - Çağrışım - Yaratıcılık ( EN SERBEST TEKNİK )
GÖSTERİ: Gör - İşit temelli - öğretmen merkezli - Canlandırma
SORU - CEVAP: Klasik - Öğretmenden öğrenciye etkileşim her aşamada kullanılır.
ROL YAPMA: Empati - Sosyal beceri - Hisler - Karakteri canlandırma
DRAMA: Yaratıcılık - Canlandırma - Hayal Gücü - Kendini ifade - Oyun
BENZETİM: Riskli - Maliyetli durumlu - Ortam gerçeği temsil etmeli
MİKRO: Öğretmen adayı - Video, kamera - Hizmet öncesi öğretmen yetiştirme
6 ŞAPKA: Renklerin dili - Karar verme - Farklı görüşler belirtme
EĞİTSEL OYUN: Tekrar - Rahat ve neşeli ortamlar - Rekabet yok öğretim var.
DENEY: Bilimsel bir gerçeği sınama - Kontrollü ortam - güvenlik tedbirleri
GÖRÜŞ GELİŞTİRME: Zıt, karşıt ve çelişkili konular- tamamen katılıyorum-hiç katılmıyorum aralığı
PROGRAMLI ÖĞRETİM: Hem davranışçı hem bireysel model, pekiştirme ilkeleri - KEBAB ( Küçük adımlara - Etkin Katılım - Bireysel hız - Anında düşünme - Başarı )
KELLER PLANI ( BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ ÖĞRETİM ): Homojen gruplar - Seviye grupları - Birleştirilmiş sınıflar
BDÖ ( Bilgisayar Destekli Öğretim ): Asosyalleşme - multimedya,ses, görsellik
EĞİTSEL GEZİ: İlk elden somut yaşantı
GÖZLEM: İzleme süreci
GÖRÜŞME: Misafir, davet, uzman kişinin ziyareti
SERGİ: Görerek ve dokunarak öğrenme - Ortak paylaşım - Bilim şenlikleri
ÖDEV: Ders dışı etkinlik - Pekiştirme - Tamamlama çalışmaları
KONUŞMA HALKASI: Empati - Duygu ve düşünceleri ayırt etme
İSTASYON: Başlanmış ve yarıda bırakılmış - Bende bir şeyler yapabilirim - Ekip ve takım olma hali
Dr.Eren ARSLAN

__________________
Gender_Bay Çevirimiçi durumu   

HUZURİSTAN - Temiz Bilgi
2025-12-05 11:14
Fatal error : Shield protection activated, please retry in 131 seconds...
After this duration, you can refresh the current page to continue.
Last action was : Hammering