[Kayıt ol]   [Şifremi unuttum!
Kullanıcı adım:   Parolam:  
 
Yazar Mesaj   #22905  24-02-2011 13:22 GMT+2 saat  

ahmet





Tecrübe Puanı.: 0%
Ruh Hali: Belirtilmedi.
Mesaj
Şehir:
Ülke:
Meslek:
Yaş:
Facebook'ta Paylaş
Kimdir Bu: Bu teknikte öğrencilerden, kendilerinin ve arkadaşlarının toplumsal gelişimlerine ilişkin bilgi alınmaktadır. Öğrencilerin, birbirlerini ve kendilerini nasıl gördüklerini, gerçekçi bir şekilde değerlendirip değerlendirmediklerini ortaya çıkarmaktadır. Başka bir deyişle, kişinin kendisini nasıl gördüğü, başkalarını nasıl gördüğü ve başkalarının onu nasıl gördüğünü ortaya çıkarmaktadır.
“Kimdir Bu?” tekniğinde öğrencilere herkesin gözlemine açık, olumlu ya da olumsuz davranış özelliklerini içeren cümleler listesi verilmektedir. Öğrencilerden, durumları tanımlanan bu özelliklere uygun arkadaşlarının adlarını yazmaları istenir.
Kişinin kendisine yakıştırdığı özellikler ile başkalarının ona yakıştırdığı özelliklerin birbirini tuttuğu oranda kendini gerçekçi bir biçimde değerlendirdiği kanısına varılabilmektedir.
Kimdir Bu? Tekniğinin uygulanması ile her öğrencinin temel kişilik özellikleri, kendi arkadaşlarının gözlemlerinden yararlanılarak anlaşılmış olmaktadır. Ancak; bir kişinin belirtilen özelliğine “temel kişilik özelliği” diyebilmek için o özelliği grup çoğunluğunun o kişiye yakıştırmış olması gerekir.
“Kimdir Bu?” tekniğini değerlendirilirken, değerlendirme formatına sınıfın isim listesi yazılır. Öğrenciler anket formlarında hangi özellik için sınıftan hangi öğrenciyi işaretlemişse o öğrencinin belirtilen tasvirle ilgili hanesine bir ( / ) işareti konulur. Kendim diye işaretlediği özellikler için de ( + ) işareti konulur.
KİMDİR BU ?
Adı Soyadı :..........................................
Sınıfı ve No’su:..............................

AÇIKLAMA: Aşağıda sınıf arkadaşlarınızı tanımlayan sorular bulunmaktadır. Bu soruları dikkatle okuyunuz ve her soru sınıf arkadaşlarınızdan kimi ya da kimleri anımsatıyorsa, o sorunun karşısına o arkadaşınızın ya da arkadaşlarınızın adını ve soyadını yazınız. Eğer soru sizi tanımlıyorsa o sorunun karşısına “kendim” diye yazınız. Soru sınıf arkadaşlarınızdan kimseyi tanımlamıyorsa, o soruyu boş bırakınız.
Soruların yanıtlarını lütfen kimseye göstermeyiniz. Yanıtları yazmak için size yeterince zaman verilecektir. Teşekkür ederiz.
SORULAR:
1- En çok sevilen kimdir?........................................... .................................................. .
2- Hiç sevilmeyen kimdir?........................................... .................................................. .
3- Yardımsever?...................................... .................................................. ....................
4- Bencil kimdir?........................................... .................................................. ...............
5- Sürekli arkadaşlarıyla birlikte olmaktan hoşlanan kimdir?..........................................
6- Yanız ve utangaç kimdir?........................................... ...............................................
7- Nazik, kibar davranan kimdir?........................................... .......................................
8- Her zaman kaba davranan kimdir?........................................... ................................
9- Adil davranan kimdir?........................................... .................................................. ...
10- Her zaman temiz ve düzenli olan kimdir?........................................... .....................
11- Temiz ve düzenli olmayan kimdir?........................................... ...............................
Arkadaşınız sizi hangisine yazar?............................................ ......................................


 Sosyal Uzaklık Ölçeği: Sosyometri ve kimdir-bu gibi grup-içi ilişkiler hakkında bilgi edinmeye yarayan bir diğer araç da “sosyal uzaklık ölçeği”dir. Bireylerin birbirlerine sosyal kabul ya da sosyal mesafelerini belirlemeye yarayan bu araç 1925’de E. S. Bogardus tarafından, farklı azınlık gruplara karşı tutumları ölçmek için geliştirilmiştir. Ancak daha sonra sınıf-içi ilişkilerde, grup üyelerinin birbirlerini kabul derecelerini saptamak için kullanılmaya başlanmıştır.
Bu ölçekte sınıf üyeleri 5’li betimsel bir derecelemeye göre değerlendirilir.

__________________
Çevirimiçi durumu