[Kayıt ol]   [Şifremi unuttum!
Kullanıcı adım:   Parolam:  
 
Yazar Mesaj   #23003  10-03-2011 17:22 GMT+2 saat  

moonlight


Admin


Tecrübe Puanı.: 96%
Ruh Hali: Neþeli
Mesaj 4213
Şehir: istanbul
Ülke:
Meslek: gecelerin adamı :))
Yaş: 36
Facebook'ta Paylaş
Basamaklı öğretim programı yaklaşımı, Nunley (2001)
tarafından ortaya atılmıştır.
Bu yaklaşım, bireysel farklılıklara göre öğrenme
yaşantılarının düzenlenmesi esasını temele almaktadır.



Bilgi ve teknolojideki hızlı gelişmeler, bilgi birikimi ve
bilgilerin yayılmasında yaşanan baş döndürücü
gelişmeler, günümüz eğitim sistemi ve bu eğitim
sistemi içinde yer alan bireylerin değişimini zorunlu
kılmaktadır. Bilgiyi alan ve işleyen birey anlayışı,
bilgiye ula-şan, gerekli olanı ayıklayan ve bu bilgilerle
yeni bilgiler üreten birey anlayışına doğru bir yönelim
göstermektedir. Bu anlayışla eğitim sistemleri yeni
arayışlar, yeni yönelimler ve yeni bakış açıları
kazanmak zorundadır. Bu yeni bakış açılarından biri
de, "Basamaklı Öğretim Programı”dır.

Bu program yaklaşımı, etkinlikler yoluyla öğrenme-
öğretme sürecini ön plana çıkarmaktadır. Bu yaklaşıma
göre öğrencinin öğrenme sürecinin hangi aşamasında
olduğunun saptanmasına, yaratıcı etkinliklere
katılmasına ve kapasitesi oranında ilgi ve
gereksinimleri doğrultusunda en üst öğrenmesine
olanak sağlayacak genel hedefler belirlenir.

Bu genel hedeflerin etkinliklere dayalı olarak ve
belli öğrenme birimleri çerçevesinde çeşitlendirilmesi
ve aşamalı bir hale getirilmesi ön görülmektedir.
Hedefler, A, B C olarak tanımlanan üç farklı
basamağa göre belirlenmekte ve Bloom
taksonomisine uygun olarak yapılandırılmaktadır.
Bu hedeflere, oluşturulan etkinlikler yoluyla ön
öğrenmeleri, öğrenme düzeyleri, ilgileri, beklentileri,
öğrenme stilleri ve gereksinimleri farklılık gösteren
tüm öğrencilerin ulaşması beklenmektedir.

Öğrenmelerin
Üç Basamağa Ayrılması
• Öğretim programı A, B ve C düzeylerinden
oluşan üç aşamalı bir öğrenme modelini
temel almaktadır.

C BASAMAĞI
• Temel bilgiler ve anlamlar üzerine inşa
edilmiştir. Öğrenciler bu basamakta temel
bilgilerini oluşturmaktadırlar.
• “C” basamağı, Bloom taksonomisinde yer alan
bilgi ve kavrama basamağını kapsar. Bu düzey,
öğrencinin konuya ilişkin genel bir anlayış
kazanmasına olanak sağlar. Sınıftaki her
öğrencinin bu düzeyi başarması beklenmektedir
ve en fazla etkinlik bu basamakta yapılmaktadır.
• Her öğrenci, C basamağında yer alan
etkinliklerden 65-70 puan aldığı takdirde bir
sonraki basamağa geçebilir.

B BASAMAĞI
• C basamağında öğrenilen bilgilerin
uygulanması ve düzenlenmesi
yapılmaktadır. Öğrenciler problem çözme
ve diğer üst düzey görevleri bu seviyede
gerçek-leştirmektedirler.

Bu basamakta öğrencilerin “C” düzeyinde
kazandıkları bilgi ve becerileri uygulayabilmek için
tamamlayabilecekleri etkinlikleri içerir. “B” basamağı,
daha üst düzeyde düşünme becerilerini kullanmayı
gerektirir. Bu düzeyde öğrenci, edindiği temel bilgiye
dayalı olarak uygulamalar yapar, keşfeder, denenceler
kurar ya da problem çözer.
Öğrenciler ilgileri doğrultusunda her biri 15
puan olan etkinliklerden birini seçer ve bu etkinliği
gerçekleştirir. Bu basamakla ilgili etkinlikler, öğrencileri
“C” düzeyinden yukarı taşıyacak nitelikte olmalıdır. Bu
amaçla, seçilecek etkinlikler öğrenci ilgisini
uyandıracak ve yeni öğrenmelere yöneltecek şekilde
yapılandırılmalıdır. Böylece, öğrencilerin “C”
düzeyinde: kalması önlenmiş olmaktadır.

A BASAMAĞI
• Eleştirel düşünme ve analiz bu basamakta
gerçekleştirilmektedir. Bu basamak en üst
düzeyde ve en karmaşık düşünmeyi
gerektirmektedir.

En yüksek düzey “A” basamağıdır. Bu basamak;
analiz, sentez ve değerlendirme basamağını kapsar. “A”
düzeyinde öğrencilerden konuyu sorgulamaları, ayrıntılı
şekilde analiz yapmaları ve senteze ulaşmaları beklenir.
Bu düzey, öğrencinin özgün bir öğrenme ürününü
ortaya koymasını gerektirir. Seçilen konuya göre “B”
düzeyinde öğrenilen bilginin yaratıcı biçimde ortaya
konulması esastır.
Sonuç basamağı olarak da adlandırılan bu
basamak en karmaşık düzeydir ve gerçek güncel bir
sorunun eleştirel biçimde analiz edilmesini gerektirir. Bu
basamakta bir öğrenciden bir konuyu çözümlemesi,
bulguları araştırması ve bir fikir oluşturması
istenmektedir. Öğrencilere eleştirel çözümleme yapmak
sürecinin öğretilmesi “A” basamağının amaçları
arasındadır. Bu düzeyde etkinliklerin her biri 15 puandır.

__________________
Gender_Bay Çevirimiçi durumu